flightcase of tas?

synthkey

Stamgast
Binnenkort ga ik een tas of flightcase voor mijn Korg M1 en 01WFD kopen.
Wat heeft jullie voorkeur, een tas of flightcase; en waarom?
Mij lijkt een flightcase veiliger dan een tas.

Moet je zelf sjouwen en hoef je niet teveel toetsen in je auto te stapelen -> tassen
Gaat al je zooi in een bus samen met andere instrumenten, of heb je roadies op je tour-> (houten)flightcases
Heb je een erg duur keyboard zoals een nieuwe Kronos -> flightcase.
Tassen slijten sneller dan cases, maar groot voordeel is dat ze stukken lichter zijn. Een kunstof case is dan weer een soort tussenoplossing tussen een echte flightcase en een tas.

Ik ga er mee in de bus, en sta er mee op het station, en ga er mee in de trein.
Dus een Korg m1 , een 01WFD en een ultimate stand (inklapbaar). Ofterwel: pak ezel.

Als het in een bandbus of vrachtwagen vervoerd moet worden, zou ik kiezen voor een flightcase.
Als het in je eigen auto vervoerd moet worden, zou ik kiezen voor een tas: scheelt heel wat beschadigingen aan de auto.
Voor vervoer in de bus zou ik een tas of kunststof case nemen met wieltjes.

Als het in een bandbus of vrachtwagen vervoerd moet worden, zou ik kiezen voor een flightcase.
Als het in je eigen auto vervoerd moet worden, zou ik kiezen voor een tas: scheelt heel wat beschadigingen aan de auto.
Voor vervoer in de bus zou ik een tas of kunststof case nemen met wieltjes.

Voornamelijk openbaar vervoer; dat wordt nog wat :P
Een flightcase lijkt me wel steviger, als er in de (overvolle) bus iemand overheen struikelt. :eureka:

Nadeel van een flightcase is dat hij waarschijnlijk meer kost dan wat erin zit gezien de prijzen van de M1 en 01/W.

Back