Beste analoog klinkende filter vst

Waar ik nou ook wel geinteresseer in ben, wat is nou het meest vertiefte filter wat jullie kennen? Zeg maar met duidelijk hoorbare stapjes als je filterd/of echt hele lelijke aliasing/distortion?

Al je alleen een low pass DJ filter ilt, kan je ook gewon het cubase DJ filter nemen

Ik kon ook geen BP vinden op dat ding... alleen een LP en HP. Maar het schijnt zo te zijn dat hij nog niet helemaal af is ofzo.

low pass + high pass = BPF :)

low pass + high pass = BPF :)

Dat dus! 8)

Wat er volgens mij nog niet af is aan The Drop zijn de filter algoritmes, verder is de architectuur zo wel zoals het in v1.0 zal gaan worden.

Ja ok, LP + HP = BP, das duidelijk, alleen niet wat ik zocht :).

Ik had gehoopt op linker Filter als LP in te kunnen stellen, en daar rechts dan een BP overheen te doen. Dat gaat dus helaas niet met dit filter.

Het is inderdaad geen dual full filter design zoals bijv Fabfilter Volcano.
Een 2e instance serieel plaatsen lost dat op maar ja, wel extra cpu. Al weet ik uit m'n hoofd even niet of de plugin ook CPU pakt als je 1 van de filters uit zet, je zou zeggen van niet.

Dat dus!

Wat er volgens mij nog niet af is aan The Drop zijn de filter algoritmes, verder is de architectuur zo wel zoals het in v1.0 zal gaan worden.

Behalve nog een paar details en kleine bugs is deze volledig werkbaar. Heb hem ook aangeschaft omdat het ene filtermodel voor mij al de prijs waard is. Alles meer is extra!

Ik had gehoopt op linker Filter als LP in te kunnen stellen, en daar rechts dan een BP overheen te doen. Dat gaat dus helaas niet met dit filter.

Twee Drops in Serie? Eén met LP en een tweede met LP-HP combinatie. En als je met Ableton werkt dat alles in een Effect Rack pleuren voor en beide cutoffs tglkrtijd moduleren.

Edit: oops, Acidfever was me voor

Twee Drops in Serie? Eén met LP en een tweede met LP-HP combinatie. En als je met Ableton werkt dat alles in een Effect Rack pleuren voor en beide cutoffs tglkrtijd moduleren.

Edit: oops, Acidfever was me voor

Goed idee......Ableton rack, NI Kore of NI Maschine kun je dit heel simpel mee oplossen, goede suggestie (mits je één van driehebt natuurlijk).

Ik werk niet (meer) met Ableton ivm slechte kwaliteit rendering. Op zich jammer want ik vond het wel heel fijn werken.

Kore of Maschine heb ik helaas ook niet.

Dan maar bij de Filterbank3 blijven :).

Thanks voor de tips iig!

(Filterfreak ook nog maar eens proberen)

Als je Ableton fijn vind werken zou ik daarmee blijven werken. Denk dat het plezier waarmee je werkt belangrijker is voor de kwaliteit dan rendering; in het geval van Ableton valt het ook nog best mee... Je zou natuurlijk ook kunnen besluiten om als je een track af heb alles los te exporteren en in ander prog te mixen :)

Uit de box gebruik ik het filter graag van de voyager (toen ik m had iig:) )/akai ax73/sherman, IN de box goed filter vind ik idd die van soundtoys, maar ben eigenlijk nog op zoek naar een echt heel erg vercrackte. Aliasing, rare distortion, fucked up digitaal, wie o wie heeft een tip.

Als je Ableton fijn vind werken zou ik daarmee blijven werken. Denk dat het plezier waarmee je werkt belangrijker is voor de kwaliteit dan rendering; in het geval van Ableton valt het ook nog best mee... Je zou natuurlijk ook kunnen besluiten om als je een track af heb alles los te exporteren en in ander prog te mixen :)

Uit de box gebruik ik het filter graag van de voyager (toen ik m had iig:) )/akai ax73/sherman, IN de box goed filter vind ik idd die van soundtoys, maar ben eigenlijk nog op zoek naar een echt heel erg vercrackte. Aliasing, rare distortion, fucked up digitaal, wie o wie heeft een tip.

iZotope Trash. Ik denk dat je daar wel iets mee zou kunnen

Izotope Trash ken ik, maar dat is meer een soort emulator van analoge units. En kan idd vercracked klinken, maar dan op een 'goeie' manier, zeg maar met kapotte transistors ofzo

Ik zoek iets wat gewoon heel 'slecht' klinkt naar huidige maatstaven. Iets wat een 'goed' filter zou moeten voorstellen maar eigenlijk echt ruk klinkt zoals dat normaal gesproken nu niet mooi gevonden wordt. Zeg maar als voorbeeld lage bitrates gebruikt worden in het filterproces, of lage samplerates, aliasing, of dat je echt stapjes hoort als je het filter open of dicht draait. een heel 'digitaal' filter zeg maar.

hahah nee was bedoeld :) ik kijk wel eens even. Ik denk dat het ik het moet zoeken in of oude plugins of in synths met een van de eerste digitale filters

Back