Cubase 7 ervaringen topic

Tis maar net hoe hoog je de lat legt....
wat ben je toch ook een vreselijk mannetje.

ik ben zeer benieuwd naar die grote woorden van jou hoe snel je overstapt op ableton live omdat de letters S, M, R en W onleesbaar zijn voor jou in een mixer en je daardoor je 10 urige werkdag niet kunt volhouden.

De professionaliteit van jou spreekt hier toch allemaal boekdelen uit :D

Wat ik me afvraag, waarom kun je niet gewoon eens normaal over dingen hier op het forum discussieren en waarom is het nou nodig om iedereen die een andere mening dan jou heeft proberen te kleineren?

Ik kleineer niemand, ben gewoon geen fanboy die alles maar blind slikt voor zoete koek.
De ergonomie is gewoon ver te zoeken, voor mij, ben jij wel happy, prima toch? En de speelgoed channelstrip boeit me gewoon totaal niet

Ik verwacht gewoon meer.....

Ik kleineer niemand, ben gewoon geen fanboy die alles maar blind slikt voor zoete koek.
en nu doe je het weer.

weer iemand proberen te kleineren door mij een fanboy te noemen die niet kritisch naar een product kan kijken.

waar komt die drang toch vandaan raphie?

Dat is gewoon een feit, nogmaals jij mag happy zijn, ik ben het niet over de mixer?
Wie heeft er gelijk? De tijd zal het leren, als jij onleesbare gradient insert en send boxes acceptabel vind, jouw keuze, hetzelfde voor het formaat faders, hetzelfde voor de softness van de gradient graphics, hetzelfde voor het fout rezisen van de channelstrip

Voor jou allemaal verbeteringen, voor mij achteruitgang.... Dus ben jij sneller tevreden...

Dat is gewoon een feit, nogmaals jij mag happy zijn, ik ben het niet over de mixer?
Wie heeft er gelijk? De tijd zal het leren, als jij onleesbare gradient insert en send boxes acceptabel vind, jouw keuze, hetzelfde voor het formaat faders, hetzelfde voor de softness van de gradient graphics, hetzelfde voor het fout rezisen van de channelstrip
dat kan nooit een feit zijn dat je iemand op basis van een mening een fanboy noemt. Dat is jouw mening en is een uiting om iemand online proberen monddood te maken om zo de inhoudelijke discussie te vermijden.

Zal ongetwijfeld te maken hebben met hoe we cubase gebruiken.

Voor jou allemaal verbeteringen, voor mij achteruitgang.... Dus ben jij sneller tevreden...
dat hoeft helemaal niet, ik prefereer functionaliteit boven een letter die waziger (maar nog steeds leesbaar) wordt op een groter scherm. Als ik inderdaad cubase zou gebruiken als alleen eens soort van schilderij dan zou ik misschien minder enthousiast over de mixer zijn omdat het lettertje mee rekt met de grootte van je mixer.

Ik vind dat je op moet houden met mensen hier op het forum in een hokje te drukken, ga gewoon een inhoudelijke discussie aan.

en ik blijf het je vragen tot ik er een antwoord op krijg omdat ik gewoon niet snap waarom je dit doet, dus wederom: waarom behandel je anderen die het niet met je eens zijn online op deze manier in plaats van op een normale manier de discussie te voeren op inhoudelijke punten?

Jij voelt je aangevallen omdat ik voor mij de vinger op de zere plek leg, nogmaals als jij happy bent, dan ben ik ook blij voor jou. Ik hoef geen "gelijk" ik geef aan waar het voor mij aan schort, dat dat voor jou heel anders is begrijp ik. Maar wat jij niet lijkt te begrijpen is, omdat het voor jou allemaal wel meevalt, het voor mij geen serieuze issue kan zijn.
Voor c7 nooit de behoefte gehad om te resizen, alles was perfect leesbaar, nu MOET je resizen, omdat de verhouding tussen insert en send boxen en fader grootte niet klopt voor 1 werkbare view, misschien op een 15" laptop maar niet op een 30" scherm (2560 *1600) dat de channelstrip etc dan ook nog eens fout meeresizen is gewoon een BUG. Kan er gewoon erg slecht tegen als mensen dit als non issues af doen en het allemaal faaaantaaastischhhhh vinden..... Mixerview is 40% van mijn tijd in Cubase
Ik werk nu vanuit de track settings in de arrangement view, maar dat wil ik hemaal niet, ik wil gewoon een goed functionerende mixer terug

ik blijf het je vragen tot ik er een antwoord op krijg omdat ik gewoon niet snap waarom je dit doet, dus wederom: waarom behandel je anderen die het niet met je eens zijn online op deze manier in plaats van op een normale manier de discussie te voeren op inhoudelijke punten?

Dit is meer de issue denk ik.. niet zozeer het verschil in mening m.b.t. cubase 7..

Ik werk nu vanuit de track settings in de arrangement view, maar dat wil ik hemaal niet, ik wil gewoon een goed functionerende mixer terug

Daarvoor moet je toch echt niet hier op het forum zijn, maar bij Steinberg. Die zitten in Hamburg.

En ik begrijp niet waarom je hier zo over doorgaat. Jij geeft aan dat jij vind dat de mixer onwerkbaar is. Anderen stellen daar tegenover dat zij dat probleem niet zo ondervinden als jij. Dat is toch OK?
Dus genoeg over de mixer mijns inziens. Agree to disagree en klaar.

Dat is ook ok, quifster wilde een toelichting that's all en er over doorgaan? C7 is er pas 10dgn, dit is gen maandenlang gezeur of zo...... Maar ik zal het er niet meer over hebben, laten we afwachten wat de update van donderdag a.s. doet.

Vraagje, men zegt bij Steinberg dat de sound engine vernieuwd of wel verbeterd is. Klopt dit, ik heb namelijk nooit klachten hier over gehad maar ik vraag me wel af wat dat deze verbeteringen pressies inhouden.

Klopt je hebt nu asioguard, die buffert VSTi's werkt op zich goed, meeste users geven aan meer plugs te kunnen draaien voor ze moetn freezen

Vraagje, men zegt bij Steinberg dat de sound engine vernieuwd of wel verbeterd is. Klopt dit, ik heb namelijk nooit klachten hier over gehad maar ik vraag me wel af wat dat deze verbeteringen pressies inhouden.

het is inderdaad Asio Guard waar ze op doelen, dat werkt eigenlijk heel simpel, mocht je systeem audio dropouts hebben in een zwaar project dan kun je asio guard voor de vsti's of audio kanalen aanzetten die veel cpu gebruiken. Denk hierbij aan vsti's als omnisphere of Diva.

Het systeem gaat dan voor die vsti's audioblokken vooruit berekenen zodra hij een vrije cpu cycle heeft. Daardoor zal je asio belasting veel egaler zijn en de spikes zijn op die manier meer onder controle te houden.

Quifster en Raphie, bedankt voor jullie updates.

Hoe zijn de nieuwe compressor en saturatie plugins? Kunnen die een beetje meekomen met uad/waves/etc?

ja dat steinberg het warm water niet meer kan uitvinden opnieuw dat spreekt voor zich en dat ge-animeer zoals adobe truut met flashachtige uitvouwingen en een bossy interface dat wil ik ook nit, ben blij dak in AI steek de gratis alleskunner ook zonder VSTi van steiny, gewoon opnemen bijna nog altijd in het oudere look à la cubase 3.01 van Atari :dubbel:

wil steinberg zo rap mogelijk naar het nummer 9?? Logic pro 9? zien zij dat als commerciele achterstand dat getal in de verkoop? Ze zijn toch snel aan het gaan nu è? alsmaar upgraden man...ik word er niet goed van, het lijkt wel of ik niet meer mee kan...dat gesleur en gehype is niet goed eh?

Back