Superwave : Gratis JP8000?

Omdat er misschien een commerciele versie uitkomt met ahum ''Moog'' filters ???
Althans dat las ik hier ergens op het forum....

Origineel geplaatst door Rutger
Ik weet denk ik al wat het is... er zit een 3e LFO op die onzichtbaar en niet manipuleerbaar is, dus valt er niets aan te doen helaas =(

Niet :stupid daarvan ga je =(

En een invisible lfo dat klinkt mij als muziek in de oren. "I' am the invisible LFO, Invisible how I can...." Oh jammer dat heeft queen al gedaan.

hij is in bepaalde opzichten beter als de jp , verbazingwekkend !!

this topic never dies ... 8o)

Ik was eerst ook heel blij met deze jongen (of is het een meisje?) maar ik betrap me eigen er op dat ik hem nooit gebruik in mijn producties... kga hem aankomende keer toch een keer proberen ;)

iCe-9

Bij mij zorgt de v1.6 versie voor random crashes van Cubase SX 2.... Tevens heeft Cubase wat problemen met het laden van Cubse SX 1.06 projects met SUPERWAVEP8 v1.4 tracks. Als ik deze in Cubase SX 2 laadt komt er geen geluid uit, moet de SUPERWAVEP8 eerst weer opnieuw in m'n VST instruments window laden en in de desbetreffende track als "out" kiezen. Gevolg is dat de P8 weer opnieuw moet instellen...

Meer mensen met de problemen, en dan met name de eerste?

Ik heb nu al een tijdje v1.6 en vind 'm tot nu toe qua sound de beste soft synth... Alleen zit er in het hoog echt iets niet goed. Als ik 8 dezelfde noten achter elkaar afspeel dan zijn er willekeurig een aantal met meer of minder hoog. Dat maakt het gewoon onmogelijk om hiermee een nummer uit te brengen.

p.s. misschien dat ik iets verkeerd heb ingesteld, maar dat betwijfel ik... Ik krijg gewoon geen constante zuivere hoge toon in mijn lead... (zie hieronder hoe ik 'm heb ingesteld)

state.jpg

Ik heb 1.6 al een tijdje gedownload , maar nu zie ik dat deze heel anders is, ik heb nog gewoon de oude:stupid

lig het nou aan mij of heb ik de verkeerde gedownload ?

rechts boven in staat echt duidelijk 1.6 bij mij, maar hier op het plaatje ook !

hoe ken dat dan ?:confused:

Yeah !

Yeah !

Als je over high-end DA-convertors beschikt dan klinkt deze VST gewoon super ! (dat geldt dan ook voor elke andere plug)
Hiermee worden alle JP8000 /JP8080 bezitters helaas zwaar te kakken gezet ! (begin die dingen alvast te verkopen voor het te laat is...)
En heren JP-bezitters, kom nou niet mekkeren dat het toch niet helemaal hetzelfde is, want dat is het volgens mijn superflappen aan mijn hoofd wel !
Op de SF homepage staat een thread waar NI zijn trouwste gebruikers beloond (ik heb eens even heel hard moeten lachen) met een demo-versie van één of andere (blijkbaar) waardeloze plug.
Met de Superwave wordt hier nogmaals bewezen dat goeie soft niet duur of zelfs gratis kan zijn.
Ik heb de ontwerper dan ook via mail persoonlijk bedankt.
En tot slot : beweren dat dit een 'trance' synth is is een beetje dom. Trance synths bestaan niet. Het is gewoon een goeie all-round VST plug die door zijn presets een evenwaardige vervanger is van de Roland JP8000.
Opnieuw een goed voorbeeld hoe goed opletten het wordt als je centen gaat investeren in hardware synths !

Happy 2004 !

Origineel geplaatst door htf99
random crashes van Cubase SX 2.... problemen met het laden van Cubse SX 1.06 projects met SUPERWAVEP8 v1.4 tracks.
Meer mensen met de problemen, en dan met name de eerste?

Bij mij werkt dit ding PERFECT... in Logic Audio :)

Re: Yeah !

Re: Yeah !

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Als je over high-end DA-convertors beschikt dan klinkt deze VST gewoon super ! (dat geldt dan ook voor elke andere plug)
Hiermee worden alle JP8000 /JP8080 bezitters helaas zwaar te kakken gezet ! (begin die dingen alvast te verkopen voor het te laat is...)
En heren JP-bezitters, kom nou niet mekkeren dat het toch niet helemaal hetzelfde is, want dat is het volgens mijn superflappen aan mijn hoofd wel !
Op de SF homepage staat een thread waar NI zijn trouwste gebruikers beloond (ik heb eens even heel hard moeten lachen) met een demo-versie van één of andere (blijkbaar) waardeloze plug.
Met de Superwave wordt hier nogmaals bewezen dat goeie soft niet duur of zelfs gratis kan zijn.
Ik heb de ontwerper dan ook via mail persoonlijk bedankt.
En tot slot : beweren dat dit een 'trance' synth is is een beetje dom. Trance synths bestaan niet. Het is gewoon een goeie all-round VST plug die door zijn presets een evenwaardige vervanger is van de Roland JP8000.
Opnieuw een goed voorbeeld hoe goed opletten het wordt als je centen gaat investeren in hardware synths !

Happy 2004 !

Ik ben niet eens een JP8000 / JP8080 bezitter en ik mekker al dat het niet helemaal hetzelfde is!!
Wil wel eens 1 uitgebracht nummer horen die met deze VST synth is gemaakt, dat kan namelijk nooit tenzij je tevreden bent met de eerder door mij geconstateerde probleem in het hoog. :stupid

Re: Re: Yeah !

Re: Re: Yeah !

Ik ben niet eens een JP8000 / JP8080 bezitter en ik mekker al dat het niet helemaal hetzelfde is!!
Wil wel eens 1 uitgebracht nummer horen die met deze VST synth is gemaakt, dat kan namelijk nooit tenzij je tevreden bent met de eerder door mij geconstateerde probleem in het hoog. :stupid

wat een onzin! ik heb een JP8000, die vinnik lekker klinken, maar vooral fijn in de bediening..deze softsynth klinkt gewoon *erg* goed, en je kan hier zeker een track mee maken....het gaat nl om de kok, niet om de keuken...... denk je nou echt dat mensen op de dansvloer zeggen: "hee een probleem in het hoog!" als je een dikke vette hook hebt?

en dan heb je koks, bij momenten zoals ikzelf, die continu van keuken veranderen omdat ze hopen in een andere keuken ineens beter te kunnen koken :D

hmm, deze thread al een tijdje nie meer bekeken... ik moet zeker eens die nieuwe versie uitproberen!!
eens kijken of je er tiesto-geluiden uitkrijgt :D

greetz

cloudy

ging die nieuwe versie niet uitkomen per januari 1 ?

ja staat er al een paar maand op... niet dat ik er echt op zit te wachten maar 'k ben wel benieuwd of ie nog beter gaat klinken.

Back