Synths met stroomadapter

QBert

Ingeburgerd
Hoi,
wat is jullie ervaring met synths die via zo'n lullig dun draadje van stroom worden voorzien, en dan wel in live -situaties op het podium.

Gaat dat goed, is het storingsgevoelig / fragiel ?

Mijn oog is op de Korg Krome gevallen, maar ik zie dat dat de stroomvoorziening via een adapter is.
Het lijkt me niet zo handig met optredens, maar ik wil graag jullie mening hierover.

Vast bedankt!

goed vasthangen (snelbinders/tape/...) is de boodschap.

Zolang je tijdens het spelen je synth niet vastneemt en dan in het ronde begint te zwieren voorspel ik geen problemen.

Ik heb daar geen enkele negatieve ervaring mee.
Ik vin 220v stroomvoorziening wel handiger, want adapters kan je kwijt raken.
En adapters passen vaak niet zo makkelijk in een stekkerdoos (als je meerdere adapters naast elkaar wil gebruiken).

Maar alles bij elkaar vind ik het een beetje spijkers op laag water zoeken.

En adapters passen vaak niet zo makkelijk in een stekkerdoos (als je meerdere adapters naast elkaar wil gebruiken).

Met de kerst verkopen ze daar bij Intratuin erg mooie stekkerdozen voor (want die verlichte huisjes hebben hetzelfde probleem...)
Conrad heeft ze dacht ik ook, maar vast duurder. Deze was 9 euro. Misschien zitten ze ook wel standaard in het assortiment van de Intratuin.

Attachments

• IMG_1189.jpg
    IMG_1189.jpg
    31,2 KB · Bekeken: 62
op zich nooit problemen , maar het voelt inderdaad minder lekker.
en als je er meer hebt dan ook altijd die onzekerheid of er wel de goede adapter aan zit, of de polariteit wel goed staat enzovoort

Voor het spelen of qua storingsgevoeligheid allemaal geen probleem vind ik, is bij mij nooit losgekomen.
Enige nadeel: die draad begint vroeg of laat te krullen, of begint dikwijls nabij de transfo of de stekker te scheuren,... het gaat sneller kapot en is minder makkelijk snel te vervangen. Op elk optreden ligt wel een 230V kabel teveel als je jouwe vergeten bent, snel een juiste transfo vinden daarentegen... vergeet het :)

Bedankt voor de tips mensen.

Qua ruigheid: ik ben zelf niet heel beweeglijk, maar die gitaristen hè... Op een klein podium is het dan uitkijken.

Adapter inbouwen: goed idee. Bouw je er dan ook een Euro contact in?

Bij een hoop aparaten zit een trekontlasting op de synth zodat trekkrachten niet op het kleine stekkertje komen te staan.
Een aantal Korg synths heeft een adapter met de knol midden in het snoer en een kleine twee-polige 230V stekker.

Dan is het allemaal niet zo'n issue. Een IEC stekker kun je ook uit je synth trekken natuurlijk.

Ja Vinnieq, ik zie dat er inderdaad een kabelhaakje achterop de Krome zit.

Maak me wat minder zorgen nu ��

Onlangs nog tijdens de soundcheck dat de adapter van m'n Micromodular het begaf. Gelukkig met wat kunst en vliegwerk van een andere adapter een bruikbare kunnen maken. Inmiddels neem ik dus een reserve (universele) adapter mee, just in case...

Maar ik zou mijn keuze om een synth te kopen niet af laten hangen van hoe de stroomvoorziening is, ik denk dat het zelden voorkomt. In meer dan 20 jaar was dit voor mij de eerste keer.

Back