Slow motion

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
als ik commerciele muziek goed zou kunnen maken, zou ik meer kans hebben op een release platendeal, en zou ik er geld mee kunnen verdienen aangezien commerciele muziek commercieel is

Ach joh, een leuke hobby is ok wat waar toch?

En even over dit:
Heren, bedankt voor uw ontboezemingen, niets verhullende analyses, sarcasme en pogingen tot satire. Mag ik u misschien aanraden, als het allemaal zó diep zit, hier toch eens met een professional over van gedachten te wisselen? Ook al zit geestelijke hulp niet meer in het basispakket. Denk wel dat u er baat bij heeft. Ik vraag slechts om wat inhoudelijke feedback, ben geen proxy voor uw regressietherapie wegens persoonlijke onvrede. Natuurlijk kan je mijn topics blijven misbruiken om weer ff lekker los te gaan op de persoon ipv de inhoud, Maar daar zijn deze topics helaas niet voor bedoelt. Misschien heb je het zelf al niet eens meer door, te meer de noodzaak om er wat aan te doen.

Verder ga ik gewoon lekker door, commentaar mag natuurlijk altijd, positief of negatief, maar dan graag méér inhoud en minder op de persoon. Kan je dat niet, dan kan je er ook gewoon voor kiezen je te onthouden van commentaar.

Ik hoop dat je er iets mee kan, zou toch zonde zijn als je je leven zo door mij moet laten beheersen.
Het verder van je af schrijven kan ook helpen, maar daar zijn andere fora voor, die daar meer voor geschikt zijn. Sterkte.......

Geestelijke gezondheidszorg zit wel in het basispakket.

och ik zou best graag geld willen verdienen met mijn muziek (voor films bv) , maargoed het publiek wat het leuk vind is erg klein...

raphie's tracks zouden zo op danceradio of slam fm ofzo kunnen en daar ben ik best jaloers op ;)

Ik denk ook niet dat je jaloers bent.
Ik hoop het iig niet want dan zou ons Raph verdorie toch nog gelijk krijgen...

Yoozer zoiets bijv

https://soundcloud.com/finnebassen/when-doves-cry-remix

heeft verder weinig nog met mijn track van doen, maar daar wil ik qua stijl uiteindelijk wel heen

Zelfs dat noem ik nog niet eens 80s - kijk dan eerder naar Com Truise (download z'n gratis Komputer Cast mixes!) of deze dudes: https://soundcloud.com/weareoliver/breakbot-one-out-of-two-oliver

Maar dan nog is het niet 80s. 80s is een hele bepaalde productie-aesthetic, en jij zit nu nog in de 90s.

Back to basics: probeer eens je eigen kloon te bouwen van deze:

Qua soundkeuze is het allemaal niet op elkaar afgestemd. De vocal sample wordt niet perfect op het juiste tijdstip afgespeeld. Niks timestretching. Er zit imperfectie in maar het belangrijke is dat er geen idee van "perfectie" was, en dus ook geen "ik doe het bewust niet perfect". Niet alle geluidjes passen als een sleutel in een slot.

Van het moment dat die track is gemaakt tot nu - in de tussentijd is er een stuk meer geleerd over opbouw en alles tweaken en tunen en de hendjes zo lang mogelijk in de lucht houden, en da's allemaal mooi, maar het kan niet toegepast worden op die manier voor deep house, en al helemaal niet als je er een 80s smaak aan wil geven.

De jaren 80 en vroege jaren 90 kenmerken zich door ruwe randjes en geen conventies. Dat is heel moeilijk na te doen als je je juist bewust bent van hoe je de randjes glad moet maken en wat de conventies zijn.

Dat op de juiste manier doen is wat je track meer ziel geeft. En ja, achteraf je track beschrijven als "deep house met 80s invloeden" is het makkelijke deel. Maar bekijk het ook zo; op dat moment refereer je naar iets bestaands. Je pakt bewust een paar genres en tropes bij elkaar en gooit die in een track.

Nou is het niet mogelijk om zonder invloeden een track te maken; alles wat je ooit gehoord hebt of leuk vindt krijg je onderbewust toch wel toegespeeld omdat je weet dat het past. Dat moet je ook niet proberen; no man is an island en zo. Maar door van tevoren op een manier die meer open is - minder berekend - heb je een betere kans dat er meer in de track terecht komt dan slechts dat wat nodig is om alle hokjes af te vinken.

Ik denk ook nog steeds dat een productiepartner vinden een goed idee zou zijn. Is erg moeilijk (want je zoekt idealiter iemand die je kan aanvullen), het gooit je agenda overhoop en verandert je workflow, maar da's een mogelijke andere aanpak om wat je nu maakt meer inhoud te geven.

Ik denk ook niet dat raphs tracks klaar zijn voor de hitradiooos
Wel kan hij een leuk stukje schrijven hehe :D

Bass, iedereen kan experimentele muziek maken..
Wat maakt bass uniek dan eigenlijk?
Er zit nog een groot verschil tussen gladde muziek en commerciele muziek trouwens
Ik weet niet of t echt zo is, maar je lijkt een behoorlijk verknipt beeld van muziek te hebben
OF het is commercieel en daardoor ook gelijk lelijk en plat
OF het is experimenteel, niemand wil het horen en het is supercool en alles
Het overgrote deel van alle muziek zit daar gewoon ergens tussenin he
Dat je t even weet

De danstip is een goeje!
Laat m eens lopen en sta op
Kom je er ook snel achter dat ie meer nodig heeft
Doe je schermen uit als je gaat luisteren en speel m helemaal af zonder ingrijpen en effe wat tweaken
En raphie, serieus, kijk even iets verder naar akkoorden en harmonietjens
Je bent zo gewend om alles glad te strijken, t leven eruit te vegen
Speel eens een paar noten die je nooit zou spelen.. of die voor je gevoel niet 'kloppen'
Ongequantizede shit enzo...
En probeer er toch iets van te maken
Je moet niks, maar volgens mij zou je jezelf wat meer kunnen uitdagen
Het is almaar terugkomende kritiek van veel mensen he
De toon van de kritiek heeft vooral met je presentatie te maken denk ik zo

Even over een andere boeg..... Ben van de 90 jaren qua dance en volg raphie veel op het forum. Vind het sterk dat al zn nummers te volgen zijn qua opbouw, dat zouden er meer moeten doen.

Maar Raphie, waarom de 80's? Al een keer meer minimal gegaan? Van de week in de studio geweest bij iemand en hoorde in een jaren 90 jasje minimal terug komen. Met jouw skills om geluiden heel strak neer te zetten zou minimal zou op,orde zijn. De berlijn sound zeg maar...

En idd met iemand samenwerken zou kunnen helpen, vind dat heel verfrissend idd.

Voordat je zegt, minimal is niet mijn ding, ben meer old skool. Hedendaagse minimaal is behoorlijk old skool, ze hebben het alleen niet door :D

Kijk maar naar al die (oude) knarren die nu doorbreken....

Uuuuuh, minial begon in de jaren 90 hoor. Robert Armani, Richie Hawtin, die gasten. Rauwe, droge drumsounds, da was alles.

Oh Yoozer, nog ff als aanvulling, ik heb het wel specifiek over 80'ties invloeden en niet specifiek over house
ik denk meer aan S.O.S. Band, Alexeander o"Neal, Nucleus (hoewel dit weer meer electro is) etc zeg maar het oude SoulShow donderavond/koopavond Ferry Maat tussen 19.00h en 21.00h repertoire

Uuuuuh, minial begon in de jaren 90 hoor. Robert Armani, Richie Hawtin, die gasten. Rauwe, droge drumsounds, da was alles.

sja alleen wordt dat door gastjes van tegenwoordig als snoeiharde techno beschouwd...

Ik wil een klacht indienen: WAAR IS DE TRACK UIT DE OPENINGSPOST?!? ;)

ben nu wel benieuwd waar iedereen het over heeft :-)

-C-

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back