luister asjeblieft naar dit en graag feebback please

Je kan prima mensen adviseren in iets wat je zelf niet goed kan hoor.
Een tenniscoach hoeft toch ook niet eerst zelf toptennisser te zijn voordat hij anderen kan coachen?

ik heb een nieuw project zowat klaar ik wil truwens nog mijn excuus aanbieden aan pablo
ik neem kritiek ltijd zwaar op en heb liever echt goeie feedback

Pablo geeft ECHT goede feedback
Pablo zegt namelijk niet alleen maar goed/slecht, maar onderbouwd dat en geeft tips.
Daar heb je wat aan.

paul

Wellicht is het netter je excuses in het betreffende topic te ventileren richting PabloDeMode?

Je argument dat je zelf geen feedback kan geven omdat je nog maar kort bezig bent vind ik wat slapjes. Dat zou betekenen dat een groot deel van de mensen op SF in jouw ogen geen feedback zou kunnen geven?

Eens met ptaurus, de feedback die Pablo je gaf was onderbouwd en niet alleen kritisch.

Goed, kan nu ff niet luisteren ivm geen speakers bij de hand maar ik zal dat later vandaag nog doen.

klinkt lekker hoor.
Ik heb het idee dat de 'wow' 'wow' basje wat te hard in de mix staat. Het lijkt ook of de mastering compressor de rest van de muziek weg drukt als dat basje langskomt.
tip: zet je mastering compressor uit en bepaal dan opnieuw de volume van de instrumenten. Zet dan je mastering compressor weer aan en pas het een beetje aan maar niet teveel.

ik vind het een beetje een rare combinatie van stijlen.. dat mellow melodietje aan het begin.. en vanaf 0:50 opeen dat riser blokje, daarna weer mellow.. en vanaf 1.15 dan die opzwepende 'afrojack/dirtydutch (even geen idee hoe dat stijltje heet) beat..

het is mellow, en aan de andere kant wil je het laten knallen…

mss beter om dat mellow deel te vervangen en die track alleen laten pompen als een malle..

ik vind het een beetje een rare combinatie van stijlen.. dat mellow melodietje aan het begin.. en vanaf 0:50 opeen dat riser blokje, daarna weer mellow.. en vanaf 1.15 dan die opzwepende 'afrojack/dirtydutch (even geen idee hoe dat stijltje heet) beat..

het is mellow, en aan de andere kant wil je het laten knallen…

mss beter om dat mellow deel te vervangen en die track alleen laten pompen als een malle..

Ik zou het juist liever lekker rustig houden, het begin is het sterke deel van de track. Na pakweg 1 minuut/1 minuut 15 wordt het minder door juist dat "opzwepende", dat past hier niet bij.

Dus wat mij betreft het tweede deel aanpassen en meer de richting van de minimal op (blijven) gaan. War subtiele piepjes/bliepjes en dat soort geneuzel...... De basis is heel aardig wat mij betreft.

Heb je de sounds zelf gemaakt? Ik vind ze het krachtigste van dit nummer.

Paul

ik heb een nieuw project zowat klaar ik wil truwens nog mijn excuus aanbieden aan pablo
ik neem kritiek ltijd zwaar op en heb liever echt goeie feedback

Bedankt! Ik snap het ook hoor omdat ik toen ik begon hetzelfde had, ik dacht dat mijn nummers goed genoeg waren. Feedback is ook relativeren, alle feedback is niet per se wat je moet maar wat je beter kan, en soms kun je de verbeteringspunten in andere nummers toepassen.

Pablo geeft ECHT goede feedback
Pablo zegt namelijk niet alleen maar goed/slecht, maar onderbouwd dat en geeft tips.
Daar heb je wat aan.

paul

Dank Paul, wordt zeer gewaardeerd. Ik denk dat als ik een mening goed onderbouw (en stel als doel een echte mening omdat ik iets kan toevoegen en vooral na het kritisch luisteren, leren luisteren) ook een goede, betere feedback krijg, zeg maar geven en nemen... :)

Ik zal later het nummer beluisteren en beter commentaar geven...

Oké, hier de feedback: Dit nummer is leuker dan de andere (dus kwestie van smaak) maar los daarvan, de compressie is iets te aanwezig. Ik heb het nummer helemaal afgeluisterd maar ik mis een accentje, verder vind ik de "kleur" (melodie-akkoorden) van het nummer en het idee best leuk.

En het is zeker rustig, volume is minder heftig en er zit genoeg ruimte voor andere dingen, vooral de oren :)

Ok hier mijn feedback:
- leer mixen
- los je akoestiek en monitor problemen op
- leer mixen
- leer mixen
- leer mixen

Je hebt véél leuke ideeen waarin ik iedere keer heel goed hoor waar je heen wilt, maar zo lang je niks aan je mixtechniek en afluistering veranderd gaan je tracks niet vliegen, het kan bij jou op je kamer "vet" klinken, maar elders, be assured, doet het dat NIET. En dt is jammer.

Verder, trek je niet te veel aan van de gemiddelde feedback hier, zitten een aantal members tussen met héle specifieke smaak :D terwijl anderen gewoon een top4o plaat lopen te reviewen omdat ze dachten dat dt een geposte track was. Zijn aardige gasten hoor, maar misschien niet helemaal met dezelfde smaak als je beoogd publiek.

Als ik je nog 2 tips mag geven
- 1 - Doe je ding, je hebt goede ideeen
- 2 - fix je afluistering en mixing skills, dat is hetgeen dat nog volledig ontbreekt. En waar voor jou directe winst te behalen is om je producties naar een hoger niveau te tillen.

Mensen...... Moet dat nou echt? Moet hij per se zijn excuses aanbieden in DIE topic? Is het niet duidelijk genoeg?

Als hij niet het vetrouwen heeft om feedback te geven, wat maakt het dan uit of hij het niet doet? Hij heeft een reden, en die reden is acceptabel.

Mijn feedback....

Het zou helpen als het geluidstechnisch meer in orde was in de details. Er zit hier en daar wat overlap tussen de instrumenten qua frequenties. Beetje equalizen dus.

Verder klinkt ie wel oke.

Back