Cubase activation key

Beatbrother

Stamgast
Vorig jaar heb ik een boxed Cubase 6 gekocht.
Vorig week heb ik dan een upgrade gekocht naar Cubase 7.
Het probleem wat ik nu heb is het feit dat wanneer ik de activatie key
wil ingeven dat hij zegt dat het niet kan upgraden.
Wanneer ik nu in mijn elicenser kijk, zie ik daar een license staan van Cubase 6.5 en niet 6. :stupid
Ik had mss eerst beter naar die licentie moeten kijken, maar ik had gewoon naar de box gekeken
waarin ik vorig jaar Cubase gekocht heb en daar staat enkel Cubase 6.

Heeft er iemand raad wat ik nu kan doen, want ik krijg Cubase niet meer opgestart en ik heb morgen opnames opstaan.
Ik heb al een mail gestuurd naar Steinberg, maar ik heb geen idee wanneer ik daar reactie op ga krijgen.

En? Wat is de status nu?

Het komt op mij over dat je mogelijk:
-eLicenser moet upgraden
-Cubase 6 moet her-installeren
-nog een keer de licentie cyclus doorlopen
-bent opgelicht (?)

Normaal kan het niet dat je een nieuwere licentie hebt dan wat je hebt aangeschaft. Misschien dacht de vorige eigenaar handig te zijn................

Hiervoor werkte het wel allemaal goed?

Vreemd verhaal zo.

Succes ermee!

v6.5 is toch gewoon een gratis update op v6? Zou voor de upgrade geen verschil moeten maken, de major version blijft v6.

Heb je niet toevallig een educationele versie gekocht? Die kun je vaak niet upgraden.....

Ok duidelijk.......dan is het een geval van verkeerde upgrade gekocht vrees ik.....

Klopt de upgrade van 6.5 is €50 goedkoper dan die van 6.0 en de upgrade keys zijn niet compatible
Je moet dus echt de 6.5 upgrade hebben

En toch klopt het volgens mij niet.

Hij heeft 6.
Hij heeft de upgrade (misschien de verkeerde) naar 7 gekocht.
Op zijn eLicenser staat dat hij 6.5 heeft.

Dan klopt er toch iets niet?
En waarom zou zijn 6 het nu dan niet meer doen? Daar had hij toch een license voor?
Of ik snap het niet........:?

Een eLicense is altijd downward compatible. Dus als je een license hebt voor 6.5, dan moet 6 (en 5 en 4 etc.) het daarop gewoon (blijven) doen.

gooi cubase eraf, herinstaleer 6 en doe dan de upgrade?
maar inderdaad zou hij het ook gewoon van 6.5 naar 7 moeten doen als je 6.5 ook al betaald en gelicent hebt. maar dat zou steinberg je moeten kunnen vertellen. heb je al op het steinberg forum de vraag gesteld ?

Nee 6.5 is een wezenlijk ander product.

Ik dacht niet dat ik beweerd had dat 6 en 6.5 hetzelfde product zouden zijn. Natuurlijk weet ik dat 6.5 een betaalde update is. Maar daar gaat het niet over.
Duidelijk is dat je niet met een 6.5->7 upgrade van 6->7 kunt upgraden. Maar hij geeft aan dat op zijn eLicenser staat dat hij 6.5 license heeft. Terwijl hij de box van 6 had gekocht......

Maar als op zijn eLicenser staat dat hij 6.5 heeft, waarom doet dan nu 6 het niet meer?

Maar als op zijn eLicenser staat dat hij 6.5 heeft, waarom doet dan nu 6 het niet meer?
tja, nee, ik heb cubase 4 ess gekocht, en een update van cubase 4 ess naar 5 ess.
Cubase 4ess werkt dan niet meer, " je koopt een 'licencie' geen tweede werkende versie..." voor zover ik weet..

nee hoor, ik heb sx3, 4, 5, en 6 broederlijk naast elkaar geinstaleerd staan op de computer en kan met 1 dongle ze naar keuze allemaal aanzetten ( niet tegelijk natuurlijk , dat trekt m'n mac niet )

5 en 6 wel.
sx3 krijg je erbij/ kon je gewoon erbij downloaden als je 4 kocht.
als ik in het licencecenter kijk dan staat er geloof ik alleen de hoogste versie op de stick !

Elicenser updaten naar de laatste versie, werkte bij mij

volgens mij is het ook zoiets.

Elicenser updaten naar de laatste versie, werkte bij mij

Dat denk ik ook (gaf ik al aan in berichtje #3)

En over oudere versies:
Bij mij draait alles vanaf SX1 op de computer. Allemaal updates, en ze doen het ook allemaal.
Dus SX1, SX2, SX3, Cubase 4, Cubase 5, Cubase 6.5 en Cubase 7. Allemaal doen ze het op 1 license voor Cubase 7 (wel ook op de eLicenser ge-upgrade vanaf SX1).

Alleen heeft bv de upgrade Cubase 6.5 de installatie van Cubase 6 overschreven. Maar wie zit daar mee :D

Back