G
Guest
Guest
Overigens: Mijn Phoenix gaat misschien rond juni de deur uit, omdat ik n nieuwe wil kopen.....
Waarvoor vervang je de een voor een ander.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Overigens: Mijn Phoenix gaat misschien rond juni de deur uit, omdat ik n nieuwe wil kopen.....
Waarvoor vervang je de een voor een ander.
wat de phoenix (en elke goede analoge comp) doet heb ik nog nooit in software gehoord. ik vind de phoenix voor de bus niet zo briljant, dus heb hem op een gegeven moment weer verkocht. er zijn er echter genoeg die hem wel super vinden, het is nogal persoonlijk. als je hem losse kanalen wil gebruiken is het te gek, weinig compressors die zo vet klinken op een bas.
Voor kicks en drums zou ik een API2500 nemen

Api overstuurt niet, maar beukt wel en kan hihats lekker smooth maken
Tis geen distortion effect
Ik gebruik dus mijn Phoenix meestal als masterbus compressor. TE GEK. Gebruik m ook voor drumbus compressie (soort paralle compressie, dmv render van het compressor channel). Laatst ook (welliswaar in combi met een Cranesong hedd) gebruikt om n live snare te pimpen, en dat is echt fantastisch.
Werk veel met de API2500 software versie, maar die vind ik zeker als masterbus compressor niet je van het. Op kick en bass vind ik m ook niet heel spannend eigenlijk, maar dat kan ook aan mij en mijn muziekstijlen liggen.
Qua veelzijdigheid had ik me geen betere compressor voor kunnen stellen. Je gaat dat resultaat NOOIT met software bereiken.
Als je er een wilt horen, kom maar n keer langs....
Bedankt voor het aanbod! Helaas is Eindhoven te ver rijden. Is het mogelijk om wat voorbeelden te tonen van bassdrums/kicks? Voor en na...
Zou super zijn![]()