Liedjes waarvpor je je radio op een andere zender zet.

(Duitse) schlager
duits-bloemstukje-worststukje.jpg

Vandaag weer even in NL geweest en een poging gewaagd om iets fatsoenlijks qua muzikale en geluidskwaliteit te ontvangen. Nope.

Thuis heb ik de soldeerbout dan maar opgewarmd, de tuner gerepareerd en nu geniet ik hier van fatsoenlijke muziek in goede kwaliteit. En binnenkort gaan we die tuner eens lekker high-end upgraden.

Zou het een idee zijn om het los te laten dat je goede geluidskwaliteit via een radio wilt krijgen?
Dat gaat toch niet gebeuren. Radio is voor mij gewoon muzikaal behang en mag over de slechtste boxjes ever klinken (eigenlijk beter zelfs over slechte boxjes, anders leidt de muziek teveel af).
Als ik goede muziek wil horen, zet ik wel andere media op en zet ik de grote boxen aan. Maar dan komt er van werken niet meer zoveel...

Zou het een idee zijn om het los te laten dat je goede geluidskwaliteit via een radio wilt krijgen?

België + Accuphase tuner aan een goede set = goede kwaliteit, gewoon met de luchtantenne.

Als je begint met een compleeet platgecomprimeerde opgepepte zender zoals in NL, valt er inderdaad niet meer veel te redden tenzij je er een EQ en een exiter tussen zet misschien. :D

Toen ik in NL woonde waren er maar één of 2 zenders die muziek draaiden die ik wou horen en qua geluidskwaliteit nog geen totale ramp was, maar van de meeste zenders kon ik niks meer maken.

Radio is een goede en snelle informatiebron, bijvoorbeeld BNR.
Maar wat muziek betreft hangt het van de situatie af.
'Zij gelooft in mij' is niet voor mij bedoeld, dus ik draai die weg, echter, wanneer ik, na een week zonder eten en water door de Australische woestijn gekropen te hebben, uiteindelijk door een eenvoudige boerenfamilie wordt verzorgd, dan vraag ik met een zacht gebroken stem of de radio wat harder mag...

Wout

Wat zijn dan goeie belgische zenders?

Ik luister af en toe naar Pinguin Radio verder Spotify. Eind van het jaar glazen huis kan ik wel uren naar kijken.

Collega's draaien Classic Rock radio (ofzo) of Slam FM. Wordt je helemaal gek van.

Het enige en ook gelijk mega-goede radio station (als we toch digitaal luisteren) vind ik www.intergalactic.fm

Dark Wave, electro, 80's, italo channel, soundtrack channel heerlijk :mega:
251831_10151139402406757_284086316_n.jpg

:-)

Heb ik ook altijd aan. Soms zeeeeer apart, maar dat maakt het alleen maar beter.

een andere die ik ook vaak aan heb is de underground stream via fnoob.com..

Wat zijn dan goeie belgische zenders?

Ik luister af en toe naar Pinguin Radio verder Spotify. Eind van het jaar glazen huis kan ik wel uren naar kijken.

Collega's draaien Classic Rock radio (ofzo) of Slam FM. Wordt je helemaal gek van.

Klankmatig gezien (compressie, EQ, tempo) zijn de meesten goed tot heel goed. Verder hangt het enorm van je muzieksmaak af en moet je het programma per programma bekijken ipv zender per zender.

Radio 1 bv heeft soms een halve dag geleuter :doei: terwijl ze op andere momenten programma's hebben waarin je elke keer opnieuw meerdere goede nummers kan ontdekken. :halleluja

Studio Brussel gaat van hiphop over rock naar elektro, het is maar waar je smaak ligt.

Etcetc.

Klankmatig gezien (compressie, EQ, tempo) zijn de meesten goed tot heel goed. Verder hangt het enorm van je muzieksmaak af en moet je het programma per programma bekijken ipv zender per zender.

Radio 1 bv heeft soms een halve dag geleuter :doei: terwijl ze op andere momenten programma's hebben waarin je elke keer opnieuw meerdere goede nummers kan ontdekken. :halleluja

Studio Brussel gaat van hiphop over rock naar elektro, het is maar waar je smaak ligt.

Etcetc.

Laat ik 's gek doen. 'k Ga 't gewoon proberen. :)

Wat de geluidskwaliteit betreft spreek ik trouwens over de FM van de luchtantenne; met kabel en digitaal heb ik geen ervaring.

Helaas op mijn werkplek heb ik radio, tegenwoordig kan ik er beter tegen en "hoor" ik het amper meer.
Behalve 3J's Wiegelied (moest het ff opzoeken op youtube), als ik dat hoor wil ik iemand op z'n muil rammen.
Dat vindt ik het ergste van al, gewoon verplicht 8 uur per dag de smaak van de 'radio verantwoordelijke' of andere 'ik beslis hier maar wat iedereen moet aanhoren' chef te moeten verduren. En meestal draaien ze die rotzooi bijna elke dag opnieuw en dan dat eindeloos gelabber over weet ik veel wat trendy kutboel er weer es in de lucht hangt, of dat er ergens in de groot stad een file is.:bekdicht:

Misschien is het leuk om een verkiezing van de irritantste kersthit te houden.

Mijn nummer 1: Simply Having A Wonderful Christmas Time van Paul McCartney (ze hadden een echo-apparaat, maar wisten niet echt wat ermee te doen. Dan maar een heel nummer ploink ploink ploink en wat zinloze zinnen. En een kinderkoor dat een heel jaar heeft geoefend op het zingen van 'ding dong ding dong'). :)

Ik denk juist dat ook die oude kersthits een goede bron van inkomsten zijn voor meneer Paul. Om dan meteen met stront te gaan gooien lijkt me niet heul erg nodig..

Back