Mijn eerste beat met gitaar

Dilago

Ouwe rot
Ik heb mijn eerste funky riff op gitaar even van een baslijn van mijn maat en forumlid Bub voorzien met daarbij een drum van mij. Alles live gespeeld, doch niet tegelijk en ook niet in één take, want het zijn loops.

Veel plezier en ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Attachments

• ideetje.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 75
wel k*t dat de buurman net in het beton aan het boren was tijdens de opnames... :D

Heb 'm opgenomen met mic.

Gelukkig toch nog iemand! Ik had mijn gitaar al bijna aan de wilgen gehangen! :D

Zal de klopboor dan maar op de werkbank laten liggen, LOL! :bekdicht:

Helaas kan ik mijn upload niet meer verwijderen.

Haha, moet je ook helemaal niet willen man! :D
Jawel, dat zou jij toch ook doen als je je totaal niet begrepen voelt? Welja, het kwaad is al geschied, als iemand zin heeft om er nog even op te schijten kan het nu!

Och, ik zie het als een experiment. En van experimenteren leer je weer bij toch?

Punt is dat je opname niet goed is. Die distorted gitaar drukt gewoon alles weg. Als je dat ding eruit haalt, houd je een interessante basis over die je kunt gebruiken om verder uit te werken. De grote boodschappen doe ik trouwens meestal gewoon op mijn eigen toilet en niet op andersmans muzikale brainwaves ;).

Nou Exo, goed dat je dat vraagt want ik kan nog wel een klusje gebruiken, ik zal mijn gitaar eh boor meenemen. :P

Och, ik zie het als een experiment. En van experimenteren leer je weer bij toch?

Punt is dat je opname niet goed is. Die distorted gitaar drukt gewoon alles weg. Als je dat ding eruit haalt, houd je een interessante basis over die je kunt gebruiken om verder uit te werken. De grote boodschappen doe ik trouwens meestal gewoon op mijn eigen toilet en niet op andersmans muzikale brainwaves ;).
Weet ik wel, maar het is mijn allereerst beat op gitaar! En juist doordat het de eerste was ben ik ietsje fijngevoeliger snap je?

Denk dat't mijn fuzzbas betreft die hier voor distorted gitaar of klopboor wordt weggezet, hang 'm lekker toch niet in de wilgen! :duivels:

...zelf vind ik die fuzzdeken trouwens prima in verhouding met de drums, tis eerder de acoustische gitaar die wat te dun in't geheel zit... Blijft natuurlijk wat 'n onwennige combi maar klinkt't iig wel origineel of op z'n minst gedurft genoeg om er voor door te gaan...

Nou, het is geen deken meer, maar een betonblok dat je bovenop een lieveheersjebeestje hebt geknald om vervolgens te zeggen dat het lieve beestje niet sterk genoeg is :).

Ja, het is origineel en gewaagd maar dat was Icarus ook. Originaliteit en lef zijn geen garantie voor succes. Het enige dat ik hoor is een alles (maar dan ook echt alles) overheersende vervelende brom... Als je zelf met een stukje bezig bent, ga je daar anders naar luisteren dan iemand die het voor de eerste (of tweede of derde) keer hoort.

Weet ik wel, maar het is mijn allereerst beat op gitaar! En juist doordat het de eerste was ben ik ietsje fijngevoeliger snap je?

Ja natuurlijk snap ik dat, ik maak zelf ook muziek ;). Probeer gewoon naar de inoud van de comments te kijken. Daar kun je alleen maar beter van worden.

Laatst gewijzigd:
...zelf vind ik die fuzzdeken trouwens prima in verhouding met de drums, tis eerder de acoustische gitaar die wat te dun in't geheel zit... Blijft natuurlijk wat 'n onwennige combi maar klinkt't iig wel origineel of op z'n minst gedurft genoeg om er voor door te gaan...
:okdan:

Back