Beste analoog klinkende filter vst

nomore

Lintage Vid
Bij gebrek aan een externe hw unit blijf ik maar switchen tussen plugins maar echt 100% tevreden over 1tje ben ik er niet.

Met name de bandpassen klinken soms wat schellerig bij vsts en dat wil je juist net niet hebben. Dus, wat gebruiken jullie?

Meningen verschillen natuurlijk altijd maar ik vind deze erg fijn: Cytomic Drop

Op het moment nog in open beta en niet alle filter types zitten nog in de plugins maar de huidige 2 klinken al erg goed (o.a. Moog Ladder filter komt er nog aan).

De uiteindelijke prijs zal ook scherp worden.

2 andere leuke opties:
- Fxpansion Etch (gebaseerd op de DCAM filters)
- Fabfilter Volcano (Zeer uitgebreid!)

Meningen verschillen natuurlijk altijd maar ik vind deze erg fijn: Cytomic Drop

Op het moment nog in open beta en niet alle filter types zitten nog in de plugins maar de huidige 2 klinken al erg goed (o.a. Moog Ladder filter komt er nog aan).

De uiteindelijke prijs zal ook scherp worden.

2 andere leuke opties:
- Fxpansion Etch (gebaseerd op de DCAM filters)
- Fabfilter Volcano (Zeer uitgebreid!)
+1
En ik voeg daar nog Quad Frohmage aan toe :okdan:

Heb je ook een blik geworpen op de Waldorf D-Pole ?
D-Pole is wat mij betreft toch wel gedateerd. Hij haalt hoorbaar dynamiek/diepte uit het geluid, zelfs met het filter volledig open (plugin aan/uit zetten heeft een hoorbaar effect). Buiten dat is het wel een leuk filter hoor, uitgebreid met vele leuke extras.

Ja, maar dat doen alle filter VST's toch? Vind droppie nou ook niet echt revolutionair
Ik heb waar weken terug SHERMAN gekocht, analoog filter is toch nog steeds andere koek
Anders een MOOGERFOOGER

Ja, maar dat doen alle filter VST's toch? Vind droppie nou ook niet echt revolutionair
Ik heb waar weken terug SHERMAN gekocht, analoog filter is toch nog steeds andere koek
Anders een MOOGERFOOGER

Voor normaal LP kan je met een plugin best wel uit de weg, maar m.n met BP (en ook in mindere mate met HP) krijg je wat vervorming, of het hoog 'sizzled' net niet zo als met een hw unit.

Sherman is net ff wat te aggressief, de jomox resonators ook eigenlijk, moogerfooger heb ik ooit gehad maar die heeft geen bp. Opties voor hw die ik nu overweeg zijn een sherman restyler (net wat minder dan de andere shermans, of een mam resonator. HW waldorf Dpole klinkt beter dan de plugin maar is wat lastig te vinden).

Kwa plugins heb ik ze bijna allemaal wel geprobeerd. FXpansion Etch klinkt wel warming (en heeft een LFO achtig ding, leuk voor wat subtiele variatie op hats).
Tone2 Filterbank vind ik net wat missen. Waldorf Dpole vervormt net te veel (maar als dat geen probleem is dan issie zeker heel bruikbaar).

Eigenlijk de beste zelf vind ik nog de fabfilter dingen. Maar ga The Drop ook even testen. Thx Acid!

Hardware D-Pole ?!?! Nooit geweten dat ze die hadden.
Ik heb net kortgeleden mijn Waldorf 4Pole geruild tegen een ander apparaat maar de D-Pole is echt iets anders dan de 4 Pole.

Nu heb ik dus alleen nog de D-Pole, goed genoeg voor die enkele keer dat ik een filter nodig heb.

filter_large.jpg

http://minimalsystem.com/Store/index.php?route=product/product&product_id=50

Wellicht is deze nog wat voor je om te proberen?

Heb er zelf helaas wat problemen mee en daarom niet echt een goed oordeel kunnen vellen, werkt niet goed met jBridge (x86 plugin in x64 DAW).

Het is dan wel geen plugin maar ik maak veel gebruik van de Halion 4.5 sampler. Veel filters met verschillende vormen van (digitale) distortion, geeft de filters veel kracht en net die edge waar de topicstarter misschien naar opzoek is.

Anders een MOOGERFOOGER

Filters zijn ook geen revolutionair principe maar The Drop is, zelfs met de beperkte filtertypen die op dit moment beschikbaar zijn, toch echt wel van een andere klasse.

Het huidig beschikbare filtertype (MS20) is ook een heel specifiek filter qua karakteristiek en ik zou het vormen van een definitieve mening pas doen als het Moog Laddermodel en Roland Cascade model zijn geimplementeerd. Deze man weet wat hij doet. :)

UAD Moog filter is een heel goede plugin (helaas niet native) maar ik zou me niets verbazen als The Drop vergelijkbare resultaten gaat geven zodra het Ladder algoritme daarvoor beschikbaar is.

Uiteindelijk kan hij het n alles noemen, maar het blijft modellen. ik vind GLUE bijv ook niet beter dan de andere "SSL inspired" plugins
Filters zijn ook geen revolutionair principe maar The Drop is, zelfs met de beperkte filtertypen die op dit moment beschikbaar zijn, toch echt wel van een andere klasse.

Het huidig beschikbare filtertype (MS20) is ook een heel specifiek filter qua karakteristiek en ik zou het vormen van een definitieve mening pas doen als het Moog Laddermodel en Roland Cascade model zijn geimplementeerd. Deze man weet wat hij doet. :)

UAD Moog filter is een heel goede plugin (helaas niet native) maar ik zou me niets verbazen als The Drop vergelijkbare resultaten gaat geven zodra het Ladder algoritme daarvoor beschikbaar is.

Uiteindelijk kan hij het n alles noemen, maar het blijft modellen. ik vind GLUE bijv ook niet beter dan de andere "SSL inspired" plugins

Tja...nu is het natuurlijk wel zo dat jouw mening net zo vaak verandert als de richting van de wind. :P

Smaken en meningen.....altijd een lastig iets. The Glue is voor de prijs gewoon een ontzettend goede plugin, ook als je vergelijkt met veel duurdere compressor plugins.
Altijd goede resultaten zowel op losse tracks als op een bus en vaak absoluut beter dan vergelijkbare plugins.

@Acidfever; ik doe ongetwijfeld iets helemaal fout waarschijnlijk, maar ik kan het BP filter niet vinden op The Drop? Zit die er soms nog niet in dat jij weet? De HP en LP klinken wel behoorlijk gedetailleerd moet ik zeggen!

Back