Origineel geplaatst door Roonan
RS7000 sequencer is rete strak! Heeft ook realtime midi effecten wat heel bruikbaar blijkt te zijn.
hah, dat hoor ik graag want dat zoek ik.
Heb ook een 505 gehad en de Live tweakbaarheid is dus afgenomen op de 909.
De RS bevalt zeer goed op dit punt. (keb wel een sliderbak voor de volumes genomen maar is niet noodzakelijk)
dat zou ik op de rs missen, de sliders op de 505, daar doe ik heel veel mee
en om dan nog een extra doosje bij te kopen. dan hebben we rs+geheugen+midi controller en hier in belgië heb je de 909 voor 1700 euro, en 256 mb geheugen daarvoor kost niet veel en is dan uiteindelijk goedkoper. tweedehands op ebay.com heb je hem voor een 600 euro, en ik ken volk in de vs dat regelmatig naar europa overkomt...
Dat samplen op de RS is me een beetje tegengevallen. Gebruik ik minder dan geplanned.
Slicen/ saven/ loaden duurt lang en hij wil nog wel eens crashen tijdens slice.
(Slicen is noodzakelijk als je tempo changes in petto hebt)
zie, ik weet dus niet of ik dan niet belangrijker vind dan de paar extra sequencersnufjes op de rs.
Tja, daar zeg je het zelf al. De RS is flexibeler op dit punt.
daar ben ik zeker van dat ik het wil. maar daarvoor zou ik ook wel zo'n evolution controller willen kopen met sliders en knoppen, want dat heb ik thuis in de studio nodig. ik bedien er synths mee die ik live niet zou meenemen...
Mijn conclusie:
De RS is beter geschikt voor Live, heb zelf ook voor de keuze gestaan en na allebei de manual's gelezen te hebben, meerdere demo's gehad te hebben en veel te plussen en minnen heb ik uiteindelijk voor de RS gekozen.
Maar als je veel thuiswerk wilt samplen voor Live ondersteuning kun je ook aan een laptop met Ableton denken natuurlijk.
Werkt zeker veel makkelijker met grote hoeveelheden audio.......
voor een laptop kies ik bewust niet, want ik zit voor mijn werk al 8 uur per dag achter het scherm, en dan thuis ook nog eens niet muziek-gerelateerd... heb al wat last van mijn rug, schouders en polsen van het beeldschermwerk. en bovendien maak ik liever muziek met de oren dan met de ogen. hoewel ik de display van de 909 zou kunnen appreciëren om samples te editen bv, zonder muis, ook heerlijk.