Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Musia7000
Natuurlijk is Cubase hier idealer voor, want hier kan ik normaal gesproken langere sporen in opnemen. Ik zit op dit moment dus even in een dubio.... Hoe zou ik dit kunnen compenseren?
Origineel geplaatst door Roonan
Langere sporen? Je kunt de phrases in de RS7000 erg lang maken hoor.
Gewoon knopje onder measure indrukken en draaien met de knop erboven.
Ronald.
RS... (zoals je in Cubase met dat potloodje kunt werken
)Origineel geplaatst door Musia7000
Ben trouwens nog wel benieuwd hoe je een ingespeelde (midi)partij kan aanpassen in deRS... (zoals je in Cubase met dat potloodje kunt werken
)
Dat moet je dus gewoon afleren.
Ik dacht ook in het begin dat ik de grafische interface zou gaan missen maar:
- Het is beter eerst het goed op te nemen, niet goed, gewoon even overdoen.(leer je beter spelen)
- Aanpassen gaat eigenlijk heel makkelijk, shift + key (ook via extern keyboard) = erase key realtime.(voor foute nootjes)
- Via grid edit kun je heel snel noten zien, verplaatsen, weghalen etc...
- Via midi seq. knoppen en via groove edit kun je heel snel dingen aanpassen.
- Via job menu kun je phrase deleten, verlengen, inkorten etc...
Als je eenmaal aan deze manier gewend bent werkt het veel beter en minstens zo snel. (zoniet sneller)
de mogelijkheid om met je muis nootjes te tekenen is zo A-muziekaal als het maar zijn kan en er onstaat het risico dat je steeds meer met de muis doet ipv spelen op een keyboard.
Sinds ik met de RS sequence (ik heb wel moeten wennen) is mijn muziek met sprongen vooruit gegaan.
Nog even voor alle twijfelaars, nieuwsgierigen:
We kunnen er nog dagen over doorpraten maar zien en horen is beter,
Voor iedereen die hem in actie wil zien en alles erover wil weten wil ik wel eenmalig een workshop geven.
Ik woon net boven Rotterdam dus stuur maar een Email en dan spreken we wel iets af.
Ronald.
) of een mpc....wil weg van dat suffe gemuis of the pc. Origineel geplaatst door bazziman
DAAR wil ik wel bijzijn....zit nu in dubio tussen een rs7k (zeker omdat die dingen zo retegoedkoop worden op de 2e handsmarkt....of misschien zelfs een rs9k als die er komt...) of een mpc....wil weg van dat suffe gemuis of the pc.
Woon zelf in delft
- Aanpassen gaat eigenlijk heel makkelijk, shift + key (ook via extern keyboard) = erase key realtime.(voor foute nootjes)
Origineel geplaatst door Furious5
Damn...
Ik heb dan wel geen RS maar datk leine blauwe broertje en dit werkt dus ook bij mij.... Wist ik dus niet.... Cool!
Origineel geplaatst door Furious5
Damn...
Ik heb dan wel geen RS maar datk leine blauwe broertje en dit werkt dus ook bij mij.... Wist ik dus niet.... Cool!

Origineel geplaatst door bazziman
http://www.8thstreet.com/product.asp?ProductCode=21071&Category=Samplers
Nieuw: 899 dollar....delen door 1.2 en het is een hele hele goedkope sampler/sequencer in eurootjes......
Zou er dan toch een nieuwe komen? De RS7k is volgens mij redelijk goed verkocht (veel fans van die doos), dus het zou me niets verbazen....
hoeveel?...dit is bijna absurd! wel jammer dat ze alleen lijken te bezorgen in de states/canada/puerto rica... (en de site is een beetje gammel hierzo)Origineel geplaatst door bazziman
http://www.music123.com/Item/?itemno=23319
die jongens hebben een 'seen it for less, we'll beat it' policy...en zij bezorgen WEL buiten de VS.....dussss....

Origineel geplaatst door bazziman
Ze bezorgen overigens well buiten de VS...maar dan heb je met bezorgkosten etc. te maken....(en evt. import) MAAR met zulke lage prijzen en zo'n lage dollarkoers...
http://www.8thstreet.com/international.asp
Please be aware that many products' warranties do not provide coverage outside the U.S., and some products may not be exported under any circumstances due to manufacturers' restrictions or U.S. law. 8th Street Music makes no representations regarding warranty coverage, compatibility, or serviceability for products that are used outside the U.S.
Yamaha Corporation prohibits the sale of it products to areas outside the U.S.