Analoge 19" poly

PietjePieter

pieterend lid
Pff ik wil ergens begin volgend jaar een analoge poly gaan kopen.

Heb eigenlijk gespaart voor een Nieuwe 2-voice. Maar wil toch graag minimaal 4 stemmen en eigenlijk 6.

Nu is natuurlijk een oude 4-voice een vette optie, maar ik kom die eigenlijk nooit tegen, en ik heb er GEEN plek voor. Wil eigenlijk 19", heb een goed masterkeyboard.. Dus dat moet lukken. Verder een hoop draai knoppen op de synth idd geval voor ocs filter lfo envoloops, of een goede dedicated controller.

Alleen is het aanbod wat beperkt waar ik op komt:

Prophet 8 rack
Oberheim MX
Studio Electronics code/omega
Vermona preformer(maar 1 ocs per stem en 4 stemmig is eigenlijk net te krap, verder wel gaaf ding)

Mis ik nu nog synths, Ik weet dat bijvoorbeeld roland wel wat heeft(mks 80 enzo) maar lijkt me toch niet zofijn om te programmeren.

Hebben jullie nog tips om aan het rijtje toe te voegen of ervaring met bovengenoemde synths?

Alvast bedankt!:okdan:

De Performer is wel een heeeeeeeeeeeeeeele vette bak.

Studio Electronics heeft een poly,

De sunsyn.

6trak wel redelijk compact dus das goed. Maar wat weinig knoppen lijkt me en 600 tog wel stuk vetter 8~

de 600 is niet multitimbraal.

en weinig knoppen, dat is bij een 6trak niet echt een probleem, of je zet er een bcr2000 naast.
maar zonder erg eenvoudig te proggen...

:mega:

Waldorf Microwave 1. Digitale osc's en analoge filters. Fantastisch geluid....zowel analoog als digitaal.

Andere opties:

DSI Poly Evolver
Roland MKS30
Roland MKS50
Roland MKS70
Akai VX90
Oberheim OBMX

Die waldorf had ik niet aan gedacht. Lijkt me een mooie synth alleen een hel om te programmeren. Is de XT een beetje vergelijkbaar qua sound? Die heeft toch digitale filters? Verder die Roland modules zijn die nog wat of erg juno achtig. Ben niet zo'n fan van de juno sound eigenlijk:(

De Performer is wel een heeeeeeeeeeeeeeele vette bak.

Studio Electronics heeft een poly,

De sunsyn.

Studio Electronics is zeker mooi, alleen wel ERG duur, sunsynth ken ik niet is dat niet die jumox bak? En proformer lijkt me erg gaaf, alleen weet ik niet hoe die het doet als poly. Zo er wel is mee willen spelen, maja waar?

de 600 is niet multitimbraal.

en weinig knoppen, dat is bij een 6trak niet echt een probleem, of je zet er een bcr2000 naast.
maar zonder erg eenvoudig te proggen...

Is waar maar weet niet of ik zoveel waarde hecht, ik ga toch voor opnamens enkel gebruiken.

Tanx voor de reacties tot nu toe:okdan:

De Sunsyn is idd van Jomox.

Veel analoge bakken zijn niet multi-timbraal dus daar moet je wel rekening mee houden.

De Waldorf Microwave XT is een VA bak (virtual analog) en heeft is dus geheel digitaal. Maar hij klinkt wel erg goed maar niet zo goed als de microwave 1. Deze kun je dmv software heel goed programmeren.

De Prophet 600 heeft een toetsenbord maar heeft wel veel knoppen en klinkt te gek.

De MKS30 en de MKS70 zijn geen Juno synths. Deze zijn de rack versies van de JX3P en JX10. Erg mooi bakken. Zijn ook programmers voor te krijgen.

Access Virus serie is ook weer VA en dus geheel digitaal. Wel erg mooie synths maar niet echt analoog.

Veel analoge bakken zijn niet multi-timbraal dus daar moet je wel rekening mee houden.

De Waldorf Microwave XT is een VA bak (virtual analog) en heeft is dus geheel digitaal. Maar hij klinkt wel erg goed maar niet zo goed als de microwave 1. Deze kun je dmv software heel goed programmeren.

De Prophet 600 heeft een toetsenbord maar heeft wel veel knoppen en klinkt te gek.

De MKS30 en de MKS70 zijn geen Juno synths. Deze zijn de rack versies van de JX3P en JX10. Erg mooi bakken. Zijn ook programmers voor te krijgen.

Access Virus serie is ook weer VA en dus geheel digitaal. Wel erg mooie synths maar niet echt analoog.

Tanx voor de info, Access heb ik wel is mee geromeld maar niet erg onder de indruk ervan.

MKS70 met PG800 kan nog wel is een interesante zijn, effe wat geluids fragmenten beluisteren.

Wat betreft de 600, zojuist even wat zitten luisteren op youtube vindt ik erg lekker klinken. maja wel moet toesenbord, en ik wil juist inkrimpen qua ruimte en uitbrijden qua functionalitijd. Maar de keus is wel geluik een stuk groter met toetsenbord.

Microwave XT spreekt me erg aan 19" hoop knoppen en mooi kleurtje:D De 1 gaat niks worden. Ik wil graag knoppen, anders ga ik hem hoogst waarschijnlijk toch nooit ECHT gebruiken.

Is er iemand met ervaring met de Oberheim MX. Spreekt me erg aan, eigenlijk precies wat ik zoek. Lees enkel zeer wisselde verhalen op het net

Het gaat mij om het resultaat en dan kan ik met de Virus mooiere klanken maken dan met menige analoge synth.
Of het moet al een MKS-70 of MKS-80 zijn, maar dan moet je wel heel diep in de buidel tasten en zijn ze niet multitimbraal en hebben ze geen effecten.

Is er iemand met ervaring met de Oberheim MX. Spreekt me erg aan, eigenlijk precies wat ik zoek. Lees enkel zeer wisselde verhalen op het net

Ik heb de meeste synths die net de revue zijn gepasseerd en ook de Oberheim. Erg onderschatte synth maar is heel uitgebreid en klinkt super analoog. En dan bedoel ik oud analoog. Tegenwoordig klinken analoge synths modern en strak en dat is de Oberheim niet. Dat spreekt me juist erg aan. Mocht je hem willen komen koop dan een exemplaar met minimaal 6 stemmen.

De Microwave XT is eigenlijk geen VA maar een wavetablebak. Is een van mijn favoriete synths, je haalt er de gekste dingen uit en hij is erg fijn om te programmeren. Maar als je echt een analoge sound wilt dan zou ik daar denk ik niet voor gaan.....je kunt er wel warme pads en strings etc. mee maken, maar het is een op en top digitale bak en dat hoor je ook (en nee, dat is geen tegenstrijdigheid :)).

De MKS-80 noemde je al; vergeet niet dat je die ook met programmer kunt kopen waardoor het zelf sounds maken erg makkelijk is :eureka:

En oh ja, weliswaar geen 19", maar ik zou ook de Oberheim Xpander niet vergeten (als je van programmeren houdt).

Ik vrees dat je voor 400 euro geen Roland MKS-80 kunt kopen. Een MKS-70 loopt al tegen het dubbele aan...
Als budget geen probleem zou zijn, zou ik eens naar een Oberheim Matrix-12 kijken. Dat is wel ongeveer de uitgebreidste analoge synth ooit.

Ik vrees dat je voor 400 euro geen Roland MKS-80 kunt kopen. Een MKS-70 loopt al tegen het dubbele aan...
Als budget geen probleem zou zijn, zou ik eens naar een Oberheim Matrix-12 kijken. Dat is wel ongeveer de uitgebreidste analoge synth ooit.

Oh sorry, heb die 400 euro over het hoofd gezien :)

Back