Tube / Buizen versterking voor synth/keys/drumcomputer?

Boutrosbrother

Stamgast
Ik ben op zoek naar een interessante oplossing om mijn sounds (analoge synths, keys en analoge drumcomputer) een tube-timbre te verlenen. Ik heb de Line6-M9 waar wel enkele "tube drivers" enzo opzitten, maar ik ben echt op zoek naar the real deal. stomende, ronkende buizen.

Ik wil echter geen Tube-gitaarversterker, aangezien deze de klank te schel maakt, en vooral vaak te luid moet staan om effect te bekomen.

Ik denk aan zoiets als een Tube pre-amp, maar heb daar totaal geen ervaring mee, dus ik weet niet goed of dit dan gewoon tussen een synth en mijn studiobox kan worden aangesloten, of hoe dat precies werkt.

any interesting views on this??

alvast bedankt voor jullie inzichten!

misschien een buizen mixer

tl-audio-m1-12-channel-tubetracker-mixer-157797.jpg

en echt heeel vies rangize buizen sound is een ouwe D&R buizen mixer (en vast ook veel goedkoper dan de TLA M1)

Hier is vanalles leuk voor natuurlijk
Je kan het kwa prijs zo gek maken als je wil dus wellicht is enige budgettaire informatie wel handig.
Maar om toch meteen een schot voor de boeg te doen:

- Chandler / Tube Worx - Tube Driver (denk aan 250,- ofzo)
- Thermionic Culture Vulture (1000,- tweedehands ofzo?)
- Vintge tube gear zoals RCA, Collins etc..(wat de gek ervoor geeft)
- Mesa Boogie V-Twin (geen idee wat die kost, moet je ff aan Dr.Dre vragen hier op het forum , die heeft zo'n ding).
- Gewoon je mixer op 10 zetten (gratis als je al een mixer heb);)

Thx!

Ik zie bijvoorbeeld ook een Electro Harmonix Tube EQ???

of een Presonus Bluetube DP???

Wat ik los hiervan heeeelemaal niet snap is dat youtube (waar je normaal toch ALLES op vind) zeer teleurstellend is wanneer je bijvoorbeeld KEYS+TUBE of SYNTH+TUBE ingeeft..
Kan toch niet dat enkel gitaristen met tubes bezig zijn????

Ik gebruik een lampenbasversterker.

Op gevoel zou ik zeggen dat een basversterker op fullrange speakerkasten goed zou kunnen werken? Ik gebruik zelf een 2x15 zonder tweeter, maar dat stoort me niet echt gezien ik voornamelijk voor de baspatches zorg bij optredens.

een module voor een eurosysteem a la doepfer van een vca/buizentrapje .
ken geen enkele andere in eurorackmaat, maar omdat je vroeg naar een buizengeluid dacht ik...
zie normaal wel nogal wat 19" preamps bv van spl
(http://www.ebay.de/itm/SPL-Channel-..._Musikinstr_Vorverstärker&hash=item2a2992d1c6)
maar in modulairuitvoering niet
zal vast ook wel in 500 rack vorm veel te vinden zijn neem ik aan

Aha, thx, ik had niet door dat daar ook een buis in zit. Ik heb het eens ge google translated en klinkt mij eigenlijk best wel interessant, zeker voor die prijs.. dubbele audio in lijkt me handig om vb stereo keyboards door te duwen.

ik zal het eens verder checken

grts

zoiets inderdaad, als het een beetje goed klinkt/ goede gebruiker reviews heeft, lijkt me heel handig
is ook niet te groot. anders zit je al gauw aan 19". en om nou meteen je studio met comboversterkers vol te zetten.... los van de ruis
misschien kan je ze zelfs ergens uitproberen zelf ( musicstore koeln??)

Hmmm,, dit klinkt typisch als iets voor de Electro Harmonix 2ube.

2 kannaals high voltage tube pre voor instrument, en line level, gaaf spul.

http://www.ehx.com/products/lpb-2ube

deze heb ik ook. geen rommel-doos. hoog voltage intern (300 (of meer) Volt), dus buizen die echt tot werken worden aangezet.
werkt goed en op allerlei manieren inzetbaar.
je kan er ook voor de klank andere buisjes in zetten. met Tung-sol buizen is het ineens een ander apparaat.

buizengeluid hoeft niet altijd een duidelijk hoorbaar effect op te leveren. oversturing doet dat weer wel

buizengeluid betekent inprincipe extra harmonische boventonen
dus meer sound en ook warme sound.

buizengeluid hoeft niet altijd een duidelijk hoorbaar effect op te leveren. oversturing doet dat weer wel

buizengeluid betekent inprincipe extra harmonische boventonen
dus meer sound en ook warme sound.

ik moet nog toevoegen:

even boventonen.

dat is een harmonische reeks die volheid en warmte geeft aan geluid.

inplaats van oneven. die de klank venijniger laat klinken.

Er zijn ook hele goedkope buizenversterkertjes van Behringer (mic 200) en ART (Studio V3).

Heb zelf de Behringer voor simpele opnames met mijn microfoon, maar kan nou niet echt zeggen dat het iets toevoegd.

Er zijn ook hele goedkope buizenversterkertjes van Behringer (mic 200) en ART (Studio V3).

Heb zelf de Behringer voor simpele opnames met mijn microfoon, maar kan nou niet echt zeggen dat het iets toevoegd.

Deze bakjes vallen ook onder een andere categorie, niet echt geschikt voor wat gevraagd werd.
En ze voegen wel wat toe, verschillende subtiele vormen van vervorming (zwaardere vervorming op deze dingen vind ik lelijk, maar ik heb anderen er positief over gehoord, vooral van diegenen die van electronika geknutsel houden), eigenlijk zijn de buizen in deze dingen voornamelijk een (voor de prijs best leuke) marketing grap, de buizen krijgen lang niet genoeg voltage om behoorlijk te werken, dus blijft het gebruik beperkt tot wat lichte kleur grapjes, deze dingen hebben intussen ook best een slechte reputatie gekregen (helaas worden mensen vaak ronduit emotioneel als ze het over deze dingen hebben wat ten koste gaat van de objectiviteit), al heb ik dit spul wel een paar keer nuttig gebruikt zou ik dit niet aan iemand aanraden.

Back