Cubase activation key

Mijn dongle heeft nog wel 6.0 key erop. Wil wel omruilen voor die met 6.5 hoor, dan zijn we allebei geholpen... :D

(Klonkt bijdehand, ik weet 't. Maar: technisch is dat eigenlijk nog het meest makkelijk - activatie key unreggen in je steinberg profiel, omwisselen voor andere dongle key, opnieuw linken aan je steinberg profiel, klaar....)

Ik denk dat overigens dat terugbrengen bij de leverancier niet meer zal gaan - en of Steinberg zo flexibel is?
Meestal ongeveer op het niveau van een loden deur.

Slimme deal Hanz en voor TS waarschijnlijk het meest cost effectief, kan namelijk met gesloten beurs

sjongejongejonge. Nu wordt het echt slapstick.. :-D

nou, beeje tragische wel met name door mensen , raphie specifiek, die kennelijk het geduld en de vaardigheid missen om 1 niet te persoonlijk te worden en 2 niet te kunnen accepteren dat mensen dit vreemde gedoe nog niet helemaal snappen en 3 niet begrijpen dat mensen actief proberen mee te denken om topicstarter te helpen.
beetje stom gedrag hoor, maar zoals gezegd, ik kan hem niet helpen, dus zou maar op hanz z'n aanbod ingaan en hem de dongle verkopen ( want anders moet ie toch weer 150 euro voor 7 uitgeven )of zo of weet ik wat.
volgende keer zonder mij:bekdicht:

Dan mag je beginnen met het mij uit te leggen, want ik snap het niet meer.
Hij heeft 6 op de computer staan. Maar op de eLicenser staat blijkbaar een licentie voor 6.5. Waarom zou 6 het dan niet doen?

Zoals gezegd heb ik een licentie voor 7, maar ik kan zelfs nog SX1 draaien, Dus....? Waarom bij hem niet?
Ik leer graag bij, maar dan moet ik het wel snappen.

Daarnaast snap ik ook niet hoe je 6.5 op je eLicenser kunt krijgen als je 6.5 (of de update naar 6.5) niet hebt......?
Dat schreef TS toch duidelijk in zijn post? Maar daar is ook nog niemand op ingegaan.

mee eens,
ik begrijp dit ook totaal niet. Wel kan het zo zijn dat de topicstarter inderdaad een gewone versie probeert te upgraden met een edu upgrade key of zo. Maar het is compleet onverklaarbaar hoe er in een boxed 6.0 een 6.5 licentie op die stick staat die ervoor zorgt dat je 6.0 niet meer kan draaien.

Het kan overigens net zo goed zijn dat die usb licenser gewoon stuk is, dat komt wel vaker voor. Enige optie is even de reactie van steinberg af te wachten. Met de gegevens die hier nu gegeven wordt kun je niets.

Wel kan het zo zijn dat de topicstarter inderdaad een gewone versie probeert te upgraden met een edu upgrade key of zo. Maar het is compleet onverklaarbaar hoe er in een boxed 6.0 een 6.5 licentie op die stick staat die ervoor zorgt dat je 6.0 niet meer kan draaien.

EDU upgrades bestaan niet. Je kunt een EDU versie upgraden met een gewone upgrade en de EDU wordt daardoor dan ook een "gewone" versie. Het EDU is er dan af.

EDU upgrades bestaan niet. Je kunt een EDU versie upgraden met een gewone upgrade en de EDU wordt daardoor dan ook een "gewone" versie. Het EDU is er dan af.

Cool, dat wist ik niet.

Ik weet niet zeker of ik het begrijp maar volgens mij is je eLicenser gekoppelt aan je MySteinberg account dus wanneer TS de activation key ingeeft in t eLLC control center is er een mismatch met de huidige license die in je MySteinberg account staat geregistreerd...

De meest voor de hand liggende verklaring lijkt me dat de vorige eigenaar een boxed Cubase 6.0 heeft gekocht en die heeft geupgrade naar 6.5. Vervolgens is de licentie verkocht inclusief de doos van Cubase 6.0.

Voor zover ik het begrijp zijn er nu twee problemen:

1. De licentie van Cubase 6.5 staat op de Steinberg key en Cubase 6.0 start niet op:
Wellicht een eLicenser probleem, dus in ieder geval die even updaten naar de laatste versie. Als dat niet werkt zou ik alles wat met Cubase en eLicenser te maken heeft de-installeren en 6.0 (of 6.5, aangezien je daar blijkbaar de licentie voor hebt) opnieuw installeren. Daarna de eLicenser weer even updaten naar de laatste versie en dan Cubase opstarten.

2. Upgrade van Cubase naar 7.0 lukt niet: Steinberg support mailen of je de juiste upgrade hebt (waarschijnlijk niet). Zo niet, bekijken of je deze nog kan ruilen voor de upgrade die je wel nodig hebt. De aanbieding van Hanz om de eLicensers te ruilen zou natuurlijk ook uitkomst kunnen bieden.

En nog een kleine hint:

Je betaalt voor de licentie, niet voor de software.
Ik weet niet of er demo versies zijn van Cubase 6.5, maar als je een 6.5 licentie hebt op je dongle, kun je gewoon welke versie 6.5 dan ook installeren, en het werkt. Dus als je iemand weet met 6.5, vraag hem om even langs te komen en 6.5 te installeren als je zelf het schijfje niet hebt. Als je de 6.5 licentie op de dongle hebt, zal hij het meteen doen.

Hoe/of je dan ook 7 werkend kunt krijgen met een activatiekey van 6 -> 7 terwijl je eigenlijk van 6.5 -> 7 moet weet ik niet. Daar kan Steinberg support vast een antwoord op geven.

dankzij alle tips , inmiddels vol aan de gang ?

Back