Super Jupiter???

De P slaat niet noodzakelijk op Programmer maar volgens het opschrift eerder op:

Programmable Preset Polyphonic (JX-3P). Dat kan de 3 ook verklaren: 3 maal P.
Polyphonic (JX-8P). De 8 zal hier wel op de polyfonie slaan.

En dàt staat wel op de synths. :) Waarom men het bij de 10 heeft laten vallen weet ik niet. Om de naamlengte gelijk te houden aan 3P en 8P? :) Want "Polyphonic" staat er nog steeds op. :) Waarom hij niet 16 heet weet ik ook niet. Erg belangrijk ook allemaal.

Een paar maanden geleden heb ik bij Invader een Juno 106 en JX3P opgehaald. Hele vriendelijke vent, misschien ietwat warrig in de communicatie. Ik kan me herinneren dat ik daar een super-JX heb zien staan...

de JX3 heeft 'm ook dus het is de JX serie wel eigen om een P te hebben... maar op een D-50 en een JU-2 kan ook een PG...

nope, 6 stemmig...

Ook weer waar.

De JX-8P heeft een 8 Patch Chain functie. Vandaar de naam misschien?

kan maar wel een beetje onwaarschijnlijk... sowieso zijn er wel meer Programmable Preset Polyphonic synths, een Juno heeft ook geen P maar heeft die ook niet nodig omdat de programmer al aan boord zit... maar hoe zit het dan met de alpha juno, die heeft heeft geen P in de naam maar daar is wel een losse PG voor bijv...

Dus je zegt dat de P inderdaad niet op de Programmer slaat. :)

Als je naar de layout van de 3P kijkt, maakt men wel erg duidelijk waarvoor die "3P" staat. Bij de 8P heb je er al het raden naar.

jx3p.jpeg

Dus je zegt dat de P inderdaad niet op de Programmer slaat. :)
bij andere synths niet nee... wel bij de JX dus...
Als je naar de layout van de 3P kijkt, maakt men wel erg duidelijk waarvoor die "3P" staat.
mja, maar dan zou het de 3PS moeten zijn...

maar iig, het is een gegeven dat de JX serie uit een tijd kwam dat de gebruikelijke onboard programmer niet meer aanwezig was...

en de JD-990 ofterwijl de Super JD...

die bestaat ook niet maar het is gewoon een soort van algemeen gezegde voortkomend uit de P van de JX8... P = programmer...
maar en dus een JX8P zonder PG is eigenlijk ook geen JX8P terwijl het er wel op staat en een JX10 met een PG is in principe dus een JX10P...

erm...

Ik ken dan wel weer de PG8X!

Maar dat is een plugin...

Een paar maanden geleden heb ik bij Invader een Juno 106 en JX3P opgehaald. Hele vriendelijke vent, misschien ietwat warrig in de communicatie. Ik kan me herinneren dat ik daar een super-JX heb zien staan...

Ik kan me ook niet herinneren dat we een woord hebben gesproken over oplichting of wat dan ook, alleen moet hij wel zorgen dat er niet iemand de trein neemt om een super jupiter te gaan ophalen en er bij de voordeur er achter komen dat het een super JX is. Want dat is natuurlijk wel fout.

bij andere synths niet nee... wel bij de JX dus...

mja, maar dan zou het de 3PS moeten zijn...

maar iig, het is een gegeven dat de JX serie uit een tijd kwam dat de gebruikelijke onboard programmer niet meer aanwezig was...

Waar staat "JX" eigenlijk voor? :geslaagd:

de X slaat op MIDI, in de trant van 'exchange' of iets dergelijks vermoed ik... zo zijn er meer synths uit de MIDI begintijd met een X in die naam; DX, SX etc...
de J weet ik niet maar zal wel iets te maken hebben met het in het verlengde liggen van de Jupiter en Juno ofzo...?

Ik kan me ook niet herinneren dat we een woord hebben gesproken over oplichting of wat dan ook, alleen moet hij wel zorgen dat er niet iemand de trein neemt om een super jupiter te gaan ophalen en er bij de voordeur er achter komen dat het een super JX is. Want dat is natuurlijk wel fout.

Wie heeft het over oplichting? Ik niet iig.

Je koopt tenslotte ook geen treinticket naar Jupiter om dan te ontdekken dat je in Uranus aankomt.:dubbel:

Is er trouwens een SUPER URANUS?:D

had de verkoper helemaal opgewonden een mail gestuurd.
dacht dat het de mks80 was, tja, misschien was het een razend onpolulaire synth ofzo.
handelaren,, tja hij had het typenummer er toch bij kunnen zetten.
Roy weet echt wel waar die het over heeft. ik niet helaas:D
Gelukkig zijn hier oplettende mensen en wist ik een uur later hoe het zat.

Thnx mensen:mega:

..geen oplichting... zoiets zou je dan eerder misleiding kunnen noemen. maar of het bewust is... gelukkig kunnen we nadenken, en is onze kennis van synths en typenummers zo goed :D

nee geen oplichting, hoogstens onduidelijk in zijn voordeel.

Maar volgens hem staat er wel superjupiter op.

mmm wazig

De p is van planet, dat is een planeet, tizmaardatjehetweet

De p is van planet, dat is een planeet, tizmaardatjehetweet

De p is van Planet heeft een Japanner mij eens verteld. Juno, Jupiter, D 50, wie kent hem niet?
( sorry, kon het niet laten maar die p is van suPer juPiter, o nee, planet):dubbel:

Back