[Modulargrid] Je huidige set-up

Thnx, ja daar ben ik ook wel blij mee, kon ze als setje kopen :D
alleen de pwm knop is een beetje tricky, de sweetspot is redelijk klein en per osc verschillend!
heb je verschillende versies? op muff's begreep ik dat men liever versie 2 of hoger hebben

ik begrijp alleen niet waarom je voor de Analogue Systems Noise & S/H hebt gekozen?
van doepfer is er een dual S/H (A-148 ) en heeft de noise (A-118 ) 2 kleuren met een random output.
zelf heb ik ook een AS Noise & S/H dus ik kraak de module niet af maar ben van mening dat er meer mogelijk is met de 2 doepfer modules die tesamen ook 12hp zijn :okdan:

ik heb id twee versies, nog niet echt verschillen tegen gekomen behalve dat de eerste een stuk dieper is. bij de tweede versie hebben ze de pcb een kwart slag gedraaid, evenwijdig aan de frontplate.
En de sweetspot van de PWM verschilt dus, das soms wel een beetje onhandig maar niet onoverkomelijk...

Wat betreft die s/h, die heb ik samen met nog wat andere modules gekocht. Ik heb hem nog niet veel gebuikt om eerlijk te zijn. de clock is wel handig om de turing machine aan te sturen (die heeft trouwens ook een noise out). misschien dat ik hem nog wel een keer inruil, hij neemt wel redelijk wat ruimte in beslag. Als de kast vol is pas, haha! :mega:

nu eerst weer even sparen :D
Snazzy FX Dronebank echt een ontdekking!

mod.jpg

Na veel lezen, youtube en lang twijfelen ben ik toch maar aan een modular begonnen, ook al weet ik nu al dat mijn budget hieronder gaat lijden. Ik heb echter nog geen idee hoe het allemaal klinkt. Alle modules liggen hier te wachten omdat ik een monorocket case heb besteld :stupid. Ondanks een voorziene levertijd van een maand, wacht ik vandaag al net twee maanden.

Op dit ogenblik woon ik even in de VS, dus je vindt vooral modules in het rack van deze kant van de oceaan. Een pak goedkoper en geen tax.

Aangezien ik een beginner ben, zijn suggesties steeds meer dan welkom. Ik denk dat ik nu in de eerste plaats ga verdersparen voor een renƩ.

attachment.php

of hier.

Das wel een mooie verzameling modules als ik zo vrij mag zijn!

Dankje.
waarom een function Ʃn een maths?

Dat was inderdaag een eerder domme zet. Ik dacht echt dat ik goed gekeken had en vond de maths nergens beschikbaar, dus ging maar voor een function. Twee dagen later vond ik de maths. Ik beschouw het als leergeld, al is het natuurlijk niet verloren. Ik denk dat ik vooral moet leren wat geduldiger te zijn :erm: en nog beter te zoeken.

Ben er ondertussen ook achter dat ik eigenlijk ook al gewoon veel plezier heb ik het lezen/kijken van filmpjes over de verschillende modules.

Perfecte module! Niet alleen geweldige eye-candy (lissajous curves...) maar in feite een zelfstudie-cursus synthese op zichzelf; je ziet direct wat het effect op je golfvorm is van diverse bewerkingen.
Wat ik sindsdien al niet heb bijgeleerd over de modules die ik al had... bijvoorbeeld wat de zinvolle CV input ranges zijn, of vanaf welk punt vervorming optreedt.
Ook erg handig voor troubleshooting, afstellen etc.

Voor mij is hij onderweg in 5u format... tot m'n verbazing had noisebug hem gewoon op de plank liggen. Wat een geniale module, had er nog nooit van gehoord, ik moest hem meteen hebben.
Lijkt me inderdaad zo prettig om eens te meten/weten in welke range CV inputs zitten en hoe ze er eigenlijk uit zien, wat voor invloed precies b.v. een CV heeft op m'n Moonmodular envelope stages, wat m'n golfvorm doet en welke golfvormen ik mooi en bruikbaar vind... oscillators relatief aan elkaar tune'n, etc. ...
Dit lijkt me echt zo'n module waarvan ik gigantisch veel ga leren en waarvan ik achteraf zeg: hoe heb ik ooit zonder gekund. Zeker met X merken in m'n modular die allemaal net wat andere CV ranges etc. gebruiken.
:okdan:

wow , dat ziet er gezond uit, grote klasse !

Kijk uit dat die bier der niet over valt he.
Mooi ding.

Back