Choir geluidjes

Ok moet je wel de attachment erbij doen...:stupid

Nothing beats a korg wanneer we het over choirs hebben! check mijn files net opgenomen uit mijn Karma. De 2de sample is afkomstig uit de pop expansion, de eerste is een zelfgebreide sound uit de standaard triton set.

ik heb op de DX7 eens een gaaf choir geluid gehoord waarbij je echt het geluid van 6 sinusgolven die elkaar moduleren tot een choir hoorde opbouwen, zo kwam ik op het idee om dat met de clavia modular ook te doen.

Maar ik vrees dat je met 2 vco's/dco's best moeilijk een overtuigend koor kan maken. niet om te ontmoedigen ofzo :duivels:

mocht je dat nou wel kunnen met een modular (digitaal:clavia modular of analoog maakt niet uit) dan zou ik 6 sinusgolven neerzetten waarbij je de output van de 1e sinusmodule in de pitch-modulation van de volgende 'patched' en de output van de 2e in de pitch-mod van de 3e ....enz. en dan pielen maar.

komt dus eigenlijk een beetje neer op wat EDP al eerder zei maar de noise kan er later ook bij.

Wat ook mooi is voor die eee aaa ooo overgangen is als je een lfo erop hebt die supersnel kan, en die op de Filter zetten en de resonantie flink hoog zetten maar net niet zo hoog dat-ie zelf gaat resoneren. Doe ik op m'n ms-404 altijd. :D heerlijk geluidje. lijkt net op een stem die UI zegt. :D leuke thread trouwens!

Origineel geplaatst door shappy1010
Nothing beats a korg wanneer we het over choirs hebben! check mijn files net opgenomen uit mijn Karma. De 2de sample is afkomstig uit de pop expansion, de eerste is een zelfgebreide sound uit de standaard triton set.

Ondanks dat monopoly gelijk heeft moet ik zeggen dat deze erg goed klinken! Kijk wil ik kant en klare choirs dan zitten die in mijn Cs1x, al komen deze niet echt op tegen die van de karma.

ik heb op de DX7 eens een gaaf choir geluid gehoord waarbij je echt het geluid van 6 sinusgolven die elkaar moduleren tot een choir hoorde opbouwen, zo kwam ik op het idee om dat met de clavia modular ook te doen.

De DX7 lijkt me daar zeker een zeer geschikte synthesizer voor, opzich zou je het ook met Synthedit zoiets in elkaar moeten kunnen flansen. Ik heb alleen geen VSTi programma ofzo..

De roland vp-330 schijnt de mooiste choir sounds te hebben

Attachments

• rolandvp330_01.jpg
    rolandvp330_01.jpg
    19,6 KB · Bekeken: 79
Maar ja dan heb je het weer over samples. Het enige wat in de buurt van het realisme komt van choir samples is de FS1r.

Het schijnt dat je met ring mod dus ook stem achtige geluiden kan maken, iemand hier ervaring mee?

Origineel geplaatst door Blinx
Maar ja dan heb je het weer over samples. Het enige wat in de buurt van het realisme komt van choir samples is de FS1r.

Wij willen horen :gaap:

Het schijnt dat je met ring mod dus ook stem achtige geluiden kan maken, iemand hier ervaring mee?

het is meer de formant synthese in de fs1r die het hem doet ring modulatie is in het algemeen leuk voor belachtige klanken

Origineel geplaatst door EDP
het is meer de formant synthese in de fs1r die het hem doet ring modulatie is in het algemeen leuk voor belachtige klanken

Klopt, maar met ring mod kan je andere medeklinker klanken krijgen dan alleen aaahh. Hoe? dat ben ik nu ff aan het uitzoeken.

Klopt, maar met ring mod kan je andere medeklinker klanken krijgen dan alleen aaahh. Hoe? dat ben ik nu ff aan het uitzoeken.

met formant kan je ze dus allemaal krijgen van a e o i u tot oe ae enz enz

Ben de laatste tijd weer wat aan het prutsen met choir en dit is wat ik tot nu toe in elkaar gepruts heb. Ik heb dit choir geluid gemaakt door veel gedetunede saws te stapelen vanuit mijn ms2000 mks50 en a-station dat samplen en door de talk mod en dual bandpassfilter van mijn rs7000 gehaald. En uiteindelijk door de mfc42.

Waar het op neer komt is dat het bronsignaal lekker dik moet zijn en daarna met filters de juiste frequenties filteren en accentueren. (Zoals hieronder staat de juiste formanten zoeken)

Ondanks dat monopoly gelijk heeft moet ik zeggen dat deze erg goed klinken! Kijk wil ik kant en klare choirs dan zitten die in mijn Cs1x, al komen deze niet echt op tegen die van de karma.

De DX7 lijkt me daar zeker een zeer geschikte synthesizer voor, opzich zou je het ook met Synthedit zoiets in elkaar moeten kunnen flansen. Ik heb alleen geen VSTi programma ofzo..

Wie kan me dan eens helpen met een fatsoenlijke dx-7 choir. Hoe bouw je met fm synthese zo'n formanten reeks?
Het lukt me van geen kant=(
En die presets zijn ook niet alles.

Hier zijn al een hoop threads over geweest als ik me niet vergis..

In een van die threads staat een plaatje met alle banden die je nodig heb voor de verschillende banden. (aa ee uu ae)

Als ik me niet vergis staan er 10-tallen choir banken zo op het net om te downloaden... en afkijken maar dan :)

Lol ik zie nu pas dat mijn attachment er niet bij zit :o: upload ik vanavond thuis wel ff

Zo een tabelletje is idd handig. Alleen als je met filters op synths werkt zie je nooit de frequency maar dan is het gewoon een beetje draaien en op het gehoor afgaan

Alleen als je met filters op synths werkt zie je nooit de frequency

ik vrees dat je je daar een beetje vergist.. ;) je bedoelt op menig synth in jouw kamer?

Als oplossing kan je het resonantie op z'n hoogst zetten, tabellenboek erbij, uitzoeken welke noot de betreffende vocal-band is op je klavier, en dan de filter tweaken tot de 'resonantie-fluit' die toon heeft

het is omslachtig maar wel secuurder dan op gevoel toch?

Back