Analoge Compressor en Culture vulture alternatieven/vraag.

Ik ben op zoek naar een Thermionic Phoenix (Mastering plus). Dus mocht iemand hem weg doen: PM me!

Ik zit in dubio. Ik kan een nieuwe Culture Phoenix SC kopen. Helaas zijn er op internet weinig goede demo's te beluisteren. Is er iemand die wat voorbeeld kan laten horen? Vinden jullie dat het echt een toegevoegde waarde heeft? Of kan je het ook met software bereiken?

wat de phoenix (en elke goede analoge comp) doet heb ik nog nooit in software gehoord. ik vind de phoenix voor de bus niet zo briljant, dus heb hem op een gegeven moment weer verkocht. er zijn er echter genoeg die hem wel super vinden, het is nogal persoonlijk. als je hem losse kanalen wil gebruiken is het te gek, weinig compressors die zo vet klinken op een bas.

wat de phoenix (en elke goede analoge comp) doet heb ik nog nooit in software gehoord. ik vind de phoenix voor de bus niet zo briljant, dus heb hem op een gegeven moment weer verkocht. er zijn er echter genoeg die hem wel super vinden, het is nogal persoonlijk. als je hem losse kanalen wil gebruiken is het te gek, weinig compressors die zo vet klinken op een bas.

Cool. Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor kicks en drums. Goede keuze dus?
Wat miste jij precies dan?

Voor kicks en drums zou ik een API2500 nemen

En waarom niet de Phoenix? Kan een API ook mooi oversturen? En op een bepaalde manier flink laten pompen? Tot nu toe heb ik van Thermionic Culture alleen de Culture Vulture. Hier ben ik erg over te spreken - doet precies wat ik wil. Zodoende ook weer uitgekomen bij Thermionic Culture... Ik verwacht dat het precies aansluit bij mijn wensen - vraag me niet waarom, dat is een gevoel :D

Mooi voorbeeld..
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vsbSsC0YDQc#t=196s

Api overstuurt niet, maar beukt wel en kan hihats lekker smooth maken
Tis geen distortion effect

Ik gebruik dus mijn Phoenix meestal als masterbus compressor. TE GEK. Gebruik m ook voor drumbus compressie (soort paralle compressie, dmv render van het compressor channel). Laatst ook (welliswaar in combi met een Cranesong hedd) gebruikt om n live snare te pimpen, en dat is echt fantastisch.

Werk veel met de API2500 software versie, maar die vind ik zeker als masterbus compressor niet je van het. Op kick en bass vind ik m ook niet heel spannend eigenlijk, maar dat kan ook aan mij en mijn muziekstijlen liggen.

Qua veelzijdigheid had ik me geen betere compressor voor kunnen stellen. Je gaat dat resultaat NOOIT met software bereiken.

Als je er een wilt horen, kom maar n keer langs....

Ik gebruik dus mijn Phoenix meestal als masterbus compressor. TE GEK. Gebruik m ook voor drumbus compressie (soort paralle compressie, dmv render van het compressor channel). Laatst ook (welliswaar in combi met een Cranesong hedd) gebruikt om n live snare te pimpen, en dat is echt fantastisch.

Werk veel met de API2500 software versie, maar die vind ik zeker als masterbus compressor niet je van het. Op kick en bass vind ik m ook niet heel spannend eigenlijk, maar dat kan ook aan mij en mijn muziekstijlen liggen.

Qua veelzijdigheid had ik me geen betere compressor voor kunnen stellen. Je gaat dat resultaat NOOIT met software bereiken.

Als je er een wilt horen, kom maar n keer langs....

Bedankt voor het aanbod! Helaas is Eindhoven te ver rijden. Is het mogelijk om wat voorbeelden te tonen van bassdrums/kicks? Voor en na...

Zou super zijn :okdan:

Bedankt voor het aanbod! Helaas is Eindhoven te ver rijden. Is het mogelijk om wat voorbeelden te tonen van bassdrums/kicks? Voor en na...

Zou super zijn :okdan:

Dat kan wel, maar het is natuurlijk altijd afhankelijk van je eigen smaak. Ermee spelen is altijd beter. mail me even, ben nu met n pop track bezig, dan maak ik wat renders voor je, op bijvoorbeeld de masterbus, en zal ik m ff op kick/bass gooien

Heb je m binnen?

Wat ik vaak doe, is een bus helemaal plat compressen, en die bij de originele bus bij mixen. En experimenteer eens met de link switch, altijd leuk. En, altijd goed: veel gain insturen of uitsturen, geeft mooie saus...

Verder: je kunt er eigenlijk niet mee de fout in gaan, zonder dat je t super duidelijk hoort...

Back