Cubase 7 ervaringen topic

Volgens mij kan je alles instellen. Ik heb een mooie template gebouwd en alles is duidelijk leesbaar, niet te groot niet te klein en super overzichtelijk. Een behoorlijke vooruitgang! Erg blij met de nieuwe versie.

Ja, ik heb de channelstrip hoogte ook aangepast tot C6 niveau, de fonts zijn dan even groot, maar de plugin namen zijn nog steeds moeilijk leesbaar, door de gradient en semitransparante slider die er overheen ligt.
Vond de blauwe balkjes onder text veel duidelijker
Het volgende probleem wat zich dan voordoet, is wanneer de plugin vakjes weer enigsinds leesbaar zijn, de faders 2 tot 3 keer zo ver uit elkaar moeten staan als in C6, wanneer je de faders dan smaller maakt met G, dan is de inhoud van de send en insert boxen onleesbaar, aangezien de gradient en slider dan al na 2 letters de pluginnaam overlappen.

Bovenstaand, samen met de i.d.d. flash achtige interface, vind ik echt grote achteruitgang. Ik heb het gevoel dat ik met een web/cloud applicatie als PeopleSoft aan het werk ben ipv en snel lokaal DAW.
Klik maar eens op vakjes op de mixer, output mappen, plugin selecteren etc. Alles in de mixer voelt alsof Cubase eerst moet nadenken en pas een halve seconde na je klik wordt het commando uitgevoerd.

Als laatse creert deze opzet v/d mixer veel verlies van screen estate, doordaat de channelstrips en EQ relatief veel breedte nodig hebben en je niet meer zo snel van view kan wisselen, zit je 9 v/d 10 keer naar de full screen mixerview te kijken, waar in C6 de mixer gewoon bij mij altijd ergens in m'n arrangement view stond.

Laat ik duidelijk zijn, in potentie is de nieuwe opzet best mooi, maar de executie laat door bovenstaande punten voor mij veel te wensen over. Over alle andere C7 functies ben ik wel zeer tevreden, het draait superstabiel en verder nog geen issues ondervonden.

Tijd voor een grotere monitor dus ;-) Hier is alles duidelijk leesbaar. Geen last van wachtijden ook. Kleuren heb ik trouwens wat aangepast. Ziet er nu ook top uit.

Ik heb een 30" 2560*1600

Probleem is JUIST dat de GUI niet goed scaled op grotere monitoren
De wachtijden vallen je misschien niet op, of zijn voor jou acceptabel, het is niet zo zeer een echte wachtijd als een harddik die laadt o.i.d. Het het puur de animatie van het uitvoeren van het commando
Klik maar eens heel snel achterelkaar willekeurig op boxen in de mixer, dan merk je dat je sneller kan klikken dan dat de C7 mixer je commando's kan bijhouden. Misschien is laggy feel een betere omschrijving. Natuulijk loop je niet de hele dag ADHD te klikken op je mixer, maar toch stoort het mij, in C6 voelde dit gewoon realtime

Ik heb een 30" 2560*1600

Probleem is JUIST dat de GUI niet goed scaled op grotere monitoren
De wachtijden vallen je misschien niet op, of zijn voor jou acceptabel, het is niet zo zeer een echte wachtijd als een harddik die laadt o.i.d. Het het puur de animatie van het uitvoeren van het commando
Klik maar eens heel snel achterelkaar willekeurig op boxen in de mixer, dan merk je dat je sneller kan klikken dan dat de C7 mixer je commando's kan bijhouden. Misschien is laggy feel een betere omschrijving. Natuulijk loop je niet de hele dag ADHD te klikken op je mixer, maar toch stoort het mij, in C6 voelde dit gewoon realtime

Heb je dit wel gemeld bij Steinberg ?
Wellicht gaan ze er iets mee doen in een toekomstige update (of nieuwe versie :D)

Bram, voor mijn beeldvorming wat voor resolutie draai jij? en hoe groot is je scherm? En nee het is geen driver issue, maar een design issue, e.e.a. is natuurlijk gemeld in het C7 issue subforum. Maar aangezien het voornamelijk om design issues/keuzes gaat, heb ik niet de verwachting dat dit zal worden aangepast. Op het steinberg forum zijn er zelfs complete mock-ups gemaakt hoe de mixer had kunnen/moeten zijn. Ik sta hierin gelukkig niet alleen :D

Hoop mensen kicken nu eenmaal op gradients en gui's die het er meer "echt" laten uitzien en vinden dat belangrijker dan ergonomie.
Meshed surfaces en gradients om insertboxen er te laten uitzien als oleds op een dure mixer doen mij persoonlijk helemaal niks, geef mij maar een duidelijke textbox met een simpele slider.

Maar daar ligt denk ik ook het verschil in verwachtingspatroon. Ik heb een echte studio en heb een tool nodig om midi en audio sequencing op een ergonomische manier aan elkaar te knopen. Ik hoef geen Logic9 counterpart met een "mooiere" mixer als reason om ITB mensen te lokken met "mooiere" GUI's die er allemaal nog "echter" uitzien. Maar goed C8 zal uitwijzen of dit de nieuwe trend, of "a lesson learned" was......... Nogmaals mijn issues zijn alleen met de mixer GUI en channelstrip. verder zeer tevreden over de upgrade.

Laatst gewijzigd:
1920 x 1080
En je scherm diagonaal?

Schiet me trouwens net te binnen, mijn grootste issue met de mixer is de softwarematige resolutie, dat is misschien de beste manier om het te benoemen. Ken je het effect als je windows resolutie niet op de native resolutie van je scherm draait? Alles staat er wel maar veel softer en lang niet zo gestoken als op de native schermresolutie

In de C7 mixer, zijn de faderknobs, wel gewoon 3 bitmapgrootes die alle3 3x kunnen opblazen tot 9 verschillende faderformaten, maar de rest is volledig resizen, dat uit focus effect is eigenlijk hetgeen me echt stoort. En dit is dus het gevolg van de resizeable mixer
Kijk naar de mute/solo buttons direct boven de faders, ziet ervtoch niet uit?

Raphie, ik heb de oplossing!

Verkoop je update aan mij....

mee eens,

wat ben jij een zeur raphie. Leer er mee leven dat in 2012 en 13 gui's meer deze kant op gaan of blijf gewoon op cubase 6.5 of stap over op ableton live zoals je hier eerdere in deze thread mee dreigde.

allemaal prima, maar zo'n 70 procent van deze thread gaat over jouw probleem met een wazige letter, een gradient achtergrondje, de 30 ms scroll animatie en het feit dat je daar je echte studio niet mee kan bedienen.

we weten het nu wel, misschien wordt het tijd om het eens echt over de inhoud te gaan hebben in plaats van over jouw probleem met 2013 gui's.

Wij kunnen dit niet voor je oplossen hier. Je zelf keer op keer herhalen is irritant en haalt de bereidheid om het echt over de functionaliteit te hebben hier behoorlijk weg.

Raphie maakt toch ook ATB/DJ Jurgen-style trance? Die nummers werden ook niet gemaakt met gradient achtergrondjes hoor :D

Raphie een pluim voor je gedistingeerde beschrijving ik had dat niet beter gekund en als iets je stoort op dat vlak dat werkt gewoon pokken-ambetant en dat kan je alleen maar ook eens in het engels naar steiny mailen, ventileer maar gerust dat die vooruitgang je stoort, daarmee gebruik in niks van adobe, hun software is echt gemaakt om straks de klas mee te vullen als cursist, als ze die weg maar niet uitgaan, een wit scherm met als onderin 28 keren omgevouwd en niet te traceren wat het is.
Concentreren om de job enals dat niet lukt downgraden natuurlijk, hoe zit het met de summing, klinkt die anders,beter klinkt ze al zo rond als Logic, de enige reden waarom ik zou over willen stappen op een mac of een look-alike mac ;)
ableton is dan weer niets voor mij daar had ik die feel al van begin die jij beschreef..:D

zou het ook niet kunnen dat ze weer volledig een apple flash in hun hoofd hebben gekregen en maar vlug vlug kopiergedrag hanteren om de hype van apple mee te besnoepen??
als je deze GIU ziet van de link hieronder ipad cubasis dan is 7 toch ongeveer hetzelfde, net als windows 8 volledig mismeesterd is en be-apple'd zijn ze bij steiny niet dezelfd artsy fartsy zen (iets teveel zen, te wit scherm en te speelgoedachtig) om apple look vs hype te imiteren? Spijtig dat ze niet zichzelf blijven. :koffie:

http://www.steinberg.net/en/products/ios_apps/cubasis.html

mee eens,

wat ben jij een zeur raphie. Leer er mee leven dat in 2012 en 13 gui's meer deze kant op gaan of blijf gewoon op cubase 6.5 of stap over op ableton live zoals je hier eerdere in deze thread mee dreigde.

allemaal prima, maar zo'n 70 procent van deze thread gaat over jouw probleem met een wazige letter, een gradient achtergrondje, de 30 ms scroll animatie en het feit dat je daar je echte studio niet mee kan bedienen.

we weten het nu wel, misschien wordt het tijd om het eens echt over de inhoud te gaan hebben in plaats van over jouw probleem met 2013 gui's.

Wij kunnen dit niet voor je oplossen hier. Je zelf keer op keer herhalen is irritant en haalt de bereidheid om het echt over de functionaliteit te hebben hier behoorlijk weg.

Helemaal mee eens. Raphie, nadat jij inmiddels als 1357598725 keer jouw mening verkondigd hebt weten wij die inmiddels wel. Graag nu alleen nog maar ervaringen delen die niet betrekking hebben op de gui van cubase.

Er word een paar posts hierboven gevraagd hoe de channelstrip plugins zijn qua kwaliteit. Is daar nog iets zinnigs over te melden?

De maximizer en transient shaper zijn erg fraai, de nieuwe channel eq is even wennen qua anchorpoints om de eq te tekenen, maar doet het ook erg goed, de low high cut filter doet ook wat die moet doen, hoewel ik gewend ben de EQ hiervoor te gebruiken. Mooi aan de mixer is dat je nu de EQ kan slepen in je channelstrip, je kan hem dus overal inzetten.

Ik denk dat ik niet overdrijf om te zeggen dat C7 de gemiddelde Waves of Fabfilter bundel compleet overbodig maakt. De compressors zijn ook erg goed voor software, met genoeg verschillen in kleuring.
Nu was m'n VST gearlust al zwaar afgenomen, maar na C7 heb ik ITB niet nog meer behoefte aan tools

Het is echt een volwassen productiepakket qua mogelijkheden

Back