TX7 Brom

Derjano

Ouwe rot
Hoi,

Iemand ervaring met brom in een yamaha TX7?
Was me eerder niet zo opgevallen.
Storen deze dingen standaard zo?
Als ik dat ding voluit zet op mijn mengpaneel dan komt er duidelijk zo'n 50 Hz brom naar voren.
Er liggen geen andere stroom kabel in de buurt wel zitten de andere apparaten op hetzelfde stopcontact.
Weet iemand trucs om dit bij dit aparaat er uit te krijgen?

groet Derk

Je zult er niet veel aan hebben, maar ik heb nog NOOIT problemen met 'n brom gehad bij de mijne.
Ze storen dus iig niet standaard zo.
Verder denk ik niet dat het aan je kabels kan liggen. Bij mij is het een groot bord spaghetti (signaal, stroom, midi, alles door elkaar) en nog geen problemen, hoewel ik wel weet dat je daar problemen mee KAN krijgen.

suk6

hmm het schijnt dat die TX7 toch wel wat brom geeft van zich zelf net als bijvoorbeeld de U110 van roland. Probeer anders eens je jacks goed schoontemaken of misschien de jack inputs te vervangen.

Origineel geplaatst door Slipperman
hmm het schijnt dat die TX7 toch wel wat brom geeft van zich zelf net als bijvoorbeeld de U110 van roland.

Vergeleken met een u110 is een TX7 echt muisstil kwa ruis en andere bijgeluiden.
Ik heb ze beide gehad, en wat ik me kan herinneren klinkt een TX7 goed en zonder bijgeluiden.

Exzit, ligt het niet aan de mixer/kabels/adapter?

Vins.

Ik heb wel last van mijn D-X 7. Geeft best wat ruis mee. Heb net een dikke nieuwe kabel erin gelegd. En mn mixer is ook niet kaput of los ... voorzover ik weer.

2 bad.

Bedankt voor de tips echter deze dingen kabels vervangen etc had ik al gedaan.
Ik moet zeggen die brom komt pas echt na voren als ik alles voluit zet.
Vergeleken met mijn ander emodules CM-32P DD-55 stoort hij duidelijk meer.
Bij normale levels valt het eigenlijk niet echt op.
Het was me nooit eerder opgevallen.

Back