Promo House mix met live Sax

DJ Jarno

Ingeburgerd
Check onze promo, DJ/Sax duo. Hoe vinden jullie de sax in de mix klinken? Ben zelf wel tevreden maar tips over het mixen van een sax zijn altijd welkom. Thanks

https://soundcloud.com/dj-wayland/wayland-falko-on-sax-promo-mix

Naar mijn mening klinkt de Sax wat te schel.. en hij mag ook wel wat body hebben
Die saxofonist speelt trouwens wel te gek :halleluja

Ben zelf er zelf een tijdje terug mee bezig geweest en wat gegoogeld op mixing tips en had ook wat probleempjes het lekker in de mix te krijgen.
Ik had wat sax-arrangementjes en die knapte vreemd genoeg behoorlijk op na een LPF filter ergens rond de 12khz dacht ik.
Voor solo´s zou ik dat niet gebruiken maar een dipje in het top hoog kan geen kwaad iig.

Hier staan een tutorial over het mixen van de sax.. toegespist op een alt sax.. voor zover ik het heb kunnen beoordelen speelt de saxofonist in jouw mix daar ook op :mega:

thanks guys!!
@ MacGyverGear; vind hem zelf ook vrij schel. Heb er een guitar amp op gezet om hem meer te laten 'scheuren'. Dat werkt wel aardig!! Thanks voor je tip. Ga de tutorial zeker ff bekijken.

zijn de luisteraars hier nou zo wereldvreemd dat ze gewoon top40 hits lopen te bekritiseren alsof ze van TS zijn?!? :D :D mijn god...

zijn de luisteraars hier nou zo wereldvreemd dat ze gewoon top40 hits lopen te bekritiseren

Meen je dat nou?? Ik vond die zanger in het eerste liedje wel heel erg op Sting lijken maar het is em dus toch niet begrijp ik :dubbel:

Ja dat is ook sting, samen met bruno mars, dus dat klopt :D
het is hier geen DJ forum, dus mixen hoeven sowieso al niet.

Ja dat is ook sting, samen met bruno mars, dus dat klopt :D
het is hier geen DJ forum, dus mixen hoeven sowieso al niet.

Ehm TS vroeg toch geloof ik mixing tips over de sax..
Maar idd.. "mix" is een breed begrip... toch lijkt mij dat "DJ/Sax duo" wel e.e.a. duidelijk maakt :mega:

Maar dan nog steeds niet hier, dit is een synthforum geen DJ forum....opzouten met die zooi ga maar lekker naar partyfluck of zo.....

Maar dan nog steeds niet hier, dit is een synthforum geen DJ forum....opzouten met die zooi ga maar lekker naar partyfluck of zo.....

In mijn naivitiet ben ik er van uitgegaan dat slechts de originele vocalen (als accapella) gebruikt zijn en dat de rest gemaakt door de TS. Ik vomd het om die reden dan ook wel goed gedaan. Als het natuurlijk gewoon een mixje blijkt waar een saxje aan is toegevoegd dan is het misschien ook wel aardig, maar hoort het niet echt hier thuis.

Graag een reactie van de TS: Is het een mix of is het voor 90% zelf gemaakt?

Paul

Nou, niks is natuurlijk "verboden" maar dit soort geneuzel hoort hier natuurlijk niet thuis.
En al helemaal niet zonder fatsoenlijk andermans werk te vermelden........

Nou, niks is natuurlijk "verboden"

Goh.. ben ik blij.. :smeris: maar anders viel er hier op het SYNTHFORUM wel heel wat af te lachen...

[SUPER NATURAL MODE]Hoi, ik ben Roland Jupiter 80, bijna 2 jaar en ik doe Trompet na :) .. fail.. ;{ [/SUPER NATURAL MODE] :D

Maar oke.. playlist ter verduidelijking had misschien wat verwarring voorkomen maar ik zie het probleem niet zo.. TS vraagt duidelijk om een mening hoe de sax gemixed is.. mag dat dan niet ofzo :?
Als jij ooit nogeens een acoustisch instrument zou opnemen waar je qua "mixen" niet bekend mee bent zou je toch ook eerst hier een snip posten ??

Tuurlijk, maar niet over andermans tracks heen en dan zeker niet zonder credits

Weet je.. volgens mij is hier geen probleem maar we maken een probleem.. on-topic!! :mega:

We zijn een synthforum, geen DJ forum, geen brei mét loopjes forum, geen kamerorkest forum. :D
Liefst ook alleen nog outboard én analoog :D

Back