[plugins] Nordlead als softsynth ?

Ik heb een nordlead (deel 1, hi)
Toch gebruik ik die nord veel "respect voller" dan al die soft-synts (incl, Stylus en Vg)
Dat komt waarschijnlijk omdat je er veel meer voor betaald hebt.

Met alle respect voor de programmeurs van soft-synths, maar als je computer cracht dan gaan je soft-synth mee., met al je zelfgemaakte sounds.
Dat zie ik met hard-ware niet snel gebeuren.

Ik ken de softsynths die een nordlead nabootsen niet, maar daar VA's zoals ook nord's, interne dedicated DSP's aan boord moeten hebben om de klank te produceren die in de ontwerper zijn hoofd had, spreekt toch voor zich.

Hoe kan dan een PC zonder zo'n DSP aan boord zoiets in zijn volheid nabootsen? Ik weet het niet maar heb er mijn gedacht over.

Ikzelf heb ook Nordlead1(expanded) en idd wat daar uit te krijgen valt, daar val je soms stijl van achterover. Zijn eigenheid qua klank is onmisbaar voor bepaalde genre's van muziek en dat zijn er veel hoor! Als je al eens zijn organsounds(ook drawbar) geluisterd hebt, dan weet je waarover ik spreek.

Ik doe hem ook NOOIT meer weg, het is een blijver. Integendeel, heb nu al veel mensen de Nordlead 3 horen afbreken alsof het niets is dan weeral hetzelfde. Wel deze mensen raad ik aan dringend hun oren laten uitspuiten, of andere boxen kopen.
Wat een moordmachine dat weeral is...k'mankeer alleen het budget op het moment anders stond hij hier al.Hij klinkt niet hetzelfde als nord 1, maar de evolutie is een kanjer, je hoort dat hij volwassener is geworden, nog meer variatie. Niet dat de ander klinkt als een klein kind, integendeel, maar er is gewoon dat verschil.

Maar een Boardlead33 VSTi synth (zelfs gratis), komt bij niet in huis. Maar dat is iedereen zijn visie en manier van werken natuurlijk. Misschien kan je met softsynths wel toffe dingen bereiken en misschien bijna hetzelfde resultaat ook, toch spreekt het mij niet aan en zie (hoor) ik het liefst het bos tussen de bomen nog.

toch succes met jullie softsynths, ik wil deze dan ook niet echt afbreken, dat zou overdreven zijn. En als het maar eens is voor een klankje a la nord, zal dat zeker geen mix naar de botten helpen zeker.

:mega:

Ik heb een tijdje contact gehad met de makers van Discovery. Ze waren zo aardig geweest op hun site naar het User Archief te verwijzen. Tja, dan ga je commerciƫel doen met andermans zaken. Om dat weer recht te zetten hebben ze mij een volledige versie van Discovery gegeven, die ik weer mag uitdelen aan hen die een substantiƫle bijdrage hebben geleverd aan het Archief. Dus... NordLead eeners en tweejers...

Wout

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ik heb ook een nordlead 1 en ik vind het echt een zuig synth..................ik heb softsynths gehoord die echt vele malen beter klinken.

Iemand nog een nordlead 1 kopen?

mmm niet zo'n best verkoop praatje............

Smaken verschillen natuurlijk maar ik denk dat je misschien toch nog maar eens goed moet gaan luisteren naar de nord

Origineel geplaatst door King of Snake
Smaken verschillen natuurlijk maar ik denk dat je misschien toch nog maar eens goed moet gaan luisteren naar de nord

;)

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar ik persoonlijk vind de Nord Lead 1 t/m 3 stuk voor stuk geweldige bakken. Je moet denk ik ook goed in je achterhoofd houden dat de Nord Leads in de eerste instantie geen Dance georienteerde synth is, of beter gezegd niet ontworpen is voor dit gebied. Ik persoonlijk denk dat dit de reden is dat sommige mensen hier de nord's niet geweldig vinden en eerder bijvoorbeeld een virus kiezen.

Maar als je opzoek bent naar een nord moet je niet bij mij zijn ik doe hem nooit meer weg :) :) :) :) :) :) :) :)

Synthfreak

3 modulars gehad en 3 verkocht. Kan gewoon niet wennen aan z'n eigen sound, echt clavia!!! Voor mij voorlopig geen nord3 of G2 dus.

Origineel geplaatst door Chinetti
Ik persoonlijk vind Pro-53 qua geluid wel op de nord-lead lijken. Wat op zich niet verwonderlijk is, de Nord 1 presets deden mij (en anderen) weer aan de Prophet 5 denken.

In de ingebouwde Nord Lead/Rack performances zit ook een hele rits Prophet imitaties volgens mij dus waarschijnlijk vonden de makers ook dat er een overeenkomst was.

Origineel geplaatst door King of Snake
In de ingebouwde Nord Lead/Rack performances zit ook een hele rits Prophet imitaties volgens mij dus waarschijnlijk vonden de makers ook dat er een overeenkomst was.

Dat geven ze ook toe! In de Clavia collectie (veel fabrieken hebben synths in bezit voor studie) zijn alle modellen te zien, alleen de Prophet10 niet, dacht ik. H.Nordelius is een SC fan.

Wout

verrassend dat deze thread weer uitmondt in een hardware/software discussie, nu zag ik laatst ook de mogelijkheden van een discodsp discovery 2.0 met nord lead patches, heeft iemand hier echt ervaringen mee? ik zit namelijk te sparen voor een nord rack 2, en die kost nogal wat duiten, op deze manier kan het wat goedkoper, dus heeft iemand ervaring met de patches? komen er flexe geluiden uit of steekt het heel zwak af bij de nord rack?

Grtz Mike

Ik heb dus ook dat DISCO DSP gekregen van wout, en ik vond het nogal tegenvallen.
Gelukkig maar want toen ik van disco dsp hoorde had ik net mn nordrack2 een paar maanden.
Was al bang dat ie overbodig zou worden, maar nee Disco Dsp ziet er grappig uit het klinkt ook wel grappig.
Maar mn nordlead de deur uit en met Disco DSP blijven werken heb ik geen moment aan gedacht.

onlangs alle geluiden uit een nordlead (1) gehaald dmv dump met midi ox.. vervolgens geiporteerd in disco dsp...fantastisch !!! klinkt ok, is werkbaar... hoe je dit kunt doen vind je terug in de handleiding van dsp....veel plezier

Origineel geplaatst door bikkel
Oh nee het stond er een beetje vaag idd. maar ik bedoelde dat het wel lijkt of iedereen tegenwoordig steeds meer aan de software gaat.

Dat is ook zo8o)

Is de Novation V-Synth (vst plugin) niks voor je? Of zit ik nou gewoon gigantisch in de verkeerde richting te lullen?!?:o:

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Wout ik zag bij die nordlead patches ook 1 met jou naam, die patches heb ik van 1 of andere site vraag me niet welke...

Wout Blommers heette zo'n mapje :confused:

Ik weet dat ik Patches voor de NL2 op het net heb staan, mar waren die ook bij Disco Discovery? Ik gebruik dat ding nooit, al heb ik 'm wel. Die Patches zijn voor groepen, waar ik eens wat geluiden voor ontworpen heb. Was leuk werk. Laatst kreeg ik een CD toegestuurd, met een groep die zulke geluiden van mij gebruikt had. Het is dat ze het erbij schreven, anders had ik ze niet herkend. Voor de Nord Modular herken ik sommige duidelijk wel.

Wout

Origineel geplaatst door ka2
Is de Novation V-Synth (vst plugin) niks voor je? Of zit ik nou gewoon gigantisch in de verkeerde richting te lullen?!?:o:

Volgens mij wel :D

Back