DIY Modular Case

Bij die kast van supermoduul krijg je wel ook de rack rails erbij, en volgens mij kun je die rails aan de achterkant ook aan de voorkant gebruiken.

Eerlijk gezegd zou ik zelf gewoon aluminium hoeklijn gebruiken en een paar gaatjes erin boren. Volgens mij is er ook wel geanodiseerd hoeklijn te koop, da's wel zo fraai. Bij de bouwmarkt hebben ze dat alleen niet, moet toch eens spitten of daar een "source" voor te vinden is.

Zelf klussen ben ik niet zo goed in.

Die hoekprofiel rack ears van Supermoduul zijn wel bijna hetzelfde.
Ik zal er wel weer overheen lezen maar ik zie geen prijs bij de case van Supermoduul.

als ze prijzen hadden voor absoluut de allerslechtste, niet toegankelijke , en tevens de allerlelijkste site, dan was deze in gegarandeerd de hoofdprijs gevallen...:D

:mega:

Komt nog eens bovenop dat ze te pas en te onpas een paar weken aan een stuk dicht gaan, en bij vragen soms pas na een paar dagen reageren.

Toch blijven dit soort sites wel interessant, soms hebben ze best mooie aanbiedingen. Als het allemaal van die Conrad Electronic sites worden kun je nooit eens echt goeie deals tegenkomen (en Conrad stuurt alles weer vanuit een duits warehouse, laatste bestelling duurde 1 week).
Die 3u blinde paneeltjes kosten weinig (maar zijn dan ook niet helemaal krasvrij), die rackrails kosten ook weinig, 2,50 Euro voor een meter.
Maar hij heeft wel steeds minder 19" spul, misschien had ie gewoon een grote partij die nu zo'n beetje op is.

nou, volgens mij houd hij z´n voorraad wel een beetje op pijl.

ik heb er ooit eens wat dingen besteld die op waren, duurde wel een paar weken, maar toen had ik het spul toch in huis....:okdan:

:koffie:

Ik haak ook even in op dit topic..

Wil binnenkort aan een kast beginnen, maar, hoe breed zou ik 'm maken, 19 inch?

Ik heb 10 profielen van ca 1.04m

Daar kan ik mooi 20 profielen van 19 inch van zagen, dus voor efficient gebruik van materiaal is dat misschien het handigst.

Hoe moet ik nu de breedte van mijn profielen berekenen?
profiel excl alu hoekstrippen is 19 inch?

Of kan ik beter een HP maat aanhouden? Zoja, welke is veel gebruikt, 84?

Iemand die mij een tipje kan oplichten, dan kan ik gaan zagen.. :D

-edit-

Ah, ik zie hier al wat meer : http://www.doepfer.de/a100_man/a100m_e.htm

Profielen van 19 inch slaat nergens op, dan wordt je te breed als er hoekprofielen bijkomen.

Ik geloof dat ik het 'al' snap. :D

Maar, wat zou een mooie HP breedte zijn, ik bedoel, niet alle modules zijn even breed, op een gegeven moment zal je wel ergens 'gaten' krijgen, geen standaard HP breedte die daar een beetje op is voorbereid?

Erwin, je hebt zoveel diy projecten om zelf panelen bij te maken dat precieze breedte niks uitmaakt. De laatste module in je rij wordt gewoon zo breed als het gat dat het vullen moet. Ik stik van de gaten in mn synth...

Hmm..

Ik heb trouwens geen 19 inch aspiratie's dus ik denk dat ik het zo ga doen.

ca 104cm is bijna 100cm
100 / 2 = 50 cm
50cm = 100HP

Dus, dat lijkt me wel een mooi maatje, het geheel komt in een kast, dus ik kan het beste de maximale lengte van het profiel benutten. Toch?

Erwin, je hebt zoveel diy projecten om zelf panelen bij te maken dat precieze breedte niks uitmaakt. De laatste module in je rij wordt gewoon zo breed als het gat dat het vullen moet. Ik stik van de gaten in mn synth...

Precies, ik denk ook dat ik er niet onderuit ga komen.
Ik ga de profielen fijn 50cm zagen. :W

Als je per se 19" wil zou ik niet rekening houden met de breedte van de modular units, maar de breedte van je hoekprofielen.
Als je de breedte van je rail aanpast aan de breedte van de modules kan je ineens een te smal geheel krijgen.
(dat kan je natuurlijk altijd oplossen met gedoe, maar daar zit je denk ik ook niet op te wachten).

+1, maak je gewoon een passieve mult die precies breed genoeg is, komt altijd van pas.

Thanks voor de tips! :okdan:

Zo gaat mijn kastje er uit zien straks.
Binnenkort even wat hout regelen..

attachment.php

Attachments

• diy case.png
    diy case.png
    439,9 KB · Bekeken: 79
Hmm het leek een hele grote kast zo, maar dat valt wel mee met wat modules er zo in.

53cm breed, 34cm hoog en 23 diep. Ik vraag me af of die niet omkiepert tijdens het patchen.

Goed, binnenkort gaan we weer verder.

attachment.php

Attachments

• diy case 3.png
    diy case 3.png
    582,6 KB · Bekeken: 89
Erwin ik zou gewoon de lengte van de strips anhouden die je gekocht heb qua breedte.
Die zijn nl perfect op maat en zo zit je niet te etteren met inkorten etc.

Hee Dennis,

Die strips die ik nu heb zijn varierend 104cm tot 107cm
Dus ik moet ze sowieso op lengte zagen en een meter vind ik wel erg breed, dus ik maak ze 50cm (of misschien 52cm als dat beter uitkomt)

Zo'n breed rack in Euro vind ik er persoonlijk wel tof uitzien. Het enige is dat er wel wat mults nodig zijn om te voorkomen dat je allemaal hele lange patch leads nodig hebt.

Update van mijn eigen case, heb vandaag de laatste busboards aangesloten, en net ook de laatste modules die ik nu heb erin gehangen.
20130430_225504_zpsfc686db0.jpg

Hmm het leek een hele grote kast zo, maar dat valt wel mee met wat modules er zo in.

53cm breed, 34cm hoog en 23 diep. Ik vraag me af of die niet omkiepert tijdens het patchen.

Goed, binnenkort gaan we weer verder.

attachment.php

Tof!

Je zou die achterste poot nog wat verder naar achteren kunnen doen. En misschien wat gewicht onderin leggen, staalplaatje of zo? Dat zou wel moeten voorkomen dat ie kantelt.
Wel vooral ruimte voor tamelijk ondiepe modules, heb je er nog op het programma staan van yusynth of zo? Die moet je vaak naar achteren laten steken (anders worden ze wel heel erg breed), en dan heb je toch al gauw iets van een 150mm diepte nodig.

Back