Terratec ews88mt goeie keus?

nick nova

Resonator
Ik hoor vele verhalen als zou terratec goeie kaarten maken, maar voor heel veel conflicten zorgen. 't Is de bedoeling in de nabije toekomst deze in een p4 systeem in te bouwen, samen met een miroDC30+ videomontagekaart en een matrox g450 schermkaart. Klopt het dat de Terratec 3 irq-adressen gebruikt en zodoende in conflict zou kunnen komen als er nog een andere kaart bij zou komen (dc30)?

Hoe groot is de kans op een conflict trouwens? Is deze van die aard dat met die factor serieus rekening moet gehouden worden bij aankoop, of is het enkel kwestie van je systeem goed te configureren?

Ik heb namelijk schrik van conflicten...

Betreft het IRQ verhaal: gewoon irq's vrijmaken.. gebruik je serieele poorten? zo nee, uitschakelen.. lpt1 nodig? nee, uitschakelen. Power Managment uitschakelen... dan heb je genoeg irq's over iig.

Terratec maakt goede hardware producten, maar blijft altijd een beetje sappelen met de drivers

De Hoontech kaarten kunnen hetzelfde en hebben stabielere drivers

en de hoontech heeft een mooie 19" box waar je alles in kunt pluggen.. inclusief 2 midi out 1 in. en 2 xlr in met 46V phantoom voeding :)

Bij mijn aanschaf ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik ook getwijfeld tussen de Terratec EWS88MT en de DSP2000 van Hoontech.
Na het lezen van wat tests ben ik gezwicht voor de Hoontech. In de tests van de diverse bladen komt deze echt goed uit de verf. De audiokwaliteit is echt heel strak, ik hoor geen kleuring!. En er zitten gewone aansluitingen op en geen tulpjes, en ook nog eens een gewone 19" rackmodule (zie opm. DJOOKbox). En dat allemaal voor zo'n beetje hetzelfde geld.

En wat synic zegt: STABIELE DRIVERS.

En met tot 5ms latency (bij 24-96) ook echt te gek voor VSTi.

Ikke voor een RME Hammerfall (light)
Maar een RME Multiface steek ik m'n hand voor in't vuur. (en ik rook niet eens )

Maar ik zou niemand die ellende die ik met m'n Terratec 64XL heb gehad wensen.

Hoontech zou ik dus ook meer kans geven.

Een EWS88MT neemt GEEN 3 IRQ's in gebruik, maar volgens mij maar 1. Volgens mij ben je in de war met de Terratec EWS64XL. Heb beide kaarten gehad, maar weet het zelf eigenlijk niet zeker meer 8o)

En ik zou eerst zelf een Hoontech kopen, en eigenlijk nogsteeds :D Maar Hoontech's (of staudio zoals het tegenwoordig heet) eigen forum heeft me opnieuw doen consideren. Er schijnen nogal wat problemen te zijn met het opleveren van WDM, GSIF drivers voor win2k. Iets wat andere fabrikanten allang werkend hebben. Echt goede alternatieven zijn er echter niet.
WAMI Rack is te duur en support sucks (bron: sonicstate)
Delta1010 is te duur voor ikke ;)
Hammerfall ... echt supergaaf, maar niks met analoge ins :( ofwel? Ik heb eigenlijk alleen modelletje 96/52 bestudeerd. En Hammerfall DSP is buiten bereik. Anders had ik die allang gekocht in combo met p3 laptop.

Terratec EWS88MT die ik ooit gehad heb zou nu wel van pas komen. Maar die xlr ingangen van hoontech zijn dan weer leuker. Hmm dat hardop brainstormen werkt toch wel :D Ik haal gewoon een Hoontech.

terratec is als kaart perfect qua klank en je kan er prima mee werken...

tenminste als ie werkt...
bij mij doet hij dat niet meer (ews 88 d) goed dat heeft idd te maken met drivers en irq heb je dar verstand van is er niks aan de hand anders moet je hem door iemand anders installeren

neem de drivers van driver cd van 4/2000 die hebben de minste fouten 0nder 98
onder xp heb ik geen ervaring

Origineel geplaatst door fuse
Ikke voor een RME Hammerfall (light)
Maar een RME Multiface steek ik m'n hand voor in't vuur. (en ik rook niet eens )

Maar ik zou niemand die ellende die ik met m'n Terratec 64XL heb gehad wensen.

Ik behoor ook tot de groep 'premature' 64XL gebruikers. Een jaar nadat ik de kaart had gekocht, 11 maanden nadat ik hem had teruggebracht, waren de eerste werkende drivers al klaar :(
Nadien heb ik die bagger nooit meer in mijn PC gehad. Een soort gelijke, minder erge ervaring, had ik met de Korg 1212. Daarna overgestapt op RME. Nooit problemen gehad.... tenminste tot Windows XP.
Volgens RME ligt het aan mijn Yamaha 01V. Dat klopt ook wel. Maar ik verwacht toch zeker binnen twee maanden nieuwe drivers, anders: toedeledokie! Zo exotisch kan mijn 01V toch ook niet zijn???? 8o)

Even voor de liefhebbers.

Bij RME hadden ze pas de 1.40 drivers voor de Hammerfalls beschikbaar gesteld. Nu eindelijk GSIF ondersteuning trouwens voor W2K/XP. (heb het niet nodig trouwens)
Alleen zo irritant dat m'n G450 de PCI busmaster wil zijn. (krijg het vinkje maar niet weg) Want dat scheelt ook weer wat minder.
Maar vandaag de hele dag aan't klooien geweest en zo strak als ik weeniewa. :)

Back