Hij is door zijn concept op dit moment het grootste platform voor de hele trance scene. Bij gebrek aan een beter platform is Armin dus de beste (trance) DJ. Dat Armin al zo lang alleen aan de top staat zegt m.i. genoeg over het gebrek aan opvolgers om zo'n platform te zijn.
Tuurlijk ga je nu vier of vijf namen noemen die volgens jou beter zijn, maar die zullen lang niet zo'n groot platform zijn voor de hele scene.
Armin van Buuren is zo'n beetje de Marco Borsato van tranceland. Plaatjes maken, labeltje runnen, radioshowtje, presentator spelen, dj'en, compilatie cd'tjes uitpoepen, overal en nergens te gast zijn, enzovoorts. Nee, niemand pakt het zo groots aan, maar ieder zal zo z'n redenen daarvoor hebben. Daarnaast doet 'ie echt niet alles in z'n uppie. Het heeft zeker allemaal impact gehad op de trance scene, maar het hele genre is sowieso heel hard bergafwaarts gegaan nadat het "boerenkool met worst" werd. Ik ken sowieso geen enkele artiest die de ene na de andere vette plaat maakt. Maar die plaatjes en remixen van Armin daar zit echt Nederlandse smartlappensaus overheen. Ik gun het hem allemaal van harte, zolang ik er maar niet naar hoef te luisteren of onderdeel van uit maak.
Gouryella is trouwens Ferry Corsten plus Tiësto.