roland R8 probleem

reynier

de heer
Hoi,

Ik gebruik mijn mpc 60 om een 909, r8 en hr16 te triggeren. In de R8 zit een vertraging. De vertraging is klein, maar wel hoorbaar. De 909 en hr16 reageren wel normaal.

Iemand een idee? (ik heb al andere midikabels geprobeerd)

Mijn R8 liep in 't verleden perfect op de midi clock van de amiga met Soundstudio

Maar ik laat al de audio uitgangen door de audiocards gaan,(hercules FW)
en in cubase gebruik ik de delay compensation van voxengo / ingang...

EDIT:
Er zijn wel enkele 'groove' settings in de R8, mss dat die nog ergens op staan??

Ik gebruik niet de interne sequencer van de r8 maar trigger alleen de geluiden via midi, maar ook als ik de sequencer wel gebruik heb ik vertraging. Aan de groove settings ligt het dus denk ik niet.

Mijn synths gaan eerst door de geluidskaart en dan naar de mixer, maar mijn drums gaan direct naar de mixer en komen pas de geluidskaart binnen als ik de master opneem.
Mijn workflow is zo wat aangenamer en ik kom ook wat ingangen tekort als ik mijn drums eerst de geluidskaart in stuur.

gr.

Ik heb het hier ook met de hoeveelheid drumdozen. Heb ooit een R8 gehad, die deed dat nog erger..

Dat werkt hier inderdaad wel tussen de RZ1 en de rest.

Ik heb hem nu vooraan gedaan en dat gaat wel goed.

Eerst had ik de r8 op een apart midikanaal zodat ik idd de midi delay kon gebruiken, alleen vaak als ik op stop en start druk in ableton veranderd het weer iets.

Ik wilde eigenlijk de swing van de mpc 60 gebruiken voor de r8 (plus de rest), maar dat laten we maar even voor wat het is.

Ik denk niet dat die R8 iets kan met de swing van de MPC. En dan nog, de MPC is een van de strakste midi apparaten die er zijn. Natuurlijke swing van een MPC2000 is geloof ik 0.60. Die van een LinnDrum 2.7 ofzo..

Back