Ik ken de softsynths die een nordlead nabootsen niet, maar daar VA's zoals ook nord's, interne dedicated DSP's aan boord moeten hebben om de klank te produceren die in de ontwerper zijn hoofd had, spreekt toch voor zich.
Hoe kan dan een PC zonder zo'n DSP aan boord zoiets in zijn volheid nabootsen? Ik weet het niet maar heb er mijn gedacht over.
Ikzelf heb ook Nordlead1(expanded) en idd wat daar uit te krijgen valt, daar val je soms stijl van achterover. Zijn eigenheid qua klank is onmisbaar voor bepaalde genre's van muziek en dat zijn er veel hoor! Als je al eens zijn organsounds(ook drawbar) geluisterd hebt, dan weet je waarover ik spreek.
Ik doe hem ook NOOIT meer weg, het is een blijver. Integendeel, heb nu al veel mensen de Nordlead 3 horen afbreken alsof het niets is dan weeral hetzelfde. Wel deze mensen raad ik aan dringend hun oren laten uitspuiten, of andere boxen kopen.
Wat een moordmachine dat weeral is...k'mankeer alleen het budget op het moment anders stond hij hier al.Hij klinkt niet hetzelfde als nord 1, maar de evolutie is een kanjer, je hoort dat hij volwassener is geworden, nog meer variatie. Niet dat de ander klinkt als een klein kind, integendeel, maar er is gewoon dat verschil.
Maar een Boardlead33 VSTi synth (zelfs gratis), komt bij niet in huis. Maar dat is iedereen zijn visie en manier van werken natuurlijk. Misschien kan je met softsynths wel toffe dingen bereiken en misschien bijna hetzelfde resultaat ook, toch spreekt het mij niet aan en zie (hoor) ik het liefst het bos tussen de bomen nog.
toch succes met jullie softsynths, ik wil deze dan ook niet echt afbreken, dat zou overdreven zijn. En als het maar eens is voor een klankje a la nord, zal dat zeker geen mix naar de botten helpen zeker.