Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
heerlijk geluidje. lijkt net op een stem die UI zegt.
leuke thread trouwens!Origineel geplaatst door shappy1010
Nothing beats a korg wanneer we het over choirs hebben! check mijn files net opgenomen uit mijn Karma. De 2de sample is afkomstig uit de pop expansion, de eerste is een zelfgebreide sound uit de standaard triton set.
ik heb op de DX7 eens een gaaf choir geluid gehoord waarbij je echt het geluid van 6 sinusgolven die elkaar moduleren tot een choir hoorde opbouwen, zo kwam ik op het idee om dat met de clavia modular ook te doen.
Origineel geplaatst door mono-poly
De roland vp-330 schijnt de mooiste choir sounds te hebben
maar niets kan aan de mellotron tippen dan maar goed dat zijn samples...Origineel geplaatst door Blinx
Maar ja dan heb je het weer over samples. Het enige wat in de buurt van het realisme komt van choir samples is de FS1r.

Origineel geplaatst door Blinx
Maar ja dan heb je het weer over samples. Het enige wat in de buurt van het realisme komt van choir samples is de FS1r.
Het schijnt dat je met ring mod dus ook stem achtige geluiden kan maken, iemand hier ervaring mee?
Origineel geplaatst door shappy1010
Wij willen horen![]()
, hij komt er wel ooit eensOrigineel geplaatst door EDP
het is meer de formant synthese in de fs1r die het hem doet ring modulatie is in het algemeen leuk voor belachtige klanken
Klopt, maar met ring mod kan je andere medeklinker klanken krijgen dan alleen aaahh. Hoe? dat ben ik nu ff aan het uitzoeken.
Ondanks dat monopoly gelijk heeft moet ik zeggen dat deze erg goed klinken! Kijk wil ik kant en klare choirs dan zitten die in mijn Cs1x, al komen deze niet echt op tegen die van de karma.
De DX7 lijkt me daar zeker een zeer geschikte synthesizer voor, opzich zou je het ook met Synthedit zoiets in elkaar moeten kunnen flansen. Ik heb alleen geen VSTi programma ofzo..

upload ik vanavond thuis wel ffAlleen als je met filters op synths werkt zie je nooit de frequency
je bedoelt op menig synth in jouw kamer?