Flying Panther
Vliegend lid
Het is maar hoe je je hardware verwerkt in je setup. Dit is hoe ik om ga met mijn hardwaresynthesizers:
Ik sample ze allemaal over 49 tonen. Ik maak een preset op mijn synthesizer, laten we zeggen een Supersaw op mijn An1x. Ik sample de 49 tonen in 24 bit 48 kHz en stop ze in Halion. De basis (oscillatoren) zijn dan die Supersaw samples en de synthese wordt dan Halion. En goede samples maken kan ik, en ik heb ook hele goede converters in mijn Emu geluidskaart.
Met het risico om totaal offtopic te gaan, toch maar even een vraag hierover:
Waarom gebruik je niet de hardware synth zelf om de hele melodie mee in te spelen? Je gebruikt nu alleen de oscillator en de rest van de mogelijkheden van de hardware gaat dan 'verloren'. Specifieke filtereigenschappen of wellicht modulatiemogelijkheden die Halion niet heeft (kan in bepaalde gevallen natuurlijk ook zo zijn dat Halion juist meer modulatiemogelijkheden heeft).
Zeker bij de wat modernere synths zoals de AN1X zijn alle parameters via Midi ook in je DAW aan te sturen (althans daar ga ik vanuit, mijn JP-8080 kan dat in ieder geval wel). Ik zou het zonde vinden om alleen de kale osc;s van mijn JP te samplen en die te gebruiken in een software sampler. Juist het karakter van de filters, andere modulatiemogelijkheden en hands-on controle van de JP maken het leuk om er geluiden op te maken.
Kortom, ben erg benieuwd waarom je voor die werkwijze gekozen hebt!