Slow motion

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Gatver... :D je orgel ding klinkt vals en de rest klinkt als een lounge rape :D dit is zóó níet wat ik met de track in gedachten heb, sorry man..... Maar wel weer leuk om te ervaren wat mensen horen/ denken te missen :)

Interessante discussie wederom :). Voor de gein heb ik zelf wat bij de track geknutseld om hem iets warmer te krijgen. Vanaf 1:03 bijvoorbeeld een gestepfilterde pad erbij (grappig, ik las later pas de comment van Lynxxx). Pike erin met cutoff hier en daar en een arpje. Beetje percussie erbij. Puur voor het idee. Zoiets...
Die pad erbij is zeker prima, arpeg wat minder.

hij is er bijna
wezen schoffelen, nog een sample erbij
nu nog alle controllers indraaien en de laatste puntjes qua mix en dan klaar!

https://soundcloud.com/raphiegrooves/slow-motion

Je zegt dat je muziek alleen voor jezelf maakt
Geloof ik geen reet van
Waarom moet je de eerste scheet al delen dan
Het probleem is juist, en in je tracks komt dat naar voren, dat je weinig autonoom bent.
Je wil eigenlijk niemand afstoten, zo voelt het. Je wil van de hele wereld houden en dat de hele wereld van jou houdt. Daarom verwerp je alle scherpe kantjes en hoekjes voordat ze uberhaupt in je tracks zouden kunnen belanden.
Ik weet wel dat ik altijd op je loop te zeiken hierover en ook vaak op een niet zo nette manier..
Maar dat doe ik om je een beetje uit je comfortzone te duwen.
Daarnaast heb ik er natuurlijk nog verwerpelijke psychologische redenen voor dat ik me er zo mee bezig hou.:D
As je alles wat ook maar door iemand als aanstootgevend opgevat kan worden uit je tracks haalt blijft er niks meer over. Gladpoetsen tot de vogelschijt er nog vanaf glijdt.
Ik hoor wel waar je naartoe wil met je muziek, alleen om dat te bewerkstelligen moet er toch die menselijkheid in.
Die je best in je donder hebt
Maar die je verschuilt achter een plastic jas voor de buitenwereld
De presentatie is dan best krachtig, maar de soulfullness blijft dan achterwege
Terwijl je die ziel zeker af en toe inspeelt of maakt, maar die jouw systeem van aanvaarden of verwerpen niet toelaat in je muziek heb ik t idee
T zit m aan de voorkant waar je nog grote stappen kan maken.. De uitwerking aan de achterkant geloof ik wel.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je het te ver weg duwt van je smaak oid
Je strijkt t toch weer glad.. Dat is wat je doet en goed kan
Dus maak de voorkant, de input ruw
Dan krijg je een interessantere gladheid aan het einde
Dan hept t charisma en je ziel dr in
En ook al is t dan mn smaak niet of wel, ik kan t dan zekers waarderen en ik denk dat dat voor veel meer mensen geldt
Das win win dus
Je doet echt jouw ding en je bereikt mensen er beter mee

Naar mijn bescheiden mening, gaat het in vrijwel al jouw topics over het algemeen over het zo goed mogelijk uitmelken en afmixen van aan bepaalde conventies gebonden muziek. Dat je een deel van die conventies en bijbehorende cliches inmiddels aardig beheerst weten we wel. Alleen heeft dat zoals Fjoesz al zei inderdaad als nadeel dat wanneer je je kop nooit boven het maaiveld uitsteekt, er ook weinig spannends kan gebeuren op muzikaal gebied.

In dit topic wil je een ander terrein verkennen. Ook dat terrein kent conventies. Als je de feedback hier in de wind slaat kies je er zowaar voor om je uit dat kader te bevrijden. Maar dan moet je a) niet zeiken als t dan niet 'eighties' genoeg klinkt en b) ook es durven om ook echt verder te gaan dan alleen stug aan je soundjes vasthouden. Anders blijft het een track die t allemaal 'net niet' is en laat je een kans liggen om juist eens wat echt spannends neer te zetten.

28723444.jpg

Interessante discussie wederom :). Voor de gein heb ik zelf wat bij de track geknutseld om hem iets warmer te krijgen. Vanaf 1:03 bijvoorbeeld een gestepfilterde pad erbij (grappig, ik las later pas de comment van Lynxxx). Pike erin met cutoff hier en daar en een arpje. Beetje percussie erbij. Puur voor het idee. Zoiets...

Klinkt al een stuk beter....

klinkt beetje als een cheape versie van delerium - silence

Oh nee.. Delerium Silence is toendertijd kapot gedraaid door Tiesto en zn remix.. man-man-man, daar werd ik echt gek van..

Gatver... :D je orgel ding klinkt vals
er zit werkelijk niets in dat vals klinkt, het klinkt wel stukken aangenamer deze behandeling van de dokter...
Maar wel weer leuk om te ervaren wat mensen horen/ denken te missen :)
en bij 'leuk' blijft het dan altijd :P

Oh nee.. Delerium Silence is toendertijd kapot gedraaid door Tiesto en zn remix.. man-man-man, daar werd ik echt gek van..

dat was een flapdrol Triesto remix, niet het origineel, die was wel goed...

Klinkt al een stuk beter....

Nee sorry jongens ik vind het vals, of politiek correct lelijk dissonant.
De pace is ook totaal niet wat ik in de track wil horen
En het gepiel in de break is inho tenenkrommend.

Het is een totaal andere stijl die er ingewrongen is en niet waar ik heen wil.
Deze track is inmiddels klaar. Ieder bedankt voor alle input. Op naar de volgende!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back