[kick] ruis onderdrukken + fx vraag

Foetus

Ouwe rot
mijn kick loopt door twee pedalen waardoor er soms wel eens wat achtergrondruis bijkomt

een voorbeeld:

hier hoor je het vooral de eerste 4 seconden, het komt voornamelijk door de ts9dx waarbij ik de tone helemaal openzet, ik wil nu nog wat om de kick door te jagen maar ik zoek dus een nois suppressor denk ik? iemand die mij iets kan aanraden??

verder wou ik even weten wat ik nog zou kunnen gebruiken, dit gebruik ik nu:

kick -> ts9dx -> kp3 -> geb7

ik heb nog een sherman, maar die blijft thuis... ik zoek eigenlijk een goed fx met filters (zoals op kp3 maar beter) en LFO

Ik heb het ook niet gehoord maar als je kick ruis op de achtergrond heeft en je gebruikt distortion kan altijd na de kick de ruis naar voren komen qua volume.

Ruis krijg je alleen maar weg met een noise gate als er verder geen geluid is. Dus als je hem direct op de drums hangt, gaat het goed. In de mix niet.

Ik heb zelf een wat storende buizen pre-amp voor gitaar en die houd ik in toom met een oude tweedehands gekochte Behringer Denoiser. Een gate maakt in mijn geval nl. ook meteen een einde aan de sustain van de gitaar, wat niet de bedoeling is. En de tail van je drums moet hij natuurlijk ook niet killen. De oude duitse Denoisers zoals de Denoiser SNR 202 vind ik heel goed. Ik heb veel oude Denoisers van Behringer voor verschillende zaken en ze zijn allemaal echt heel goed. Wel allemaal oude Made in Germany trouwens. Zo heb ik naast de SNR 202 ook 2x de SNR 208 en de SNR 2200 Multiband Denoiser. Echt aanraders. Tweedehands goed aan te komen voor een redelijke prijs (in de tijd dat ik ze zocht ca. 3 jr geleden).

Attachments

• Behringer SNR202-SNR208 Denoiser.jpg
    Behringer SNR202-SNR208 Denoiser.jpg
    23,6 KB · Bekeken: 124
Laatst gewijzigd:
Back