Improvised jam (jazzy D&B) live gespeeld in 1 take.

Hallo allemaal!

Wat 'n leuke bijdragen hier! :-)

Pluk de bas op deze takes en dacht laat mij mezelf 'es aanmelden...

Wordt niet gehinderd door enige theoretische kennis noch talent en kan noten lezen noch spelen maar geniet wel enorm van jullie bijdragen!

De laatste van J. Baars doet mij erg aan soundtrackmuziek (zoals veel te horen in 70ies Italiaanse B-films) denken!!!

Vloei met m'n bas meestal maar wat mee op Harm z'n drums en heb geen benul van schema's enz maar dat is vast ook wel te horen... ;-)

Bedankt!!!

Teade

dat is dan blijkbaar een gouden combinatie!

een bassist die niet weet wat ie doet maar hij doet het lekker toch en dan daarbij een eeuwig varierende jazzy drummer......
en dan tenslotte een aantal notenbrijers die er uit het niets wat bij verzinnen.

en dat laatste in mijn geval in iedergeval een overgeleerde musicus muzikant componist!

ik kom vanavond hoop ik met mijn versie van nummer 2.

@Mars: Bedankt voor de complimenten! We rommelen lekker 'n eind heen, al doende leert men is mij ooit wijs gemaakt... ;-)
Doe't rustig an, geen enkele haast bij... Zeer vereerd dat jullie 't pruimen!!! :-O
De eerste take alhier was volgens mij ook zo'n beetje de eerste jazzy baslijn die ik ooit bijeen prutste, was meer 'n geintje, normaal speel ik met Harm hele andere herrie!

@Dilago, eerder "arangementen", hoewel dat mss een te groot woord is... Jazz in'n bluesschema (voor wat ik er van begrijp) neigt bij mij qua feel vaak eerder naar blues, meeste dingen die ik speel zijn dan ook op de blues gebaseerd maar probeer het "typische bluesschema" meestal te vermijden omdat ik zelf meer naar de "rock" neig... Maar goed, Sabbath is ook geworteld in de jazz dus mss ligt het ook zover niet uitéén... http://www.allaboutjazz.com/php/article.php?id=19191

@Dilago, eerder "arangementen", hoewel dat mss een te groot woord is... Jazz in'n bluesschema (voor wat ik er van begrijp) neigt bij mij qua feel vaak eerder naar blues, meeste dingen die ik speel zijn dan ook op de blues gebaseerd maar probeer het "typische bluesschema" meestal te vermijden omdat ik zelf meer naar de "rock" neig... Maar goed, Sabbath is ook geworteld in de jazz dus mss ligt het ook zover niet uitéén... http://www.allaboutjazz.com/php/article.php?id=19191
Een schema is een bepaald patroon met daarin een aantal maten net als bij het programmeren van beats. Zoals onze nummers zijn opgebouwd zou passen binnen een schema van 64 zoals ook een hiphopbeat. Kortom, je speelt wel degelijk schema's! ;)

protracker01.gif

Schema in Octamed.

kennen jullie PIL?

public image limited?

ik hoorde net jullie 'Dusty Door (wide open) en moest daar aan denken. (ik weet niet van dat moest maar het moest gewoon!)

kennen jullie PIL?

public image limited?

ik hoorde net jullie 'Dusty Door (wide open) en moest daar aan denken. (ik weet niet van dat moest maar het moest gewoon!)
Nooit van gehoord.

Ken PIL 'n beetje, maar mijn aanpak is meer de Sid Vicious stijl, LOL! ;-)

na de Sex pistols ging Johnny Rotten als zanger door met PIL.

ik vind het gewelidge minimale muziek. Yoga meditatie samen met de duivel

met vooral heel veel bas en drums. je moet wel een paar nummers luisteren want er zitten ook een paar minder goede tussen die op je zenuwen kunnen gaan werken.

Ik heb even vluchtig geluisterd maar ik had die link niet direct gelegd. :)

@Harm, 'n 12-maats bluesschema betekent volgens mij bv:
4 maten van of naar 'n lage toon
2 maten van of naar 'n midtoon
2 maten van of naar de lage toon
2 maten van of naar 'n hoge toon
2 maten van of naar de lage toon
...en dat "loopen" ahw...
Zelf blijf ik meestal hangen op de lage toon met bv op elke 3e of 4e maat een variatie...
Mss monotoon volgens sommigen, maar dat vind ik zelf (met m'n stoonde kop) juist 'n pluspunt!

Back