shappy1010
Stamgast
Weet niet zo goed waar ik mijn vraag kwijt kan, dus ik gooi hem hier maar in. Ik werk momenteel met 3 synths in een band, probleem waar ik telkens tegenaan loop, is dat de volumes van individuele patches nogal kunnen verschillen. Als ik de synths op mijn mixer even hard zet, is een bepaalde synth sound in mijn korg b.v. 3x zo hard als een orgel in mijn Yamaha. Ook binnen dezelfde synth heb je het probleem dat pads bv. veel zachter zijn dan zeg brass sounds. Grote nadeel hiervan is dat ik continu met mijn mixer of volumeregelaar op de synth zit te klote. Je zou toch zeggen dat het instellen van een synthlead op volume 100 in je synth, even hard moet zijn als een piano op volume 100, maar dat is niet zo.
Misschien heeft iemand tips hierin, ik heb weleens gehoord van een db metertje is dat wat? het kost teveel tijd om in de oefenruimte alle patches te gaan bewerken, maar als ik het thuis doet, dan klinkt het toch weer anders dan als ik daar sta.
Misschien heeft iemand tips hierin, ik heb weleens gehoord van een db metertje is dat wat? het kost teveel tijd om in de oefenruimte alle patches te gaan bewerken, maar als ik het thuis doet, dan klinkt het toch weer anders dan als ik daar sta.