Hopelijk kan iemand mij helpen. Mijn DX7 midi note on en off werkt niet goed.
Midi out werkt, ik kan in ieder geval gespeelde noten en velocity in Live opnemen. Sysex dumps heb ik mij nog niet aan gewaagd.
Midi in geeft vlg mij de problemen. Als ik noten vanuit Live naar de synth stuur, dan hoor ik elke twee maten een lage toon (die niet van de sequencer komt). Ook pakt de synth niet elke keer de noten.
In het scherm krijg ik deze boodschap: MEMORY PROTECT MIDI DATA ERROR.
Ook mijn zoektocht op google heeft niets opgeleverd dat het probleem oplost.
Ik heb het geprobeerd op midikanaal 1 en 7. Maakte geen verschil
Het midi kanaal staat in live en dx7 beide goed, hij ontvangt en stuurt nl wel midi.
Memoryprotect aan en uit gezet zonder resultaat.
Ook heb ik SYSEX aan en uit gezet zonder resultaat.
Als ik gewoon speel op de DX7 werkt alles perfect. Als ik de midikabels erin heb zitten dan geeft de synth ook bij het spelen op eigen klavier de lage noten. Dit is niet het geval als ik er slechts een in doe.
De midikabels zijn goed, met mijn andere synths werken ze perfect.
Misschien dat iemand hier weet wat ik hier aan kan doen?
Midi out werkt, ik kan in ieder geval gespeelde noten en velocity in Live opnemen. Sysex dumps heb ik mij nog niet aan gewaagd.
Midi in geeft vlg mij de problemen. Als ik noten vanuit Live naar de synth stuur, dan hoor ik elke twee maten een lage toon (die niet van de sequencer komt). Ook pakt de synth niet elke keer de noten.
In het scherm krijg ik deze boodschap: MEMORY PROTECT MIDI DATA ERROR.
Ook mijn zoektocht op google heeft niets opgeleverd dat het probleem oplost.
Ik heb het geprobeerd op midikanaal 1 en 7. Maakte geen verschil
Het midi kanaal staat in live en dx7 beide goed, hij ontvangt en stuurt nl wel midi.
Memoryprotect aan en uit gezet zonder resultaat.
Ook heb ik SYSEX aan en uit gezet zonder resultaat.
Als ik gewoon speel op de DX7 werkt alles perfect. Als ik de midikabels erin heb zitten dan geeft de synth ook bij het spelen op eigen klavier de lage noten. Dit is niet het geval als ik er slechts een in doe.
De midikabels zijn goed, met mijn andere synths werken ze perfect.
Misschien dat iemand hier weet wat ik hier aan kan doen?