Hersengolven...

klinkt wel erg als Jan Vos die met het verkeerde been uit bed is gestapt...

300px-De_lachende_scheerkwast_-_Clous_van_Mechelen_1.png

het gaat me niet om de kwaliteit van de te horen muziek b.t.w.
meer het concept an sich

met modulaire systemen of zo?

met modulaire systemen of zo?

Wat bedoel je hiermee???

ik vind het een beetje doeloze missie, omdat overal muziek in zit.

Je kan ook een microfoon naast een autoweg zetten en die dan piano noten laten triggeren met een bandbandpass.
En dan een heel artikel schrijven over muziek van de stad ofzo......

het word pas interesant als ik een toon kan denken en dat via techniek deze ten gehore kan worden gebracht.

Nou tsja... op dit moment stelt het niet zo veel voor vind ik. Ze hebben MRI en EEG data in MIDI noten omgezet. Natuurlijk kan dat, je kan iedere vorm van data in MIDI noten omzetten. Dus ja, zo klinkt het ook, random data omgezet in noten. Er wordt ook niet vermeld of de proefpersonen uberhaupt enige controle hadden over toonhoogte. Je kunt MRI signalen wel beinvloeden, maar dat is traag en zeer vermoeiend. Bovendien kan een (snelle) MRI scanner maar een paar beeldjes per seconde maken.

Het idee is leuk, maar zeker nu nog toekomstmuziek.

Het idee is leuk, maar zeker nu nog toekomstmuziek.
tsja, en als het wel zou kunnen, welke toegevoegde waarde heeft het dan?
het lijkt mij vooralsnog erg sterk dat iemand polyfoon zou kunnen denken bijv, je wil nutuulk niet slechts monofone compo's...

tsja, en als het wel zou kunnen, welke toegevoegde waarde heeft het dan?
het lijkt mij bijv. vooralsnog erg sterk dat iemand polyfoon zou kunnen denken, je wil nutuulk niet slechts monofone compo's...
Waarschijnlijk hoeft de proefpersoon niet letterlijk aan muziek te denken; vaak wordt gevraagd om bijvoorbeeld in te beelden dat je aan het dansen, rekenen of praten bent. Dit soort handelingen zijn relatief eenvoudig uit te lezen met MRI. Dus als je tegelijk praten & dansen inbeeld, zou in theoretisch gezien 2 MIDI noten kunnen afspelen. Maarja, erg praktisch is dat niet nee.

Vet.

Het is een van de 1e stapjes dus je kan nu nog geen symfonieën verwachten natuurlijk, maar dat is een kwestie van tijd.

En het stopt niet bij muziek, hiermee kunnen we machines gaan aansturen met onze gedachten. Na de bril, het kunstgebit en andere in/uitwendige protheses is dit weer een stap van mens naar cyborg.

Back