DIY Modular Case

SRPP

Ouwe rot
Wat is begonnen met twee enkele rijen van 120te, die al snel vol zaten, is nu een hele stapel geworden.
2x enkelrijige case van 120 te, en 1x slanted case met twee rijen van 120te. Maar ja, alles zit nu vol. En er zitten nog zat leuke modules in de pijplijn.
Geinspireerd door een grote case op muffwiggler, met vier rijen van 300te, besloten zelf ook zo iets te gaan maken.
Op zolder kan ik alleen zo'n brede case niet kwijt, dus die van mij wordt 230te breed.
Wat zitten dubben over het hout, of tenminste, balen dat je nergens fatsoenlijke multiplex meer kunt kopen. Toen kwam ik eiken panelen tegen bij de karwei, een paneel van 40cm in twee smalle stroken laten zagen. Vanmiddag heb ik de stukken afgekort en in elkaar gelijmd.
Hier staat ie los in elkaar:
20130301_130440_zps9ae9b706.jpg

Maar eh, dan is het toch wel een kolos van een ding, op de tekening zag ie er zo groot niet uit :-)

Heb een tijdje geleden een deuvel mal gekocht, en da's wel echt een uitkomst, erg strakke verbindingen en werkt erg snel (ik heb degene die eruit ziet als een aluminium lineaal met een verschuifbare boor geleider erop).
Er komen nog een aantal vertikale stroken in als achterwand, om de boel te verstevingen, het had mooi geweest als ik die ook met deuvels had gemonteerd, maar dat bedacht ik me pas toen ie in elkaar stond :-)

Wat is begonnen met twee enkele rijen van 120te, die al snel vol zaten, is nu een hele stapel geworden.
2x enkelrijige case van 120 te, en 1x slanted case met twee rijen van 120te. Maar ja, alles zit nu vol. En er zitten nog zat leuke modules in de pijplijn.
Geinspireerd door een grote case op muffwiggler, met vier rijen van 300te, besloten zelf ook zo iets te gaan maken.
Op zolder kan ik alleen zo'n brede case niet kwijt, dus die van mij wordt 230te breed.
Wat zitten dubben over het hout, of tenminste, balen dat je nergens fatsoenlijke multiplex meer kunt kopen. Toen kwam ik eiken panelen tegen bij de karwei, een paneel van 40cm in twee smalle stroken laten zagen. Vanmiddag heb ik de stukken afgekort en in elkaar gelijmd.
Hier staat ie los in elkaar:
20130301_130440_zps9ae9b706.jpg

Maar eh, dan is het toch wel een kolos van een ding, op de tekening zag ie er zo groot niet uit :-)

Heb een tijdje geleden een deuvel mal gekocht, en da's wel echt een uitkomst, erg strakke verbindingen en werkt erg snel (ik heb degene die eruit ziet als een aluminium lineaal met een verschuifbare boor geleider erop).
Er komen nog een aantal vertikale stroken in als achterwand, om de boel te verstevingen, het had mooi geweest als ik die ook met deuvels had gemonteerd, maar dat bedacht ik me pas toen ie in elkaar stond :-)

Het lijkt nogal ondiep, wat ga je met voeding van de modules doen?

Er komt een 3HE rackvoeding in van Schroff, met dank aan ebay. 2x12v 3ampere 13 euro :-)

Je offert dan wel 10TE breedte oid. op, maar ruimte is even geen probleem, denk ik.
Doepfer monstercase is trouwens maar 18cm diep, deze 20cm, dus zelfs met psu tegen de achterwand zouden modules moeten passen.

Laatst gewijzigd:
20130302_192308_zpsc28ff1ce.jpg

Vrouw snowboarden, kinderen uitbesteed, veel kunnen doen vandaag :-)
Achterwanden erin, latjes om de modules in te schroeven. Morgen nog iets van een steun achter die latjes maken, anders buigt het door als je de modules patched. Verder morgen ook schuren, en eerste laag lak.
Wilde zwart beitsen, maar het proefstukje werd toch niet zo mooi, terug schuren tot de nerven alleen nog zwart zijn was ook niet fraai, dan maar blank.
Dit weekend bij Conrad maar eens een berg headers kopen voor al die busboards.....

Had je niet net zo goed een compleet schroff rack kunnen kopen +)

LOL, nou doe maar een bod, de bouw gaat zo snel met die deuvels, dat ik er best nog een in elkaar wil zetten :-)

eerst een frame met de rails en dat in een kast, da's ook een manier, is de voorkant meteen netjes vlak.
Listig!

Vandaag (eindelijk) de bestelling bij Conrad ontvangen, een hele berg headers.
Dus, busboards solderen, wat een karwei zeg!

Nu drie af, en ik had er nog 1 klaar liggen, dus een helft van de case kan voorzien worden van busboards.

Nog wel even een distributie board etsen om alle busboards op de voedingen aan te sluiten. Ik zag dat een van de twee voeding geen twee maar drie spanningen levert, + 15v en -15v allebei 1.2A, maar ook een +5v voeding van 7A (!). Misschien maar iets mee doen met LED verlichting.

Die zal ie misschien zelf uit stukjes aluminium hoeklijn gemaakt hebben. Maar hier:
www.supermoduul.nl hebben ze ook bouwpakketten voor 19" 3u rekken, en daar zitten ook dit soort hoeklijntjes bij, volgens mij zien die er wel iets anders uit.
Ik gok op zelf gezaagd en geboord, zeker omdat dat kastprofiel iets dieper is dan het hoeklijntje.

Back