Schoonmaken Korg Poly61

phochos

Berliner School Artist
Ik heb een Korg Poly61 op de kop getikt, maar nu doe een paar witte toetsen het een beetje moeilijk. Ik wil hem dus zelf gaan schoonmaken, hopelijk is het probleem dan opgelost. Hoe pak ik dit precies aan? Iemand een goede raad voor me?

Als je dan toch bezig bent:

Hoe staat het met de interne batterij ervoor?

Als deze te oud is kan deze gaan uitlopen en dat kan een hoop narigheid veroorzaken.... Check dat even
Ik kan erover praten, heb dat probleem gehad gekocht en eenmaal zag ik dat de batterij batterij was uitgelopen....

Groeten Sascha

baterij

baterij

Origineel geplaatst door NewStyleSascha
Als je dan toch bezig bent:

Hoe staat het met de interne batterij ervoor?

Als deze te oud is kan deze gaan uitlopen en dat kan een hoop narigheid veroorzaken.... Check dat even
Ik kan erover praten, heb dat probleem gehad gekocht en eenmaal zag ik dat de batterij batterij was uitgelopen....

Groeten Sascha

Kan je die baterij zo zelf vervangen?

Zo even eruit halen en verwisselen is er niet bij...
De originele Nicd accu is namelijk vastgesoldeerd en die moet je dan lossolderen en vervangen door een nieuw exemplaar...
Echter bij de vervanging zijn er ook andere opties zoals en knoopcel of een NiMH-accu mogelijk zonder veel werk...
Hoe de oude accu te verwjderen en te vervangen door een nieuwe staat ook uit gelegd op: http://www.oldcrows.net/~oldcrow/synth/korg/polysix/
Is dit is eigenlijk bedoeld voor de Poly six maar je kunt het zondermeer gebruiken voor de Poly 61
Ik heb het zelf ook gedaan en dit ging zonder veel moeite en ben maar een leek qua electronica.
Is het toch te lastig dan kun je anders het gewoon even laten doen bij een synth reparateur of een electronicus

Groeten Sascha

en niet vergeten de juiste condensator en weerstand eruit te halen en vervangen voor een diode anders knalt je mooie lithium battarij er na verloop van tijd uit
deze mod is bij de poly61 totaal anders als bij de polysix

en voor het schoonmaken van het toetsen bord kan je de aanwijzingen van de polysix volgen aangezien deze toetsen borden het zelfde zijn als de poly61

Korg Poly61

Korg Poly61

Deze thread mag dicht. Ik heb hem intussen door kunnen verkopen aan een collega van me, die hem voor 100 euro heeft overgenomen en zelf de kosten voor schoonmaken voor zijn rekening neemt. Achteraf vond ik de Korg Poly61 toch tegenvallen (in 1983 was ik er zeer lyrisch over, maar ja, toen had ik alleen zelf alleen maar kleine keyboardjes van Casio en was de rest allemaal stukken beter).:erm:

Back