Analoge 19" poly

klopt dat die behoorlijk fors is. Allen iets met toetsen, moeten de toetsen beetje fijn berijkbaar zijn. het idee is dat je deze wat hoger en dan onder een behoorlijke hoek kan zetten zoals op je foto. iets met toetsenbord wordt dat toch weer lastig omdat het toetsen bord dan weer kut te bespelen is.

De PerFourmer II vind ik wel stukken beter dan de I....zeg maar zeker wel en net niet....

zoveel mensen zoveel meningen.....

ik had ooit al eens gelezen dat catscan de omega saai vond en ben er altijd een beetje omheen gegaan, ook omdat die gewoon erg prijzig is. pas tegenaan gelopen en toch geprobeerd en ik snap er niks van, ik vind m erg goed klinken. mooie klank, expressief en echt wel SE-power.

de OBMX is op papier een supersynth, qua mogelijkheden, maar dié vond ik nou weer tegenvallen qua geluid. lekker uitgebreide filters op papier, maar de klank valt tegen. beetje vlak.

de microwave1 is een topper, maar heeft wel een typisch karakter. en als je een 2 kiest om de knoppen op de xt, kom je van een koude kermis thuis.

als je een analoge poly op 19" wil met echt veel knoppen, kom ik toch uit op de dsi prophet08 of een mks80 met programmer.

de matrix6R is een programmeerbaar alternatief voor de matrix1000. zelf hou ik het meest van de microwave sound.

De PerFourmer II vind ik wel stukken beter dan de I....zeg maar zeker wel en net niet....

Ja denk ik ook. Vindt zoiezo dat de II wat ruimer uitgelegd is qua layout erg fijn. :luv:
Ik heb hier een DRM MK II en ik zou het ook niet erg hebben gevonden als die wat groter was geweest. Vindt het wel een fijne bak trouwens alles voelt lekker steven heel anders als bijvoorbeeld m'n mfb synth 2.

zoveel mensen zoveel meningen.....

ik had ooit al eens gelezen dat catscan de omega saai vond en ben er altijd een beetje omheen gegaan, ook omdat die gewoon erg prijzig is. pas tegenaan gelopen en toch geprobeerd en ik snap er niks van, ik vind m erg goed klinken. mooie klank, expressief en echt wel SE-power.

de OBMX is op papier een supersynth, qua mogelijkheden, maar dié vond ik nou weer tegenvallen qua geluid. lekker uitgebreide filters op papier, maar de klank valt tegen. beetje vlak.

de microwave1 is een topper, maar heeft wel een typisch karakter. en als je een 2 kiest om de knoppen op de xt, kom je van een koude kermis thuis.

als je een analoge poly op 19" wil met echt veel knoppen, kom ik toch uit op de dsi prophet08 of een mks80 met programmer.

de matrix6R is een programmeerbaar alternatief voor de matrix1000. zelf hou ik het meest van de microwave sound.

Tanx heb een filmpje gezien op youtube van de omega die ik ook wel erg vet vondt klinken. Maar affin licht toch boven mn budget, dan eerder een expander.

En tja die mx... Ik lees er erg wisselende verhalen over. Vindt het lijkt me een erg mooi apperaat. Zou deze echt graag ergens is mee willen spelen. Geluid blijft natuurlijk een persoonlijk iets.

Verder de p8 hoppelijk morgen ergens uittesten! blijft gewoon de meest voor de hand liggende keuze.

Mutable instruments Ambika... je kan hem zelf bouwen of eventueel laten bouwen...

Opzig leuk ding! Ben zoiezo wel fan van open source gedoe. Maar ik ga zelf nooit tijd hebben er 1tje te bouwen. Zag op hun forum dat jij ze ook bouwd is het niet?
Zal het erg leuk vinden de tijd te hebben er 1 te bouwen, echter een gebouwde kopen vindt ik een beetje zo van tja:okdan:

Oh ja een Matrix 6R. Zwitsers zakmes onder de oude analogen! En klinkt ook nog eens lekker.

Wel jammer dat de legenda bovenop zit.

Hee die is interesant... Beetje oberheim 4 voice achtig. Zit nu even naar wat demos van de Synth machine te luisteren. Klinkt wel erg lekker. Alleen wel weer jammer dat hij enkel 1 AD envelope heeft en volgens mij geen ext in voor de VCA. anders zou ik gewoon envelopes uit mn modulair kunnen gebruiken (of is dat de Ext. Mod In?). Er zit zoiezo een ingang in voor ext filter modulatir.

Hum erg interesant, is erg perFourmer achtig. Maar dan met 2 VCO's per stem, en toch wel goed te betalen. 1 synth machine kost 400, dus V8 zal wel op zo'n 1600 uitkomen.

Verder zijn dit toch gewoon de mensen van anyware instruments. Heb wel is met de semtex gespeelt en das echt een helemooie synth!

Bedankt voor de tip! ga hier zeker even verder naar kijken. Misschien even een mailtje sturen hoe wanneer die leverbaar is en of die ook V/oct en gate out krijgt.

Spreekt me erg aan :D

Ja zal wel ontvindbaar zijn. Ben hem nog nooit ergens tegen gekomen. Wist zelfs niet van het bestaan af. Net even wat filmpjes ervan gezien, klinkt wel erg mooi!

Maja zal idd wel niet te betalen zijn als je er al 1 vindt. Maja ik wacht nog even tot er wat meer info over Synth machine V8 is, lijkt me erg leuk. Mooi alternatief voor een obie 4 voice!

zozo!
Dat is niet de minste bak zeg! :)

Gefeliciteerd met zo'n mooie aankoop.
Post gerust over de ervaringen in de toekomst want ik ben zeker nieuwsgierig.
(geluiden erbij is helemaal mooi :))

het is misschien gek, maar een sequential circuits 6trak.

wel een osc. per voice, maar wel multitimbraal.

en best wel tegek.
en per voice een deicated VCO, VCF en VCA envelope plus dat je ook nog 6 verschillende geluiden kan stapelen tot een moddervette monophone sound...

zozo!
Dat is niet de minste bak zeg! :)

Gefeliciteerd met zo'n mooie aankoop.
Post gerust over de ervaringen in de toekomst want ik ben zeker nieuwsgierig.
(geluiden erbij is helemaal mooi :))

Nee zeker niet de minste bak heb erg getwijfeld, blijft een hoop geld, maar ben supper blij de stap genomen te hebben!

Jup van de week erg druk maar volgende week hoop ik wat op te nemen en hier te posten in de grote oberheim draad :)

vanmiddag al een paar uurtjes ermee gespeelt en ben echt erg onder de indruk :luv: was een beetje bang voor de interface, maar die is erg slim opgebouwd en vind je zo je weg in!

Maar ik kom volgende week zeker met sounds en ervaringen!
:mega:

Back