Nord Lead
Nord Lead
Origineel geplaatst door faab
Ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp:confused: wat heb ik hiermee te maken en over de nord kan ik kort zijn ik vind hem niet bijzonder, ik heb de hardware versie en de softsynths en er zit totaal geen verschil in.
Nou nou Faab, sterke uitspraak!
Ik kocht zo ongeveer de allereerste Nord Lead in België. Hoewel ik af en toe wel eens een Nord Lead 1 te koop zie staan is de mijne nooit te koop. Nooit, snappy ? Na al die jaren ken ik het toestel als mijn broekzak, en mensen gaan verbaasd met hun bek tegen de korst zodra ik mijn eigen geprogrameerde 40 user patches laat horen.Je mag daar natuurlijk aan twijfelen, maar dan nodig ik je graag uit voor een demonstratie zodat je alsnog overtuigd raakt van de waanzinnig explosieve sound en mogelijkheden van dit apparaat. Er zijn zeker een aantal 'straffe' VST-plugins op de markt, maar indien je dezelfde dynamiek en kwaliteit wil halen van de Nord Lead, dan kan dat bijna alleen indien je over een professionele audio-kaart beschikt die minstens een dynamisch bereik van 100 db, en liefst meer haalt.
De 'morph' functie op de Nord Lead is zo wat de sleutel tot het geheim van dit toestel en zo je weet hoe deze functie verstandig te gebruiken, kent het apparaat en zijn opvolgers volgens mij nauwelijks gelijken.
Ook de (te) dure voice-expansion is een must voor dit apparaat.
Met alle respect Faab, maar jouw uitspraak doet me vermoeden dat je spijtig genoeg voor jezelf niet helemaal begrijpt wat dit toestel kan en hoe je d'r net die sounds mee maakt die het toestel zo typeren. Je hebt dan de keuze : ofwel ga je aan de slag zodat je alles begrijpt over klanksynthese, ofwel vind je het apparaat niet deugen en verkoop je het 'ding'
Ik ben dan ook naarstig op zoek naar iemand die zijn Nord Rack spuugzat is en hem wil dumpen voor 300 euro.
Of wil je jouw NL ruilen met een Oberheim Matrix 6 keyboard ? ( ik heb er 4 in de studio staan, en 1tje kan weg...)
Om maar te illustreren hoe 'freaky' en half gaar ikzelf ben : Speciaal voor mijn Nord Lead heb ik een errug mooi Ferrari-embleem gekocht dat ik op mijn Nord Lead heb gekleefd...vraag maar aan Jazzman, het is heus geen grap. Niet dat ik zo nodig van alles op mijn apparaten wil kleven...in tegendeel. Maar voor de NL wou ik graag een uitzondering maken. Ikzelf vind het toestel dan ook de één van de Ferrari's onder hardware synths. Niet geheel onterecht kreeg ie ook een rood jasje...