Analoge Compressor en Culture vulture alternatieven/vraag.

MSK

Psychopatisch lid
Hey, ik heb nu een redelijke tijd gespaard en ik wil een goeie tube EQ kopen, en misschien ook een culture vulture.
Voor dat ik dit daadwerkelijk ga doen wou ik hier graag vragen of mensen nog tips/suggesties hebben.
Het doeleinde is het mixen van elektronische, maar ook opgenomen (drums/gitaar/bass etc.) muziek.
Ik wil graag een tube compressor gebruiken om en analoog te compressen maar ook het signaal nog even flink te kleuren(oversturen dan wel lichtelijk satureren)
Dit gaat over kicks, snares, gitaren, zang, synths , van alles eigenlijk, maar wel vooral mono signalen, dus stereo is niet perse nodig, wel een pré.
De Culture vulture wil ik gebruiken waar volgens mij de meeste mensen 'em voor gebruiken, flinke distortion tot iets minder flinke distortion over van alles en nog wat.
Mijn eigen 'research' kwam kwa compressors uit op, heeft de DBX 160 mijn aandacht, waar ik er dan 2 van nodig heb, en vond ik de Daking Fet III Stereo Compressor ook erg interesant vanwege het limiting/filter systeem. Het probleem voor mij is dat er echt oneindig veel opties zijn, en los van dat deze 2 me intereseerde, ik nog zo veel andere opties vond dat ik nou niet kan beslissen welke ik wil gebruiken.
De culture vulture kan vrij zeker wel doen wat ik wil, maar ook hiernaar was ik benieuwt naar andere opties, ik heb al een sherman overigens.
De muziek die het voor gebruikt word is over het algemeen niet echt rustig en kalm enzo, maar erg zwaar/snel/stevig.
Mijn maximum budget voor beide dingen is nu 5000 euro, maar ik vind het helemaal niet erg om daar nog wat van over te houden.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
Msk.

Als je vintage buizen compressors interessant vindt moet je wel ff rekening houden met het feit dat die dingen meestal mono zijn en vaak niet geheel identiek klinken.
Hierdoor kan je dus niet zomaar met twee van die bakken een stereo set maken.

Toen ik jouw post last moest ik denke aan een HCL Varis.
Is modern, stereo en buizen.
Mooi ding!

Ben qua buizen erg gelukkig met m'n HM2 NAIL, is hybrid, heeft wet/dry en klinkt super

Hey thanks voor de snelle reacties, als ik dus een oud mono setje wil hebben is het zaak ze eigenlijk als set te kopen?
Ik zal eens in jullie alternatieven duiken en er wat info over inwinnen.
Het hoeft van mij niet perse vintage te zijn, ik vind het vooral belangrijk dat het goed klinkt. Moderne apparatuur heeft ook weer meer reliability en minder onderhoud, los daar van.
wat houd hybrid precies in, is dat een combinatie van digitaal en analoog?
Msk.

2e hands kopen en uitproberen
tis zo persoonlijk natuurlijk
ik weet wel dat ik de culture vulture echt een vette bak vind overigens

Ik heb n phoenix, van thermionic. Dat is eigenlijk wel DE bak die je moet hebben. Stuur me ff een pm, heb wel een goed advies en adres voor je, eventueel!

De culture vulture koop ik nieuw.
testen word lastig dan maar ik ben wel overtuigd genoeg puur door de info die ik heb kunnen vinden.
Ken ook wel wat plekken om compressors te kopen van de oudere garde, maar niks wat ook maar lichtelijk in de buurt van NL zit.
Een vriend van me heeft toegang tot een studio waar allerlei compressors hangen die ik zou kunnen testen, maar die zijn niet te koop..
En een boel die hier genoemd worden hangen daar ook niet,
misschien maar een trip plannen naar een winkel waar ze wat nieuwe dingen te test hebben..
De HM2 Nail is wel erg interessant. Tube, 2x mono of 1x stereo en wet/dry functies vooral.
Hoe schoon klinkt het ding, is het mogelijk om je sound echt flink te vervuilen er mee ?
Thanks voor de info reeds,
msk

Nee het is geenvernaggelbak, warm randje hoogstends maar wel drive. en alles wordt G R O T E R

Ok, ik zal em maar eens moeten testen denk ik.
Het is niet per se nodig om me sound wat viezer te maken DMV zo'n compressor, goeie compressie is de nummer een prioriteit, als het maar een beetje kleurt vind ik het prima.
het geluid groter maken zoals je zegt is toch wel het belangrijkste doel einde, en lichte drive kleurt het signaal. Daarom koop ik ook een culture vulture, die kan voor zo ver ik weet van flinke drive naar complete vernietiging.
Nou, ben dus ook ff wat wezen testen bij een vriend, die heeft een Urei 1176.
Dat is ook een mooie, maar die valt buiten mijn budget als ik een stereo set wil, als er uberhaubt stereo sets van zijn. Dbx 160 getest, de compressie vind ik heel goed, maar het doet TE weinig met het geluid dus die valt af voor nu.. Ook vergeleken met bijvoorbeeld die HM2 heel erg weinig 'tweak' opties.
Dus maar even ergens een HM2 zien te testen. Ondertussen de 2de hands markt in de gaten houden.. Culture Vulture is in iedergeval onderweg.
Zo ver thanks voor de suggesties en hulp.

Grappige van de Phoenix MC Plus die ik heb, is dat je 'm ook op standby kunt zetten en dan puur op de ingangen kunt distorten. Blijft een prachtige vair-mu buizencompressor, fantastisch ding om de boel mee te boosten en verzadigen op een transparante manier. Op de mix/mastering bus kun je m zover laten gaan dat het geluid precies vol genoeg klinkt. Zou ik mee beginnen. De culture vulture is ook leuk natuurlijk maar meer een distortion/amp en A-Design heeft eveneens een goede reputatie. Als je minder transparant wilt kun je ook een stereo 1176 nemen trouwens, is er ook van UA, hoeft niet heel duur te zijn. Of kijk eens bij IGS Polen, die hebben mooie Amps met optolimiters, puur om te kleuren en ook een vair-mu compressor die ik nog niet heb gehoord.

Er is zoveel, je zult ergens keuzes moeten maken. Je hebt het over Fet compressors, VCA compressors, Vari-Mu's, buizen EQ's etc.

Alles zo aanhorend zou ik de Phoenix kopen, of een variant van Old World Audio (Black Keys favorietje) http://oldworldaudio.com/gear/u33.html

succes

Helaas durf ik het niet aan om zoveel geld over te maken naar de USA. Anders had ik zeker geboden!

Misschien mis ik iets maar hij staat nu op $ 10. En verzending $ 81 ofzo. Verzenden kom je dus uit op iets van € 60, dat gaat nog vind ik. Zal ook verzekerd zijn. En met Paypal is je betaling toch 'veilig'?

Misschien mis ik iets maar hij staat nu op $ 10. En verzending $ 81 ofzo. Verzenden kom je dus uit op iets van $ 60, dat gaat nog vind ik. Zal ook verzekerd zijn. En met Paypal is je betaling toch 'veilig'?

Er zal niemand in de wereld zijn die onder de 2000 euro zn Phoenix verkoopt. Maar ik snap t wel, het is veel fijner om van iemand te kopen waar je t op kunt halen.

Overigens: Mijn Phoenix gaat misschien rond juni de deur uit, omdat ik n nieuwe wil kopen.....

Misschien mis ik iets maar hij staat nu op $ 10. En verzending $ 81 ofzo. Verzenden kom je dus uit op iets van € 60, dat gaat nog vind ik. Zal ook verzekerd zijn. En met Paypal is je betaling toch 'veilig'?

Je weet dat ebay een veilingsite is en de prijs pas bereikt is als de veiling voorbij is...

Back