[Modulargrid] Je huidige set-up

Mijn rackje 8)

modulargrid_286285.jpg

Hoe bevalt de audio damage seq 1 ? Ik ben op zoek naar ervaringen , keuze tussen de seq 1 en de Varigate 8+

17916414_10155112224999870_1574389021_o_zpscox0kxr8.jpg

Omdat ik Modulargrid alleen gebruik om te plannen (en dus altijd vooruit loop op de zaken), hier even een fotootje van de huidige staat van m'n bescheiden rackje. Vanmiddag de Intellijel uFold II en Happy Nerding FM Aid geïnstalleerd. Twee heerlijk freaky modules. Een buffered multiple (Doepfer), een Orage oscillator (Eowave) en Fluctuations Magnétiques (Eowave) moeten er nog bij, maar dan moet er waarschijnlijk een van m'n Doepfer oscillatoren de deur uit. We zullen zien. :okdan:

Jazeker! Ik gebruik m'n Doepfer VCO's amper nog en de filtertjes zijn ook m'n favoriet geworden intussen. Erg vettig spul.

Hier ben ik nu (bijna), ik moet alleen de Ornament + Crime nog bouwen.

408855.jpg

Plan is om de Chronoblob en de A156 in te wisselen voor een Clouds.

Hey SB Six, hoe bevalt de quadnic?

Vet ding maar wel met een nadeel. Hij onthoudt maar 1 voice, dus als je ze alle 4 gebruikt of in akoorden, dan moet je de andere 3 opnieuw instellen na een reboot. Gebruik m dus meestal als single voice, omdat ik vaak langer dan 1 avond met een patch bezig ben. maar zelfs als single voice is hij heel veelzijdig en makkelijk in gebruik.

Ja is vervelend dat er geen geheugen inzit, vooral omdat het me een vrij diepgaande module lijkt.

Beetje spijtig dat er slechts 1 cv input is (en deze werkt dan, apart in te stellen voor de 4 oscs als ik het goed begrijp?)

Hoe verhoudt de klank zich tot andere wavetable/digitale oscs?

Een enkele voice is heel hands-on. Gewoon 1-knop-per-functie. Hij kan dan cross modulaten met een kopie van zichzelf. Dus als je de eerste mode kiest, dan heb je een 2de osc erbij met dezelfde waveform met instelbare pitch. Andere modes zijn AM, Fm, sync en cyclen door de waves. Allemaal met een kopie van zichzelf met instelbare pitch. Die pitch gaat van -1 octaaf tot +1. Hierdoor krijg je heel makkelijk lekker rauwe basslines en leads. En dit blijft gelukkig wel behouden na een reboot.

In chord mode kan je vrij makkelijk van die diepe akkoorden maken, of ze los aansturen (kan leuk met de o&c).

Groot verschil met bijvoorbeeld de morphing terrarium is dat de quadnic niet smooth door de waves kan lopen. Het Is technisch gezien geen wavetable osc maar een osc met digitale waveforns.

Wat ook vet Is, is dat de volumeknop als overdrive werkt als je m verder dan 12uur draait. Het is idd geen cv monster zoals de loquelic, maar met de interne crossmodulaties kan elke toon die je aanslaat heel anders klinken.

Laat ik ook maar een keertje een foto plaatsen. Niet van men modulargrid maar van mijn omgebouwde samsonite koffer :)
Kabeltjes zitten heel handig boven in de deksel. De deksel kan er ook helemaal af.

20170419_190942_zpszmfxyglt.jpg

Laat ik ook maar een keertje een foto plaatsen. Niet van men modulargrid maar van mijn omgebouwde samsonite koffer :)
Kabeltjes zitten heel handig boven in de deksel. De deksel kan er ook helemaal af.

20170419_190942_zpszmfxyglt.jpg

nice!

Heb je ook filmpjes toevallig van de rampage in actie en hoe je hem gebruikt? heb hem ook en ben benieuwd hoe anderen hem gebruiken :)

nice!

Heb je ook filmpjes toevallig van de rampage in actie en hoe je hem gebruikt? heb hem ook en ben benieuwd hoe anderen hem gebruiken :)

Geen filmpjes maar ik gebruik hem wel vaak. Als de case groter was had ik er mischien wel 2 in gehad :okdan:

Trucjes die ik erg veel gebruik is hem gebruiken als distortion door een audio signaal in de in te doen en de falling/rising te gebruiken als audio uitgang (snelheid op zen snelst). Daarnaast werkt hij ook lekker als audio filter. Audio in de in en dan de normale uitgang pakken en spelen met de snelheid. Je krijgt een vaste resonance door de loop schakel over te halen.

Als laatst is het ook handig om de vele Make Noise Maths topics door te lezen. Ze lijken enigzins op elkaar enkel heeft de Rampage meer Logic.

Geen filmpjes maar ik gebruik hem wel vaak. Als de case groter was had ik er mischien wel 2 in gehad :okdan:

Trucjes die ik erg veel gebruik is hem gebruiken als distortion door een audio signaal in de in te doen en de falling/rising te gebruiken als audio uitgang (snelheid op zen snelst). Daarnaast werkt hij ook lekker als audio filter. Audio in de in en dan de normale uitgang pakken en spelen met de snelheid. Je krijgt een vaste resonance door de loop schakel over te halen.

Als laatst is het ook handig om de vele Make Noise Maths topics door te lezen. Ze lijken enigzins op elkaar enkel heeft de Rampage meer Logic.

Thanks! Goede tip om met audio te spelen. Ik gebruik hem nu alleen voor modulatie (zoals een LFO) voor VCA en VCF modules. Maar gewoon audio in ga ik zo eens mee pielen

Vind het zowieso ook een vet ding ja. Met zichzelf patchen en op allerlei manieren doorpatchen , cool ding :P

een "die hards" modulardraadje....hier kan ik vast advies krijgen. :-)

is er een klein basic kant en klaar modularsetje op de markt? plat en vervoerbaar is een tas?
zelf samenstellen is me teveel gedoe. kant en klaar wil ik. :-)
zoiets als de nieuwe moog mamma......?
iemand tips?

Als je niet zelf wil samenstellen kan je ook semimodulars overwegen: o-coats, lifeforms, dark energy, mfb zwergjes, ants en de mother eigenlijk ook.

Die van mij moet er binnenkort zo uit gaan zien, om vandaar uit verder te gaan werken...

Het is allemaal nog een beetje nieuw, dus reacties zijn welkom...

zoist nu
wat een gapende gaten nog he, die moeten snel vol
heb ik zat ideetjes voor :D

modulargrid_565248.jpg

Is het mooi alleen?Of horen we ook iets?Naast die mooie foto's,wordt het geen tijd wat te laten horen?
Wil zeggen in een muzikale vorm en geen experimenteel blurbs,krak,deep bassoundje,enz.dat ik alleen maar hoor.
Wat doe je ermee?Laat de definitie eens HOREN waarom je dit voor doet?

Back