Cubase 5.1.1 vraag?

Pitch Black

Sound design is fun.
Jow ik heb een vraag over cubase en audio tracks/files.

Weet iemand hoe ik de lengte kan zien/bepalen van de audio file die ik ingeladen heb in de audio track. Net als bij cubase 6.5.. Daar kun je direct zien dat je bijvoorbeeld op 100 ms zit..

De vraag is of dit bij cubase 5 ook kan op een bepaalde manier, want ik wil bijv de punch van me kick cutten op 80 ms..

Alvast bedankt :okdan:

Zo ver mogelijk inzoomen en dan de tijdlijn op "Seconds" zetten misschien wat je zoekt?

cubase2.png

cubase.png

Sample op 1.1.1.0 zetten. Sample openen. Op je virtual keyboard (Alt-K) zie je je Secondary Time Display met een tijdsaanduiding in 1000-en secondes. Als je nu met je muis over de transport bar beweegt, zie in je time display de tijdsaanduiding veranderen. Je kunt hem hiermee dus op precies 80 miliseconden zetten.

Zo ver mogelijk inzoomen en dan de tijdlijn op "Seconds" zetten misschien wat je zoekt?

cubase2.png

cubase.png

Uhm hij stond al op seconds..
Maaruh bij cubase 6.5 ofzo zag ik dat als je over de sample beweegt je dan de ms ziet..
Dit heb ik afgekeken uit frontliner's kick tutorial maaruh dit is denk ik nie het geval bij 5.1 ofwel, iig ik zie wel wa dingetjes maar nie de ms...

Sample op 1.1.1.0 zetten. Sample openen. Op je virtual keyboard (Alt-K) zie je je Secondary Time Display met een tijdsaanduiding in 1000-en secondes. Als je nu met je muis over de transport bar beweegt, zie in je time display de tijdsaanduiding veranderen. Je kunt hem hiermee dus op precies 80 miliseconden zetten.

Hoe doe ik de sample op 1.1.1.0 zetten?
Heeft ut trouwens ook met de quantize te maken? Want ik heb um nou op 1/128 gezet en dan krijg ik stappen van 15 --> 4.3.1.15, 4.3.1.30 etc etc als ik over de sample beweeg met mun cursor maar dan ten eerste weet ik nie of dah ms zijn en 2e kan nie preciezer gezet worden in deze versie van cubase?

Oow ja is de split tool de cut tool?

Die germans :P

Ik weet nie of dit goed is maar denk dat ik het heb..
Snap type op events, grid type op maakt nie uit en quantize type op maakt nie uit :P
En de split tool is idd de cut lol

Eigenlijk toch wel voor de hand liggend..
Maja danku iig

Back