prophet 5 USART, Analog

EDP

elke dag pannekoeken
wat is -USART, Analog- op de prophet 5 versie 3.2 ik heb gegoogeld het lijkt iets van cmos geheugen te zijn?
iemand idee?

De term kwam me al bekend voor maar het is een seriele controller. Misschien voor midi of zo. Of aansturing voor een cassette tape interface of zo.
Die dingen zitten ook in je computer als besturings chippies van je com poorten enzo.
En dat CMOS komt van het type halfgeleider waarmee ze gemaakt zijn. :)

Origineel geplaatst door fuse
De term kwam me al bekend voor maar het is een seriele controller. Misschien voor midi of zo. Of aansturing voor een cassette tape interface of zo.
Die dingen zitten ook in je computer als besturings chippies van je com poorten enzo.
En dat CMOS komt van het type halfgeleider waarmee ze gemaakt zijn. :)

wat cmos weet ik wel, maar is het ook cmos dan in dit geval?
voor midi zal het wel niet zijn omdat prophet 5 geen midi heeft normaal gesproken tape interface zou goed kunnen

CMOS zit nog in heel veel halfgeleiders hoor. Weet even niet meer of het ook in de huidige CPU's zit of dat ze al wat anders hebben uitgeknutseld. Maar het geheugen is tegenwoordig weer een andere MOS variant.

Maar ruwweg kun je zeggen dat CMOS een type transistor is die veel in chippies wordt gebruikt. :)

vet het is dus niet echt een interresante vette optie of zo.
ps fuse heb je iets met smileys? je eindigt altijd je posts me:)

Origineel geplaatst door EDP
voor midi zal het wel niet zijn omdat prophet 5 geen midi heeft normaal gesproken tape interface zou goed kunnen

Een synchrone seriële interface lijkt me inderdaad meer iets voor een tape backup. Dat wordt meestal gedaan met een digitale sjip met daarachter een analoog filternetwerkje. Het zou natuurlijk ook iets voor een sequencer kunnen zijn. Waar heb je die term precies gevonden?

oei, dit was idd een lastige om te vinden. Heb de term even opgezocht hier (superhandig als je weer eens zo'n term hebt)
en daarna op synthmuseum gekeken en tsja, trek uw conclusie

Laatst gewijzigd:
Back