Ik ben aan het proberen om in C++ zelf een simpele synthesizer te programmeren (puur voor de lol) en was nu aan het zoeken naar informatie over hoe je zelf een mooi geluid maakt. De basics werken al: ik kan noten spelen. Ik heb ook al zitten spelen met harmonische sinussen en saws en zo stapelen, en dat werkt ook, maar echt mooi wil het nog niet klinken. Dat is dus waar het mij hier om gaat: hoe programmeer je zelf iets dat niet klinkt als een pure, lelijke sinus?
Als ik zoek op synths programmeren, krijg ik nagenoeg alleen maar artikelen over hoe je bestaande synths edit om er een mooi geluid uit te krijgen. Maar ik wil dus echt low level zelf een geluid programmeren.
Mijn vraag dus: weten jullie linkjes naar goede artikelen om hierover te lezen, of hebben jullie zelf tips?
Alvast bedankt!
Als ik zoek op synths programmeren, krijg ik nagenoeg alleen maar artikelen over hoe je bestaande synths edit om er een mooi geluid uit te krijgen. Maar ik wil dus echt low level zelf een geluid programmeren.
Mijn vraag dus: weten jullie linkjes naar goede artikelen om hierover te lezen, of hebben jullie zelf tips?
Alvast bedankt!