quifster
Gepokt en gemazeld
Zijn de Midi Devices verbeterd in Cubase 7? Nog afgezien van de buggy manier om een device te ontwerpen rammelt de automatisering ook. Is het in Cubase 7 mogelijk om de automatisering te koppelen aan de originele track/part?
ja ,midi devices zijn verbeterd, met name het paint tableau, het is wel zo dat de basis nog steeds hetzelfde werkt, dus parameters definieren, die koppelen aan je getekende knoppen of faders en dan zie je ze terug als automation parameters in cubase.
Maar in basis werkt het nog hetzelfde dus, wat naar mijn mening niet slecht was overigens, aangezien je in de vorige versie ook al double byte sysex strings kon automaten op die manier (vsynth interface bijvoorbeeld).
Automatisering koppelen kan op veel manieren, zelf vind ik het het handigs om de quick controls te gebruiken aangezien je die per spoor kan varieren. Ik heb die quick controls gewoon gemapped naar een default configuratie op mijn virus TI, en zodra ik wil automaten dan voeg ik de automation parameter toe aan het quick control panel. Zo is automation volledig te veranderen per spoor en song. (maar dat kon in cubase 6 ook al)
wel is er nu veel meer mogelijk met midi learn, alleen dat is voornamelijk vluchtig om even je automation patterns naar het spoor te schrijven. Werkt overigens ook snel en handig.
Het hangt heel erg af van je ervaring van welke versie je gebruikt. Cubase 7 lijkt op cubase 6 op automation vlak maar is wat door ontwikkelt.