Opnieuw opbouwen, kabeltips!

Nou, op z'n minst noodelen-plus hoor, mag ik hopen. Doe echt wel mn best...

jawel ,maar je blijft dan in hetzelfde project totdat je er klaar mee bent toch?

project? nee daar doe ik niet echt aan. patterns, in hardware. verder gaat het niet echt.

Ik moet ze echt onder mn vingers hebben, anders gebruik ik ze niet. Zelfkennis...

Had ik ook met mijn Lexicon MPX550 die ik als external instrument had aangesloten via SPDIF. Leuk en aardig allemaal maar als ik ff snel een reverb in mijn DAW nodig had pakje ik alsnog een gewone plugin.

Maargoed, het komt inderdaad dus aan op zelfkennis en werkwijze. Zelf hou ik van destructief, dus als het goed klinkt, opnemen. Muziek blijft daardoor een momentopname en is afhankelijk van wat voor sfeer ik DAN nastreef.

Heb ook wel alles geprobeerd van sysex dumps van patches, recall sheets e.d. maar tegen de tijd dat ik alles weer had zoals het 'was' wilde ik toch weer wat anders. En bovendien als ik loops in audio heb is het toch zoals het 'was'.

ik was al benieuwd waarom je terug neigde naar mixer. Dit terwijl ik steeds meer zie overstappen. Fysieke auxen is wel erg lekker.

een doepfer drehbank icm Live werkt trouwens best aardig(16 keer 4 auxen) , maar mijn setup is te dynamisch om zoiets permanent te implementeren. Ik moet een project toch echt eerst opzetten/ombouwen. Aan de andere kant is dit is bij mij niet anders met een echte mixer.

535782893_205ae873d9.jpg

over de sssnake multi nog ff. Ik heb vaker last gehad met labiele mixer kanalen en aardelussen in effecten dan slechte kabels. Dat gezegd hebbende is 80% nu aangesloten met zelf gesoldeerde multis.

en nog ff over het zelf solderen...mocht je het toch gaan overwegen, dan raad ik je aan om jacks te kopen met een gaatje voor de ground.

zoiets:

JC-114.JPG

is verkeerde plug, ik weet het. Maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel. gaatje voor +, gaatje voor - en gaatje voor ground.

Ik zie me dat solderen niet zo snel doen, eerlijk gezegd, al lijkt het uiteindelijk het beste resultaat op te leveren. Kabels van Marf zijn wellicht wel interessant ;)

mijn patchbay-ervaring: koop een samson s-patch. tweedehands tascams zijn ook goed, vooral geen behringers of neutriks of andere goedkope rommel. die s-patch is echt onverwoestbaar.

kabels: ik heb er honderden liggen en zelf gesoldeerd. af en toe gaat er weleens wat kapot (meestal aan de jacks, even opnieuw solderen en klaar) maar qua kwaliteit maakt het weinig uit. de kabel die het het langst heeft uitgehouden is een superdun lullig stuk speakerdraad met 2 jacks eraan, dat ding heeft 15 jaar in mijn livesetup meegedraaid. van de stereokabels die ik eens bij thomann had besteld als korte gebalanceerde kabeltjes waren er na een paar maanden als 2 kapot..

Back