Superwave : Gratis JP8000?

Origineel geplaatst door tichran
Ik vind het een top plug-in ... en zeker voor freeware...

Thumbs up voor Eddie en Chris van Superwave ....:okdan: ...thanx!

Helemaal mee eens. Zou bijna trance gaan maken ;-).

Superwave Performer

Superwave Performer

Christopher, de persoon van de gratis superwave p8 heeft inmiddels een nieuwe website geopend voor de nieuwe Soft Synthesizers die hij en zijn team gemaakt hebben.

Het blijkt dat ze 3 producten gaan leveren te weten:

- Superwave Performer
- Superwave Professional
- Superwave Trance Pro

De Superwave Performer is inmiddels leverbaar en kost 99,99 usd.

prod01_home.jpg

Meer informatie kun je vinden op: http://www.superwave.co.uk/

Het is goed nu, ik moest de pop-up stopper uitschakelen. Ga hem nu uittesten.

ps. aan 99 US dollar vind ik hem iets te duur, hopelijk is de superwave pro versie iets goedkoper, dan deze performer versie.

Take care

EF

Wat ik ook nog las in de FAQ:

Q10. Do SuperWave™ plan any
Hardware-Based synths?

Q10. For those who desire live performance use, a hardware-based version of the SuperWave™ Performer is planned for introduction in the fall of 2004.

't zal mij benieuwen hoe dat apparaat er uit zal gaan zien...
Ik ben voorlopig wel blij met de gratis software versie....erg leuk ding..

SuperWave™ Professional in Februari beschikbaar

SuperWave™ Professional in Februari beschikbaar

Na de Performer heeft Superwave nu ook een screenshot van de Superwave Professional geplaatst. Ziet er goed uit. verder zijn er nog geen specificaties. Ik zie op het screenshot wel dat hij een Arpeggiator heeft.

Greetz FLOW

prod02_img.jpg

http://www.superwave.co.uk/prod_pro.html

Origineel geplaatst door htf99
Goed om te zien dat deze versie "maar" 1GHz+ processor nodig heeft.

gelukkig heb ik meer :D

Origineel geplaatst door iCe-9
gelukkig heb ik meer :D

Ja wat dat betreft zit ik ook wel goed maar heb de superwave performer getest en het is een beetje afhankelijk van de preset maar dat ding gebruikt erg veel processor kracht.

Origineel geplaatst door htf99
Goed om te zien dat deze versie "maar" 1GHz+ processor nodig heeft.
Ik denk dat de naam 'SynthEdit' al een hoop verklaard waarom er dergelijk hoge eisen aan worden gesteld. Voor een $100 VST mag je toch wel verwachten dat deze wat vriendelijker met je CPU omgaat.

Origineel geplaatst door MSXUser
Ik denk dat de naam 'SynthEdit' al een hoop verklaard waarom er dergelijk hoge eisen aan worden gesteld. Voor een $100 VST mag je toch wel verwachten dat deze wat vriendelijker met je CPU omgaat.

Denk dat als hij het in C++ zou maken de prijs verviervoudigd zou worden.

Origineel geplaatst door bambamstudio
en de prosessorkracht verviervoudigd naar beneden :)
Mits goed geprogrammeerd..

Dan zal die wellicht ook in assembler moeten programmeren.

Maar eh die V-station is ook niet zo eco met CPU powah hoor.

Die gast is gewoon goed bezig om een vette softsynt te bouwen. :)
Desnoods knal je hem op een oudere PC die je d'rnaast gebruikt. Voor alleen die synth.

Origineel geplaatst door MSXUser

als ik bovenstaande lees, en ook postings op het KVR forum, dan moet ik af en toe echt met verbazing nog een keer lezen...... misschien komt het door al die vette gratis plugins, maar het lijkt wel alsof mensen de realiteit helemaal kwijt zijn geraakt qua prijzen......100 dollar voor een vet klinkende synth, dat is toch GOEDKOOP??????? kijk eens naar de hardware prijzen, of de prijzen van pro software-applicaties....

Origineel geplaatst door olafmol
als ik bovenstaande lees, en ook postings op het KVR forum, dan moet ik af en toe echt met verbazing nog een keer lezen...... misschien komt het door al die vette gratis plugins, maar het lijkt wel alsof mensen de realiteit helemaal kwijt zijn geraakt qua prijzen......100 dollar voor een vet klinkende synth, dat is toch GOEDKOOP??????? kijk eens naar de hardware prijzen, of de prijzen van pro software-applicaties....

Hier ben ik het helemaal mee eens!
wat is nu 100 dollar voor een synth die goed toepasbaar is.

Origineel geplaatst door DJ VasC
Klein vraagje. Als ik het goed begrijp is SynthEdit (http://www.synthedit.com/) een shareware programma omzelf VST SYnths te bouwen/programmeren en vormt dit programma het Hart van de SuperWave Synths?

klopt, zoek maar eens op synthedit op het forum.
Kom je threads genoeg tegen!

Ik heb de demo nog niet uitgebrobeerd, maar ik vond de demosounds eigenlijk wel een beetje tegenvallen eerlijkgezegd. Ik zit niet echt te wachten op een zoveelste synth die piano, orgel en mooggeluiden emuleert. Ik vond de kracht van de Superwavep8 dat hij de JP8000 zo goed benaderde, en ik had dus eigenlijk gehoopt dat ze dat supersaw concept verder hadden uitgewerkt. Ik zie ook op de screenshots dat die 2 filters nog steeds niet gelinkt zijn, en die professional versie is behalve de arpeggiator precies hetzelfde als de freeware versie! Ik vindt ook dat opvolger van een freeware synthedit creatie niet echt goedkoop is.

Tja, minder entiousiast als over de freeware versie dus, Maar voor dat geld mag je ook wel wat kritiek hebben vindt ik.

Back