Slow motion

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Zie hier het inschattingsvermogen van een stoeptegel

Ik vind jouw soundcloud niet zoveel verschillen van raphie, die klinkt zelfs wat gelikter dan tededede tedede tedede.

Verder dan 30 seconden skippen kwam ik niet.

Ik vind Raphie altijd wel erg productief, ik kom nooit verder dan snippests.

@Raphie, volgens mij is een Roland MC303 wel een vet apparaat voor je om inspiratie op te doen (en ze kosten natuurlijk geen drol om eens te proberen) en je te beperken tot 1 apart en dan gewoon op de bank in de huiskamer. Gewoon om de jaren 90 stijl te maken waar je het vaak over hebt, kun je dit later uitwerken in je studio. Zo vind ik b.v. de DX200 altijd erg inspirerend werken.

Raph zet die track eens terug, meestal klinken jouw tracks beter dan 90% wat hier op SF gepost wordt. Anders zal ik eens een track van mij posten en dat wil je echt niet ! grtz

gezien het grote animo toch de track maar weer ff naar boven gehaald aangezien de track in wording zo veel commentaar kan losmaken :okdan:

ff om de juiste invalshoek neer te zetten, dit is een track in wording, zoals altijd post ik wat elementen en kijk ik wat de reacties zijn en laat ik de boel ook ff op mijzelf inzinken.

Het is héél simpel: of je vindt mijn muziek leuk, of niet :okdan: makkelijk toch? :luv:
Ik probeer niet iets te maken wat het niet niet is is. dit is net zo als alle andere tracks mijn muziek en daar mag je rustig een mening over hebben, maar je hoeft me niet te vertellem hoe mijn muziek zou moeten klinken.

Zolas de rijdende rechter zo mooi zegt: Dit is mijn beslissing en daar zal u het mee moeten doen.

kut? prima!
blotebillen whastever? ook goed!
kan het zo veel meer zijn? mooi dat je potentie hoort!
platte troep? géén probleem!

Laat ik over één ding héél duidelijk zijn, dit is mijn ding, ik wordt er gelukkig van, een aantal andere mensen ook, heb meer dan 700 vrijwillige volgers op soundcloud, 22.000 plays en meer dan 1.000 vrijwillige downloads.

Je kan een hekel aan mij hebben, jaloers zijn op m'n gear, stiekem toch wel m'n muziek leuk vinden terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wil, maar hou nou in vredesnaam eens op te zeiken over de persoon en wat deze allemaal wél en niet moet doen. Zeg dat je iets kut vindt en move on... ipv continue te gaan lopen triggeren en lopen zeuren over iets dat toch nooit gaat worden.

Ben je homo dan hou je niet van kut, zo simpel is het.:mega:
Als ik de bak stront die ik iedere keer over mij heen krijg met dezelefde intensiteit moet gaan uitsmeren over "the usual suspects" in dit topic, dan kan ik daar een dagtaak van maken. Ik maak liever gewoon muziek. :z

Wel leuk i.i.g. dat het onderwerp "raphie" zo veel emotie en pennevrucht losmaakt 8o)

anyhoe... hier ging het dus allemaal om, wat elementen in wording.

(voor de normale members hier, voel je vooral niet aangesproken, inhoudelijk input is altijd welkom, het gaat om het standaard clubje azijnpissers, die ook altijd alleen maar bij mijn tracks de moeite nemen om zo uit te wijden. )

http://soundcloud.com/raphiegrooves/slow-motion

Kijk eens, had de opening post niet beluisterd (wel het hele gezeik gelezen maar ach):

1) Ik vind de sound ERG goed (stevig klinken en de mix is zeker goed)
2) 30 seconden intro met alleen die variatie is een beetje te lang en de vocal sample "all over the place" verveelt me een beetje. Met misschien stutter effecten, subtiel, her en der en of een ping pong effect daar kon je wat beters maken zonder de mix te ruïneren.
3) Deze neigt naar de "dub" genre, maar ik mis de flow, momenten waar het geluid als een elastiek voelt...

Deze tips kun je in een andere track stoppen, je eerste ideeën zijn de beste. Inhoudelijk in de techniek kan niets zeggen want je werkt met hi-end-tech apparatuur, maar over het arrangement zou eerder zeggen, experimenteer met elke 8 bars met iets (en geloof me misschien een crossover met een gitaar sample erbij of zo? Waarom niet proberen). Ook lijkt me een prima idee zoals iemand hierboven zei, dat je met een medeproducer iets samen kunt doen? Je zou vast in je netwerk iemand kunnen vinden die bijvoorbeeld beter een arrangement kan opbouwen met je basisgeluiden en dat je uiteindelijk in de mix gaat focussen, ik zeg maar wat :)

ThnX Pablo, het is nu i.d.d niet meer dan wat variatie op de 8 bars achter elkaar geplakt om zo een beetje tot structuur van het nummer te komen, vanzelfsprekend moet de stem zeker nog een aantal keer weg, wat zachter in de mix en nog een aantal elementen om te varieeren
ging me nu puur ff over de pace van de bassline samen met de stem, het tingelleadje en de minimoog in het midden. hoe dat muzikaal samenvalt, als geheel heeft het gewon nog veel werk nodig, maar die elementen samen pakken me op momenten wel (dat je het op andere momenten wel ff gehoord hebt begrijp ik ook :D en daar is werk aan de winkel)

ThnX Pablo, het is nu i.d.d niet meer dan wat variatie op de 8 bars achter elkaar geplakt om zo een beetje tot structuur van het nummer te komen, vanzelfsprekend moet de stem zeker nog een aantal keer weg, wat zachter in de mix en nog een aantal elementen om te varieeren
ging me nu puur ff over de pace van de bassline samen met de stem, het tingelleadje en de minimoog in het midden. hoe dat muzikaal samenvalt, als geheel heeft het gewon nog veel werk nodig, maar die elementen samen pakken me op momenten wel (dat je het op andere momenten wel ff gehoord hebt begrijp ik ook :D en daar is werk aan de winkel)

Oké, het is duidelijk. Daarom zeg ik, de basis is er (ik vond deze keer de instrumentencombi en zeker die bass-drum groove gebeuren erg goed, als ik ooit zo'n mix zou kunnen krijgen...).

Keep it in the good job!

ff eerste skip skip skip reactie ;)
heb je met opzet die vocalhit de hele track door laten klinken? Dat is het eerste wat me opvalt. Persoonlijk vind ik het niet al te lekker :)

(luister nu ff verder ;) )

-C_

die veranderd continue gedurende de track, op sommige stukken nu i.d.d. ff doorbijten, maar kan de track eigenlijk gewoon het beste ff "ondergaan" oogjes dicht, je ff weg laten glijden en luisteren naar subtiele detailsen dan is die zo weer afgelopen. Ti's IMHO niet bedoelt als opzwepend, eerder dromerig

Ik vind die lead aan het eind wel leuk.
Wat me tegenstaat aan het vocalhitje, voor je de release opentrekt, is dat het wel heel erg simpel in 8en ingespeeld is terwijl die baslijn gewoon echt lekker met de kick loopt te flirten, daar zit een lekkere balans in.
Van mij mag dat vocalhitje ook wel ff wat meer grooven.

Als ik weer van voor naar achter en terug skip, valt het me ook op dat de hihats de hele tijd aanstaan en hetzelfde patroontje herhalen (oké het blijft house muziek ;) )

al met al, je mag wel wat meer varieren met het arrangement naar mijn smaak.

Als je het echt 90s wilt maken mag die '2 unlimited twilight zone "WHOOOOOH" ' stemsample ook niet ontbreken.

;)

-C-

Nee gen 2unlimited :D denk Alexander O neal, Cherelle, SOSband zoetgevooisd ;)

EINDELIJK! IK HEB HEM KUNNEN LUISTEREN!

Ondanks dat het best simpel is begrijp ik denk ik waar je heen wil.. het product is nog niet af, maar dat gaf je al aan. Het mist nog een dikke lead die net wat te vies is ofzo, je hebt laatst wat met noten zitten klooien in een ander idee. Pak dat op en flikker het hier in na de break halverwege..

Misschien i.d.d. Wel goed, alleen is m'n Alphalink afgelopen vrijdag overleden, kan nog wel de mix monitoren over de headphone out van m'n RME, maar kan geen mixdown meer doen, hopelijk deze week omgeruild door SSL express service en ben ik volgend weekend weer in de lucht....

Weet je, ik speel er wel iets op in morgen :)

De Moog Sattellite lijkt me een goei slachtoffer voor deze klus.

Ja leuk! Dan gewoon ff wavje solo renderen en ik pleurt hem er zo op! Lekker stoffig ook en vooral niet dun

Raphert.. T komt vooral door jouw presentatie

Maar ik gun je alle plezier die je met muzieken hebt van harte :)

de vocal is het element dat de track deep maakt; hij moet wel door heel de track, maar het moet niet gaan irriteren. Je kunt bv een tweede geluidje met dezelfde sound (freq) er heel zacht door mixen dat er mee faseert af en toe.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back