Sonic Core Xite-1

Eindelijk iets gevonden zodat ie als handbagage mee kan:
USA, here I come :)

Attachments

• Xite-koffertje.jpg
    Xite-koffertje.jpg
    37,4 KB · Bekeken: 113
SC Six-String

SC Six-String

Naast een geweldig goede opname omgeving en de modulaire synthesizers kreeg ik ook deze puggin.
De SC Six String
Physical modeling synthesizer:
1/ Stukje Bach
2/ Stairway to H waarin verschillende presets doorloop.
(dit is eigenlijk niet wat ik zoek in e-music, maar ik wilde dit gewoon laten horen).

Attachments

• SC Six-string.jpg
    SC Six-string.jpg
    50,5 KB · Bekeken: 109
  • Two-part inventions for guitar BWV 777 Bach.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 119
  • Stairway to H.mp3
    6,8 MB · Bekeken: 126
En nog meer:

Dit is dus naast de Modular II, Modular III, Modular IV synthesizers waarbij je de inhoud van de synth zelf kunt samenstellen

Attachments

• SC UKnow 007.jpg
    SC UKnow 007.jpg
    50,6 KB · Bekeken: 106
  • SC Vectron player.jpg
    SC Vectron player.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 110
De Sampler(s) hebben niet mijn grootste interesse. Mij gaat het om synthese en wat daarmee mogelijk is met de Modulars II, III, IV en Flexor. Tot nu toe erg wennen i.v.g. met de Nord Modular/G2. De snelheid en bedieningsgemak hiervan steekt hier met kop en schouders bovenuit. Dit gelt ook voor het gebruik van Reaktor. Er gaat, helaas, geen G3 komen. En omdat Clavia, begrijpelijk, de core niet 'opengooit', zit het wat dat betreft hier op slot. Zij hebben het immers gepresteerd om feedback op zo'n perfecte manier mogelijk te maken. Ook de 'uitwisseling' tussen audio, logic en control signalen is superieur.
Deze draad is ook niet opgezet als een 'Miele, er is geen betere'-draad.
Meer ter vergelijking. Na nu een maand testen loop ik zeker tegen beperkingen op van dit systeem. Voor mij is het zaak om te kijken hoe hier verder te kunnen gaan. De Flexor modules mogen er ook zijn. Ik ben beta-tester voor hen geweest en ben weer betrokken bij verdere ontwikkelingen.
Mijn vraag aan de moderators is ook of .dev-files hier geüpload kunnen worden, mochten scope bezitters een uitwisseling van patches wensen.
@Vipal: Behalve met een analoge koffersynth van Tom Bugbrand, zie ik me niet van hot naar her verplaatsen met een groot systeem. ;)

Zijn er ergens demo's te beluisteren van de Flexor modulars?
Zelf ben ik wel meer met een essentiele analoge insteek bezig,
maar het is altijd wel weer leuk om iets nieuws te ontdekken.:kroon:
Groet,

Aantal Flexor sounds:
http://adern.com/home/modules.php?name=flexor&file=preview&id=10

De vorige post had de Mod IV modules moeten tonen. Maar die is al eerder geupped in deze draad.
Het bedieningsgemak van de NMG2 is nog steeds superieur maar ik begin wel andere voordelen van dit system te zien.
Na (pas) 4 maanden onderzoek begin ik de enorme potentie van dit systeem te ervaren.
De klank, die is geweldig! Krachtig met een eigen karakter. Een vergelijking: de Solaris synth van John Bowen is eigenlijk het zelfde systeem.
En als studio is de Xite-1 in dit veld echt fantastisch!! Een modulaire studio met ongelofelijke routingsmodelijkheden en aanwezige effecten.
Stay tuned :)

Laatst gewijzigd:
Aantal Flexor sounds:
http://adern.com/home/modules.php?name=flexor&file=preview&id=10

De vorige post had de Mod IV modules moeten tonen. Maar die is al eerder geupped in deze draad.
Het bedieningsgemak van de NMG2 is nog steeds superieur maar ik begin wel andere voordelen van dit system te zien.
Na (pas) 4 maanden onderzoek begin ik de enorme potentie van dit systeem te ervaren.
De klank, die is geweldig! Krachtig met een eigen karakter. Een vergelijking: de Solaris synth van John Bowen is eigenlijk het zelfde systeem.
En als studio is de Xite-1 in dit veld echt fantastisch!! Een modulaire studio met ongelofelijke routingsmodelijkheden en aanwezige effecten.
Stay tuned :)

Hartelijk bedankt voor de sounds!
Er waren er zeker bij die wat landelijk en vooral ook spacy klonken,
en daar hou ik erg van.
Waveshaped bitcrusher en Squeeze zijn mijn favoriten.:okdan:
Go on with the progression.

Groet,

@Roland Kuit:

Waarom bouwt Sonic Core eigenlijk geen 'budget' hardware? Je moet minstens 2000 euro neerleggen maar dan heb je ook echt iets, dat besef ik wel. Maar waarom geen (hardware) Xite in de prijsklasse 800 tot 1000 euro?

@Child of arT,
Sonic Core is een bedrijfje wat nog kleiner is dan Clavia. Hier moet de 'buyer' zelfs wachten tot de Xite assembled is. Even een gokje hierin.
Kijkend naar de markt zie je dat die rond 800 euro al redelijk bezet is door bekende merken. Allemaal heruitbrengsels voor een lage prijs. En geld om het in de wereld neer te zetten(reclame etc).
Ik denk dat je voor die prijs met een wereld veranderend concept moet komen om daar in mee te kunnen spelen. Of een goedkope EMS Synti, dat zou ook nog wel lukken. pcb's met midi.
Dus eigenlijk is het nog niet zo gek om het high-end segment te pakken. Eigenlijk is het een studiobak waar alleen sommigen de road op willen/kunnen. Het is namelijk geen gesneden koek, deze bak. Niet voor beginnelingen.
Vanmiddag weer aan het werk geweest met de SDK6 software waarmee je de Xite op DSP niveau kunt inrichten. Dat is toch wel erg leuk om te doen.

Ik heb er over na zitten denken omdat ik het nogal
opzienbarend vind dat zo'n budget synthesizer, de
nord modular g2 i.v.m. dat die tot zo veel mogelijkheden
beschikt, dat clavia daar zo weinig belangstelling voor krijgt
om een klein bedrijfje te blijven.
Wat misschien een optie zou kunnen zijn is om het te
combineren met echte oude analoge synths.
Namelijk halverwege jaren '80 kwamen de digitale
synths in opkomst en werd de muziek onlangs nog met
de analoge synths gecombineerd.:eureka:
Anyway, we are born for the synths:W.

Groet,

Misschien wil Clavia gewoon blijven wie ze zijn? ;)
Het is zeker van toepassing bij Holger van SC.
Hij heeft een droom. Net zoals Hans Nordelius met de Nord Modular.
Meestal zijn het de kleine bedrijfjes die innovatieve producten op de markt zetten.

Ik heb wat plaatjes van Flexor modules gemaakt. Per groep. Niet genoeg tijd om ze allemaal op mn scherm te krijgen en te posten. De rest zal later volgen.
Assaf heeft goed werk verricht met deze modules. Zitten spannende dingen tussen.
Beginnend met de Env modules:

Attachments

• Flexor Hyper Envs.jpg
    Flexor Hyper Envs.jpg
    56,3 KB · Bekeken: 108
  • Flexor Multi Segment EG.jpg
    Flexor Multi Segment EG.jpg
    50,6 KB · Bekeken: 108
Flexor Filters:

Attachments

• Flexor All Pass Filters.jpg
    Flexor All Pass Filters.jpg